Inlägg från: fritzie76 |Visa alla inlägg
  • fritzie76

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Jag tror att stl 98 räcker om hon är 96 cm. De är stora i storlekarna och tar man för stor storlek blir de som tält.

• fritzie76

Ja FIX-jackorna är stora. Min dotter som är ca 98 cm kan ha stl 98 och kommer säkerligen kunna ha den i höst också.  

• fritzie76

Jag tycker inte heller om att köpa alldeles för stora kläder för att barnen ska kunna ha dem länge, de ska vara lagom förstora.....På min dotter är 98 lagom för stor, 92 hade varit för precis, men nu är hon ju också 98-99 cm lång.

• fritzie76

Åh varför kan jag aldrig bestämma vilken storlek jag ska köpa i FIX-jackan. Jag har köpt stl 98, dottern har stl 98/104. Blir nu ändå tveksam om jag inte ska ta en storlek större. Men tror då att den blir alldeles för stor runt om, hon är så smal.

• fritzie76

Tyckte att den var bra innan men nu är jag tveksam när jag sett kort här på andras jackor. Jag har inte alls lika mycket pös på armarna när hon har den på sig. Tvekar därför på om jag ska ta 104 så att ärmarna är längre.......Tror i och för sig inte att det är någon risk att ärmarna blir för korta men ändå...

• fritzie76

Jag köper jacka varje säsong. Kollade på jackorna i dag och det skiljer ca 2 cm i ärmlängden, annars tyckte jag inte att det var så stor skillnad......HUR ska jag göra??

• fritzie76

Jag förstår inte hur man kan köpa jackor till barnen som de kan ha i 2 säsonger, måste ju vara jätteförstora första året. Passar bara jackan fram till hon kan ha vinterjackan är jag nöjd. Säg att hon växer 5-6 cm fram tills dess så är hon 104-105 cm och då borde ju stl 98 fortfarande passa, eller??

• fritzie76

Ja FIX-jackorna är breda. Det som skiljer storlekarna mest åt är ärmlängden, ca 2 cm mellan storlekarna.

• fritzie76

Jag har köpt stl 104 till dottern som är ca 99 cm lång. Det är en svår längd....vet inte om jag köpt en för stor jacka, borde kanske tagit stl 98.....Kommer nog vara alldeles för stor i vår och jag tycker inte om förstora kläder på mina barn...

• fritzie76

Längden är ok, fix-jackorna är breda men där ska vara plats till fleecejacka i början också ju. Det är ärmarna som är långa. Drar jag ut dem så räcker de över hela handen. Men i år är där muddar som gör att den sitter ganska bra ändå och man kan ju dra in med kardborren. Men jag tror att stl 98 också hade räckt, därför som jag är lite tveksam.

• fritzie76

Ok kanske om han har långa armar. Är lite nyfiken på hur mycket som ni brukar ha som växtmån i jackor?

• fritzie76

Nu känner jag mig helt säker på att stl 104 är för stor, räcker med stl 98. MEN hittar inte kvittot :( Skit också!!! Då får hon ha den stora jackan ändå :( Det går väl aldrig att byta utan kvitto eller? Jag brukar alltid spara kvitto men tror att detta låg kvar i kassen som nu är slängd....

• fritzie76

Min flicka är 105 cm och jag har provat både stl 104 och 110.....faktiskt lite svårt att bestämma vilken storlek som är bäst.....110 känns nästan för stor men undrar om 104 kommer räcka hela vintern.....Så jag kan inte ge något bra svar tyvärr, skulle själv vilja veta vilken storlek jag ska ta :)

• fritzie76

jo men jag tyckte att stl 110 såg så pösig och pluffsig ut....stor alltså runt omkring och över axlarna

• fritzie76

Vad tycker ni här om softshelljacka? Funderar på att köpa en sådan till sonen som är 7 år. Brukar ha skaljacka men tänkte att det kunde vara roligt att testa en softshell. Men tvekar ändå med tanke på att den inte endast är vattenavvisande.

• fritzie76

Vad tycker ni om softshelljackan, den svarta med gröna detaljer?

• fritzie76

Vad tycker ni om jeansjackan som finns på flickavdelningen?

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11