• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • anette 81

Kanske ska köpa ett par från fix då

• star67

man kan köpa hängslen brukar linde ha till vanliga byxor men funkar bra till de också.

• Ruso
    Lycka 1 skrev 2011-01-15 21:19:16 följande:
    Håller med dig!
    Började med Fix till dottern förra våren då hon var drygt 2½ och hängslen är absolut inget jag saknar.
    Byxorna sitter ju likadant endå.
    Tycker inte heller pops byxor är värda pengarna. Men skaljacka så kör jag med pop till alla tre barn .
    Då blir jag ju lite nyfiken, varför tycker du pops jackor är värda pengarna och inte byxorna?
    Jag är absolut lika nöjd med fix jackor som pops, det slits ju dessutom lite mindre på jacka än byxa om man ser det så... och prisskillnaden är ju enorm dessutom
  • ami

Vi köpte fix överdragsbyxor/skalbyxor till Mini förra året men tyckte de var totalt värdelösa. De var absolut INTE vattentäta utan blev dyngsura framförallt nertill ända upp till knäna (konstigt nog med tanke på att det var hällor under stövlarna) men även mer än fuktiga på knän och bak. Var dessa ett måndagsexemplar tro?
    Tidigare har vi haft flera par Polarns samt ett par Everest. Dessa har varit helt vattentäta. Visst, våran Mini badar gärna i vattenpölar :) så helt vattentäta byxor är ett måste. Vågar liksom inte köpa Lindex igen, om de inte är helt vattentäta faller ju funktionen, vi har inte särskilda regnkläder till Mini. Synd, eftersom Pops ju är ganska dyra.

• iAnnaMaria
    ami skrev 2011-01-16 00:04:18 följande:
    Vi köpte fix överdragsbyxor/skalbyxor till Mini förra året men tyckte de var totalt värdelösa. De var absolut INTE vattentäta utan blev dyngsura framförallt nertill ända upp till knäna (konstigt nog med tanke på att det var hällor under stövlarna) men även mer än fuktiga på knän och bak. Var dessa ett måndagsexemplar tro?
    Tidigare har vi haft flera par Polarns samt ett par Everest. Dessa har varit helt vattentäta. Visst, våran Mini badar gärna i vattenpölar :) så helt vattentäta byxor är ett måste. Vågar liksom inte köpa Lindex igen, om de inte är helt vattentäta faller ju funktionen, vi har inte särskilda regnkläder till Mini. Synd, eftersom Pops ju är ganska dyra.
    Mina höll tätt så det kanske var ett måndags ex :P
  • Lycka 1
    Ruso skrev 2011-01-15 21:58:07 följande:
    Då blir jag ju lite nyfiken, varför tycker du pops jackor är värda pengarna och inte byxorna?
    Jag är absolut lika nöjd med fix jackor som pops, det slits ju dessutom lite mindre på jacka än byxa om man ser det så... och prisskillnaden är ju enorm dessutom
    Ja du, det har jag faktiskt inget bra svar på om jag ska vara ärlig!
    Där fick jag mig en tankeställare
    Nej men det är väl så att utseéndet har tilltalat mig mer på pops jackor. Och sen har jag nog aldrig köpt en till fullpris. Köpte tex en til minsta tjejen i fredags till 50% rabatt.
    Låter väldigt konstigt. Och otur för er!
    Vi har haft Fix två säsonger och min lilla har aldrig varit blöt i dom. Trots plaskande i ljupa vattenpölar.
    **Linus -01** Linnea -02** Novali -07** www.thailand2011.bloggspace.se
  • star67

nu jag blev sugen på att lindex börjar t2b1. blir säkert någon gång nästa vecka eller kan dröja till vecka efter??

• Ruso
    Men, varför reklamerade du inte?
    Om det var FIX så skulle de ju bara vattentäta, så då skall de självklart inte läcka vatten! Om det var Lindex andra överdragsbyxor är det dock annorlunda...
    När min dotter hade FIX så hade hon inga andra regnbyxor, så de användes även i hällregn och hon läckte aldrig igenom, så just den funktionen var vi jättenöjda med. Lika bra som pops byxor som hon hade året innan. Och inte blev de mer slitna i knän och bak heller. 
  • Enensammamma
    Lycka 1 skrev 2011-01-15 21:19:16 följande:
    Håller med dig!
    Började med Fix till dottern förra våren då hon var drygt 2½ och hängslen är absolut inget jag saknar.
    Byxorna sitter ju likadant endå.
    Tycker inte heller pops byxor är värda pengarna. Men skaljacka så kör jag med pop till alla tre barn .
    Jag vill inte att snö ska komma in i glipan där så hängslen föredrar jag. Tyvärr är POP på tok för dyrt
  • Fredriks Mamma

Är det nån rabatt i omlopp på Lindex?

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11