• fetsnygg

    vart sälja egenmålad konst?

    Någon som vet hur man säljer sina egna tavlor?
    Jag får två beställningar om året, men känner för att tjäna lite mer på mina målningar. Dvs sälja utan beställningar.. funderar på att starta en egen hemsida och lägga ut mina verk, men det gäller ju att nå ut också.
    Har lagt ut lite på tradera, men det säljer ju inte, eftersom jag inte vill skänka bort, utan har alldeles för högt startbud haha

    Så.. är det någon som vet hur man når ut till allmänheten? Annonsera i lokaltidningen kanske?

    Målar porträtt.. senast en bil, som ska hämtas idag. Hur som helst..
    Nån med erfarenhet?

    Ge mig gärna tips.

  • Svar på tråden vart sälja egenmålad konst?
  • fetsnygg

    Jag har väl typ inte gjort mycket alls.. jag gick natur med estetisk inriktning på gymnasiet i två år.. men sen bytte jag till vanlig SAM.. Den enda kurs jag gått var en målarhelg i november förra året haha. Tänkte bli bildlärare ett tag, men tja.. det blev inte så. Nu till helgen ska jag gå en kurs i akvarellmålning för nybörjare.. så det ska bli kul att testa något nytt. Vore roligt att skola sig lite mer, för man lär sig så mycket nytt av att träffa andra och att ha en lärare som hjälper till.

    Får se vad det blir

    Du har ju alla förutsättningar i världen att börja leva på ditt.. en lång meritlista är aldrig fel!

  • Flisan79
    fetsnygg skrev 2010-03-08 11:56:38 följande:
    Jag har väl typ inte gjort mycket alls.. jag gick natur med estetisk inriktning på gymnasiet i två år.. men sen bytte jag till vanlig SAM.. Den enda kurs jag gått var en målarhelg i november förra året haha. Tänkte bli bildlärare ett tag, men tja.. det blev inte så. Nu till helgen ska jag gå en kurs i akvarellmålning för nybörjare.. så det ska bli kul att testa något nytt. Vore roligt att skola sig lite mer, för man lär sig så mycket nytt av att träffa andra och att ha en lärare som hjälper till.Får se vad det blir Du har ju alla förutsättningar i världen att börja leva på ditt.. en lång meritlista är aldrig fel!
    Då har du en bra grundtalang. Men de skolor ger är ju en hel del bra tipps och framförallt att man får tid till att just hålla på. för mig är det träning som ger färdighet. Så jag utvecklas mycket för varje sak jag gör. Desvärre är det sällan jag har tid och de mesta som jag visar i galleriet är gjort under skoltiden.

    Kul att du tror på mig. Jag vet ju dock som sagt inte hur man lyckas med detta och jag är otroligt dålig (eller snarare kan inte) sälja in mig själv. Det självförtroendet finns helt enkelt inte. Dessutom vet jag inte om man ska satsa på en sak eller om man kan mångsyssla vilket är det jag helst vill.
  • fetsnygg

    fridhfullkonst.zoomin.se fixade just iordning en hemsida visst ingen kanonsida, men en start!

    Man ska tro på sig själv.. men jag vet, det är inte så lätt.. och alltid finns det dom som känns bättre. Mångsysslare låter kul. Jag vet inte vad jag vill bli eller göra.. eller något alls haha.

  • Flisan79
    fetsnygg skrev 2010-03-08 16:41:17 följande:
    fridhfullkonst.zoomin.se fixade just iordning en hemsida visst ingen kanonsida, men en start!Man ska tro på sig själv.. men jag vet, det är inte så lätt.. och alltid finns det dom som känns bättre. Mångsysslare låter kul. Jag vet inte vad jag vill bli eller göra.. eller något alls haha.


    Jamen den var ju jättebra. Behövs ju inte mer än så. Klickade runt lite och allt fungerade fint. Lätt att hitta.

    Ja man kanske skulle göra en själv...{#lang_emotions_undecided}
  • fetsnygg
    Flisan79 skrev 2010-03-08 17:00:02 följande:
    gör det! det var roligt och lätt Tog ingen tid alls ju! gäller bara att få folk att hitta dit haha
  • anitra2012
    Du är duktig, fina tavlor du har gjort :) 
    Som någon skrev i tråden att ha på café osv. Vi köpte två av våra senaste tavlor på ett café i Malmö. Vet inte hur det kom sig eller hur de konstnärer får reda på dem osv. 
    Lokala konstnärer får var en och en hänga sina tavlor där i en bestämd tid, sen byts de ut till en annans tavlor. De på cafét kontaktuppgifter ex. visitkort som de ge till de som vill köpa.
    Om du har facebook så länka din blogg dit, så dina vänner och deras respektive vänner se så sprids det på ett sätt. :)
    Lycka till. :) 
  • fetsnygg
    anitra2012 skrev 2010-04-14 22:14:01 följande:
    Du är duktig, fina tavlor du har gjort :)  Som någon skrev i tråden att ha på café osv. Vi köpte två av våra senaste tavlor på ett café i Malmö. Vet inte hur det kom sig eller hur de konstnärer får reda på dem osv.  Lokala konstnärer får var en och en hänga sina tavlor där i en bestämd tid, sen byts de ut till en annans tavlor. De på cafét kontaktuppgifter ex. visitkort som de ge till de som vill köpa. Om du har facebook så länka din blogg dit, så dina vänner och deras respektive vänner se så sprids det på ett sätt. :) Lycka till. :) 
    tack kan behöva lycka till. Nu har jag legat på latsidan och inte målat på ett tag.
  • fetsnygg
    gullehjärtat skrev 2011-08-02 11:45:08 följande:
    Jätte fina tavlor :)

    Vill också ha lite tips..
    ljuvligtvitt.blogg.se
    tack! kikade in som snabbast på din blogg, får kika mer sen.. men en sån där träslev som du har har jag med! fast min är trasigare i kanten :-/ Nu ska jag kolla på dina bilder
  • True

    Samma läge här, la precis ut en tavla på Blocket,,, www.blocket.se/stockholm/Malning_i_vackra_farger_59590420.htm&w=1

    På gallerinet kan du lägga ut dina målningar gratis: www.gallerinet.se/galleri/169

    Har sålt en del på små utställningar, tex på restaurand Chutney, där sålde jag en o fick högt bud på två andra som jag då ej ville sälja,, Även på Princess hall, liten kyrka hade de utstälning o sålde en tavla.

    I en annan kyrka, Gröndal fick jag intresse för en annan målning.

    Lycka till!

  • Mattan1
    Nu vet jag inte hur aktuellt det är men om någon kikar in här så är ArtUpz stället ni letar efter. Inga kostnader tills ni sålt något och vid försäljning tas bara 4.9% (vilket är det billigaste stället jag hittat). Dessutom är det en riktigt snygg sida.

     Mvh/ Doc
Svar på tråden vart sälja egenmålad konst?