• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • charmmiss

äntligen hittade jag en lila kaxs protex jacka i st 116 till nästa år, men i den kappahl så hade de inte halvarea, utan bara på herravdelningen, ska köpa om den imorgon i en annan kappahl så att jag får den till halvarea, det gick bra sa expediten. får bara hoppas att de fortf har halvarea på kappahl imorgon.

• sarsparis

En fråga till er som köpte fix skaljackan förra året. Tycker ni att den höll måttet? Kvalitetsmässigt? Köpte en den röda jackan som sonen hade på våren, ganska snabbt ramlade reflexet bort där bak och ena kardborrbandet på ärmen sprack. reklammerade och fick en ny, efter ett par månader var det samma sak med reflexet, reklammerade och fick pengarna tillbaka. Dessutom insåg jag hur blekt den röda jackan blivit. Vattentätheten var inget att klaga på, den höll måtet, men jag kan tycka att relfex och kardborrband ska hålla mer än 2 mån. kanske hade vi otur och fick måndagsexemplar. Men jag är ytterst tveksam till att köpa en till i år.

Vill gärna höra hur ni upplevt kvaliten.

• star67
    charmmiss skrev 2011-01-16 20:51:00 följande:
    äntligen hittade jag en lila kaxs protex jacka i st 116 till nästa år, men i den kappahl så hade de inte halvarea, utan bara på herravdelningen, ska köpa om den imorgon i en annan kappahl så att jag får den till halvarea, det gick bra sa expediten. får bara hoppas att de fortf har halvarea på kappahl imorgon.
    DET VAR BARA TILL DEN 13/1 .
  • charmmiss
    star67 skrev 2011-01-16 21:43:56 följande:
    DET VAR BARA TILL DEN 13/1 .
    smset varade bara till den 13, men nu hade de halvarea för alla, inte bara för medlemmar, men verkade inte gälla alla kappahl dock
  • ami
    Ruso skrev 2011-01-16 10:59:59 följande:
    Men, varför reklamerade du inte?
    Om det var FIX så skulle de ju bara vattentäta, så då skall de självklart inte läcka vatten! Om det var Lindex andra överdragsbyxor är det dock annorlunda...
    När min dotter hade FIX så hade hon inga andra regnbyxor, så de användes även i hällregn och hon läckte aldrig igenom, så just den funktionen var vi jättenöjda med. Lika bra som pops byxor som hon hade året innan. Och inte blev de mer slitna i knän och bak heller. 
    Det var fix överdragsbrallor. Nä, är dålig på att spara kvitton ;) Men vet ju att det skiljer på vattentätheten, hur många meter vattenpelare ett plagg har. Visst är det så att för att klassas som vattentätt behöver plagget bara ha 2 eller 3000 i vattenpelare? Jag har för mig att fix har 6 000 och polarns 10 000. Å andra sidan har jag läst nånstans att om man sätter sig på en blöt cykelsadel (som vuxen) blir det tryck som motsvarar 15-18 000 meter i vattenpelare..
  • Xgirl83

ami: Man behöver inte kvitto för att reklamera.

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Ruso
    sarsparis skrev 2011-01-16 21:05:10 följande:
    En fråga till er som köpte fix skaljackan förra året. Tycker ni att den höll måttet? Kvalitetsmässigt? Köpte en den röda jackan som sonen hade på våren, ganska snabbt ramlade reflexet bort där bak och ena kardborrbandet på ärmen sprack. reklammerade och fick en ny, efter ett par månader var det samma sak med reflexet, reklammerade och fick pengarna tillbaka. Dessutom insåg jag hur blekt den röda jackan blivit. Vattentätheten var inget att klaga på, den höll måtet, men jag kan tycka att relfex och kardborrband ska hålla mer än 2 mån. kanske hade vi otur och fick måndagsexemplar. Men jag är ytterst tveksam till att köpa en till i år.

Vill gärna höra hur ni upplevt kvaliten.
    Vår cerisa är lika fin efter en termin, reflexerna kvar och färgen inte blekt. Den röda var också fin i reflexer och färg, men där blev det något strul med dragkjedjan, så den fick jag reklamera. Den ljusrosa vi hade för två år sedan har jag inget att klaga över, annat än att den nu är för liten
  • Ruso
    ami skrev 2011-01-16 22:08:50 följande:
    Det var fix överdragsbrallor. Nä, är dålig på att spara kvitton ;) Men vet ju att det skiljer på vattentätheten, hur många meter vattenpelare ett plagg har. Visst är det så att för att klassas som vattentätt behöver plagget bara ha 2 eller 3000 i vattenpelare? Jag har för mig att fix har 6 000 och polarns 10 000. Å andra sidan har jag läst nånstans att om man sätter sig på en blöt cykelsadel (som vuxen) blir det tryck som motsvarar 15-18 000 meter i vattenpelare..
    Man behöver inte kvitto för att reklamera!

Man får tydligen kalla det vattentät när det är 2-3000 som du säger. Everest har 3000 och jag tycker faktiskt de håller tätt, så FIX måste ju hålla mer än som så! Det där sista du sa låter lite konstigt, det kan väl ändå inte stämma? Man måste högt upp i pris för att hitta kläder som tål 20000.... 
  • HonSomVet
    Ruso skrev 2011-01-16 22:59:23 följande:
    Man behöver inte kvitto för att reklamera!

Man får tydligen kalla det vattentät när det är 2-3000 som du säger. Everest har 3000 och jag tycker faktiskt de håller tätt, så FIX måste ju hålla mer än som så! Det där sista du sa låter lite konstigt, det kan väl ändå inte stämma? Man måste högt upp i pris för att hitta kläder som tål 20000.... 
    Jodå jag tror nog det kan stämma. Man nöter ju och gnöter på ett annat sätt = vattnet kan ta sig in fortare/lättare. Det är som att du går med en ryggsäck på ryggen, eller cyklar för den delen i ösregn. Risken är större att du blir blöt genom din regnjacka då, även om den har hög vattenpelare.
  • ami

Behöver man inte kvittot för att reklamera??
    BRA att veta isf :) Har undvikit att shoppa tröjor på Lindex eftersom jag råkat ut för en hel del tröjor som tappat trycket och sett riktigt urtvättade ut efter bara några tvättar.

Ang vattentäthet vs vattenpelare, är absolut ingen expert :) Antagligen var fix överdragsbrallorna måndagsexemplar eftersom Everest som ju har lägre vattenpelare höll Mini torr.
    Men att det blir ett högre tryck ju mindre yta som belastas, så är det ju. *minns från fysiklektionerna* Men sen kan det säkert också bero på flera andra saker vad vet jag :) 20 000 i vattenpelare, det har vårt tält :) Därför jag verkar vara så insatt Glad

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11