M C skrev 2010-03-10 08:56:54 följande:
Tobaksblomster - satan i gatan vilka små fröer! Jag fick gissa lite - hade planerat för en plugglåda med det hade varit mycket bättre med en glasskartong! De lär inte fungera, vet inte ens hur många som hamnade i jorden och var!
Jodå, kan visst det funka! Va inte pessimist nu. Förra året "hjälpte" min son mig med sådden, fasen jag höll på o bryta ihop av nervositet för han for fram i 190 o hjälpte till med all sin kraft o jag visste inte var nånting fanns eller va som var var eller nånting, o han hade klämt ner typ 50 tomatfrön i varje liten kruka osv, men det blev jättebra tillslut av allting!
Visst en del frön är ju onormalt små, haha har du sått lobelia nångång? Vadå kaffe eller frön liksom.
Idag har jag ÄNTLIGEN vart o fått min jord o mina frön. Så ska börja med mitt idag.
Ska ge mig på o fröså lavendel i år så håll tummarna, dom ska stå 2 veckor i kylen först, så får börja med o röja där så ingen river ut det för mig. Till dem köpte jag en egen liten låda, o så köpte jag en annan till tomaterna o zinniorna. Resten får jag ut o leta upp i växthuset, undrar varför man inte gjorde det i höstas. Jag har ett sånt där litet tält därute med som jag tänkte ta in o ha i syrummet för tomaterna o va de nu mer va jag hade tänkt. Nu är iallafall även jag med i spelet, ville bara säja det, o hurra för våren!