• suss75

    Vi som blöder/bruna flytningar

    När jag var gravid för några år sedan fanns det en tråd som hette Vi som blöder och jag vet att den var till stort stöd för fler än mig.

    Här kan vi som blöder under graviditeten, både tidigt och sent, stödja och peppa varandra.
    Själv har jag blödit mer eller mindre under alla mina graviditeter och så nu även denna gång.

  • Svar på tråden Vi som blöder/bruna flytningar
  • suss75

    "Puff"
    MÅSTE finnas fler än jag med detta problem. Är sååå jobbigt att blöda varje dag och försöka fortsätta att intala sig att allt är bra med barnet.

  • LillaLinan80

    Jag har detta problem. Hade det under en liiten period sist graviditet men igår kom det världens blödning! Rosa aktigt blod Fick remiss till KK idag, va 100% säker att det va ett MF men icke då. Fostret mådde bra, var rätt storlek och hjärtat slog. Dock har ett blodkärl brustit och jag har fortfarande blod kvar i livmodern som kommer komma ut under de närmsta veckorna. Enligt läkarna var det helt ofarligt...men ändå läskigt att blöda...när man är gravid. Hur blöder du? Vet du orsken?

  • Trasseltroll

    Jag är i vecka 8 och blödde två gånger i måndags och så nu ikväll, fredag... {#lang_emotions_frown} Blir tokig av oro!! Ska ringa bm på måndag... Blir nog ingen höjdarhelg det här, med allt grubblande! Men om det skulle vara mf, "borde" det inte blöda mer på en gång då? inte uppehåll på flera dagar? Vet att det kan vara väldigt olika... Ska försöka vara optimistisk!

  • suss75

    Den här gången vet dom inte varför jag blöder, var på UL förra fredagen och VUL i onsdags och allt ser ut som det ska. Tidigare har jag haft polyper som gett både mindre och större blödningar men det såg dom inga nu. Nu har jag blött färskt blod varje morgon och sen rosa/bruna flytningar fram till eftermiddagen och på kvällen oftast iget, helkonstigt. "Ta i trä" men idag är första dagen på en vecka som jag inte blöder men jag vågar inte hoppas på att det skall sluta nu.

    LillaLinan80: Låter jättejobbigt men skönt att dom hittade var det kom ifrån. Vilken vecka är du i? 

    Trasseltroll: Åh vad jobbigt, du har ingen gynakut eller liknande du kan åka till nu under helgen så att du slipper vänta? Tycker att det borde blöda mer regelbundet vid mf men jag vet inte. Håller tummar och tår att allt är ok

  • LillaLinan80
    suss75 skrev 2010-03-05 23:04:20 följande:
    Den här gången vet dom inte varför jag blöder, var på UL förra fredagen och VUL i onsdags och allt ser ut som det ska. Tidigare har jag haft polyper som gett både mindre och större blödningar men det såg dom inga nu. Nu har jag blött färskt blod varje morgon och sen rosa/bruna flytningar fram till eftermiddagen och på kvällen oftast iget, helkonstigt. "Ta i trä" men idag är första dagen på en vecka som jag inte blöder men jag vågar inte hoppas på att det skall sluta nu.LillaLinan80: Låter jättejobbigt men skönt att dom hittade var det kom ifrån. Vilken vecka är du i? Trasseltroll: Åh vad jobbigt, du har ingen gynakut eller liknande du kan åka till nu under helgen så att du slipper vänta? Tycker att det borde blöda mer regelbundet vid mf men jag vet inte. Håller tummar och tår att allt är ok
    Jag är  vecka 11...ja det kändes skönt att de hittade orsaken och att det inte skulle vara ngn fara
  • PennyJenny

    Här är en till med erfarenhet av blödningar i graviditet. Detta är mitt 4:e barn och nu har jag redan haft min första bruna blödning, är bara i v5+4 idag. Fruktansvärt :( Trots att jag vet pga mina egna erfarenheter att det kan gå bra är det otroligt knäckande och stressande med detta blödande. Jag har heller aldrig fått svar på varför jag blöder. Har haft både svarta, bruna, rosa och klarröda blödningar i varierande grad från flytning till störtblödning.

    Min sista graviditet var helt enkelt den lättaste, bara en endaste liiiiten blödning i v9 sen ingenting. En dröm!! Men nu verkar det återigen upprepa sig :( Vet ju inte ens om bebis där inne lever. Känner att det inte är lönt att åka in akut eller för såhär tidigt ser dom ju knappt ingenting ändå :(

  • LillaLinan80
    PennyJenny skrev 2010-03-06 08:16:47 följande:
    Här är en till med erfarenhet av blödningar i graviditet. Detta är mitt 4:e barn och nu har jag redan haft min första bruna blödning, är bara i v5+4 idag. Fruktansvärt :( Trots att jag vet pga mina egna erfarenheter att det kan gå bra är det otroligt knäckande och stressande med detta blödande. Jag har heller aldrig fått svar på varför jag blöder. Har haft både svarta, bruna, rosa och klarröda blödningar i varierande grad från flytning till störtblödning.Min sista graviditet var helt enkelt den lättaste, bara en endaste liiiiten blödning i v9 sen ingenting. En dröm!! Men nu verkar det återigen upprepa sig :( Vet ju inte ens om bebis där inne lever. Känner att det inte är lönt att åka in akut eller för såhär tidigt ser dom ju knappt ingenting ändå :(
    Fy va jobbigt Jag hade en liiiten blödning runt v 5 denna gången...men sedan var det lugnt tills nu i torsdags och som tur var så var allt bara bra med bäbisen. Men det är ju så stressande...man ska ju inte blöda när man är gravid det känns ju bara så även om alla säger att det är vanligt och normalt
  • PennyJenny
    LillaLinan80 skrev 2010-03-06 08:25:50 följande:
    Fy va jobbigt Jag hade en liiiten blödning runt v 5 denna gången...men sedan var det lugnt tills nu i torsdags och som tur var så var allt bara bra med bäbisen. Men det är ju så stressande...man ska ju inte blöda när man är gravid det känns ju bara så även om alla säger att det är vanligt och normalt
    Precis... Jag blir inte särskilt lugnad av att höra att det är vanligt/ofarligt. Man ska inte blöda som gravid. Jobbigt med panikkänslan man har varje gång man går på toaletten och är livrädd för att hitta blod :( Blä!

    Har varit hemma 2 dagar från jobbet men måste jobba på måndag. Känner att jag kan inte stanna hemma redan pga blödningarna. Men jag vet inte om det är det som triggat igång det, stressen på jobbet...
  • LillaLinan80
    PennyJenny skrev 2010-03-06 09:15:59 följande:
    Precis... Jag blir inte särskilt lugnad av att höra att det är vanligt/ofarligt. Man ska inte blöda som gravid. Jobbigt med panikkänslan man har varje gång man går på toaletten och är livrädd för att hitta blod :( Blä!Har varit hemma 2 dagar från jobbet men måste jobba på måndag. Känner att jag kan inte stanna hemma redan pga blödningarna. Men jag vet inte om det är det som triggat igång det, stressen på jobbet...
    Känner detsamma...är väldigt tveksam över jobb på måndag! Läkarna sa att det bara va att fortsätta som vanligt men blödningen kom trots allt efter att jag burit upp en tvättkorg från källaren   Vet ej om det bara var en tillfällighet men...
Svar på tråden Vi som blöder/bruna flytningar