• Moonis

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Pigelinen skrev 2011-11-20 19:00:21 följande:
    Har tittat på denna klänning ett tag www.lindex.com/se/6601845/?styleId=18039158 och skulle köpa den nu i veckan när jag ska in till stan, men så var jag på barndop nu idag och ett barn hade den och nä... tyckte inte alls att den uppfyllde mina förväntningar i verkligheten... absolut inte för 349kr, så nu blir det nog någon fr HM istället. EL kanske Åhlens. Den var så hur ska jag säga, sladrig??? VAr tvungen att kolla flera gånger innan jag verkligen såg att jo det var samma klänning som på sidan. Tråkigt när de inte är som man har förväntat sig.
    Så kände jag med HMs mimmiklänning. Är mer som en billig maskeradklänning än den verkade vara på bilden.
     http://www.hm.com/se/product/96874?article=96874-A
  • Moonis
    Pigelinen skrev 2011-12-30 10:05:36 följande:
    Jag har tidigare varit jättenöjd med Lindex men fick så grymt dåligt bemötande igår så nu vet i skam, nu dröjer det nog, vist de har mycket kunder i butiken nu men hallå, det är ju ingen nyhet, mellandagsrea kallar dem det....  Hittade inget vettigt till barnen men underkläder till mig. Det stod en tjej vid omklädesrummet och jag frågade om hjälp då en bh inte var prismärkt med rött som de andra o fick då tillsvar att dne också kostade 129kr (röd lapp) ställde mig i den milslånga kön, sen när jag väl kom fram så nä då var det ord pris på den o när jag då sa att hon sagt att den var rea så sa de bara, nä det stämmer inte... blev så trött... Slutade med att jag gick till Twilfit o köpte istället.
    Fast det är väll inte att bli dåligt bemött Obestämd Man får ju ta att det sägs fel och va den inte på rean så är det inte mycket man kan göra.
  • Moonis

Allså, jag blir nästan irriterad när jag ser vad folk säljer sina bamsekläder för. Vi snackar begagnat som läggs ut för samma pris som helt ny om inte mer ibland Obestämd
    Vet att man inte behöver köpa om man tycker det är för mycket men hoppas verkligen att folk kollar upp nypris innan dom köper det. Man får ny för samma pris många gånger.

Va bara tvungen att avreagera migFlört 

• Moonis
    HonSomVet skrev 2012-01-04 22:00:31 följande:
    Jag har också reagerat på det. Jag är med på några grupper på Facebook och det har verkligen blivit helt sjuka priser på bland annat bamsekläder, men Lindex-kläder rent generellt, t ex velourklänningar.
    Ja, är just där jag märkt det. Man får sätta sig på fingrarna många gånger för att inte ifrågasätta.
  • Moonis
    Fyndade en del på Lindex och Cubus idag. Blev 4 byxor (258 , tre boxershorts (ej rea men ta tre för två) (109 och tre tröjor (98 till sonen. Till tjejen blev det två tunikor, shorts, bamse set med t-shirt o shorts och två tunna leggings för 155:-. Tyckte det va bra fyndat

Sen blev det tre par skor på skopunkten för 298:- också vilket känns bra det med. 
  • Moonis

Blev mer fynd idag. Hittade många tröjor till sonen, strumpor till båda barnen och sandaler till tjejen.
    På HM hittade jag vinterskor för 50 kr styck bara så knep dom sista två som va exakt rätt storlek till båda Tungan ute

• Moonis
    Loppan boppan skrev 2012-02-21 19:15:39 följande:
    6 leggings för 230 spänn :P
    Sånt gillar man Guld i mun
  • Moonis

När jag testar att bara lägga sånt från T3 B2 för ordervärde 1299:- så går det bara ner till 883:- efter dragna rabatter. Hur kan dom dra så olika?

• Moonis
    li123 skrev 2012-02-22 11:34:24 följande:
    Men för 1299 har du väl redan nyttjat ta 3 bet 2?? Du får ju inte det en gång till....
    Just därför jag undrar hur man får ner det till Runt 600:- som Jannah fick Obestämd
  • Moonis

Det va det som va problemet för mig, jag va inte inloggad Tungan ute Testade igen nu och fick ner summan från 1299:- till 618:-. Försöker sitta på händerna för jag ska inte köpa mer ju Tyst

• Moonis

Då hade man tur då som beställde tidigare. Trist för som inte fått igenom beställningen Obestämd

• Moonis

Är det bara jag som reagerade på att det mesta kostade 75:- och uppåt på rean? Tidigare år har dom sänkt mycket mera innan halva reapriset Obestämd

• Moonis
    star67 skrev 2012-07-28 23:58:09 följande:
    jag tycker att den här gången var billigare på vissa varor men på några var dyrare. te.x det fanns mummin klänningar för 50 kr, och 75 kr, pick teshert för 50 kr. pjyamas för 99 kr. huvtröjor var inte sänkt så mycket för 150 kr, jeans, jackor kanske.
    Kanske inte va så mycket av det billiga kvar då där jag tittadeObestämd
  • Moonis
    AochJsMamma skrev 2012-07-30 23:42:30 följande:
    Tycker också det var höga priser på vissa plagg, en klänning till nig t ex var bara nedsatt 25 kr.,
    En kjol till tjejen (den med paljetterna) hade dom bara sänkt till 100:-. Andra år har dom flesta kjolarna legat på runt 50:-.
  • Moonis
    pp08 skrev 2012-10-23 11:08:14 följande:
    Har problem med en smal men lång tjej. Om jag köper ( velour eller mjukis) byxor åt henne på tex lindex är de för lösa rund midjan, längden behöver hon dock. Byxor fr tex Meandi eller Blingo har reglerbart resår. Oftast hr mjukisar en snodd eller ett snöre för att dra åt men det är svårt för en 3- åring att sköta själv vid toabesök.

Hur brukar ni göra? Sätta vanlig resår i linningen eller reglerbart resår, eller annan lösning.

Vilka andra märken har smalare byxor eller reglerbara midjor. ( kapahl är lite smalare vet jag men oftast bara reglerbart i bebisstorlekar)
    Moonkids är smala och Kameleontdesign är smala och har resår på sina velourbyxor.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11