• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Sweetheartno1

Fanns bara röda och blåa dynor kvar! :) Och olika färger på sommarsufletterna !

• Asereht
    Miss Daisy skrev 2011-05-26 15:09:57 följande:
    Jag håller på att bli galen över att jag inte kan välja vagn. Jag vill ha en nätt vagn som jag kan åka buss in till stan med. Samtidigt så bor vi lite lantligt och det finns en hel del grusvägar här. Jag har också en storhund som jag tar långpromenader med.

Som jag ser det:
    Nackdelen med swiften är som sagt att den inte går och ha framåtvänd och att om det inte finns nått sätt att utnyttja eventuell garanti i sverige. Nackdelen med buggan är att den ser plastigare ut, svårare att fälla ihop, och inte svängbara terränghjul (menar alltså vinterhjulen). Jag vill ju gärna kunna köra med en hand när jag är ute och promenerar på grusvägarna med vovven.
    En fördel med buggan är att den har tvåårsgaranti även om man köper vagnen i USA, vilket vi tänker göra.

Vad tror ni blir bäst för mig? Är buggan tillräckligt robust?
    Nu duckar jag för ruttna tomater och säger kika på Mutsy 4rider, svängbara stora lufthjul och vändbar. Smidig sak faktiskt och inget billigt smäck. Smidigheten hos en bugga men mer terrängvänligt typ UJ/Swift.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Miss Daisy
    Fröken Småland skrev 2011-05-26 15:28:53 följande:
    Behövs han inte på jobbet? *missförstår med flit*

Framåtvänd vagn går bort helt för mig, men det är en smaksak. Men det har presenterats en hel del forskning kring det där på sistone som säger att barn skall se sina föräldrar.
    Ja, jag har läst dessa idag och det är därför jag tvekar. Jag hade bestämt mig för swiften men det där att man inte kan välja vilket håll man vill ha barnet år är en stor nackdel.

Men om jag köper en bugga från USA och sen inte är nöjd, hur mycket kan man sälja den för i sverige sen? Om man inte förlorar jättemycket så kanske det inte är en sån förlust affär om man köper fel.
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2011-05-26 15:32:29 följande:
    Nu duckar jag för ruttna tomater och säger kika på Mutsy 4rider, svängbara stora lufthjul och vändbar. Smidig sak faktiskt och inget billigt smäck. Smidigheten hos en bugga men mer terrängvänligt typ UJ/Swift.
    Och jag håller med! Såg den på mässan i april och tyckte den verkar toppen!
  • Miss Daisy
    Asereht skrev 2011-05-26 15:32:29 följande:
    Har aldrig hört talas om den förut. Ska genast söka på den.
  • Miss Daisy
    Asereht skrev 2011-05-26 15:35:12 följande:
    Fast själv kör jag just nu Frog kombinerat med Brio Happy. Bor ute på landet.
    Fast jag vill inte ha en massa vagnar som tar plats, och min man vill ABSOLUT inte ha det. Han kommer bli galen.

Han har sagt att jag får köpa vilken vagn jag vill för 1000 dollar utan att han lägger sig i, men han vill bara ha en vagn. Sen har vi såklart en resevagn också, men den är ju gammal och tar ingen plats.
  • Ellabay

Mysigare vet jag inte men för oss funkar EL bättre som sovvagn när det gäller ute på balkongen men det betyder inte att hon sover dåligare i buggan. :)

• Joddan

Undrar om donkeys framhjul passar cammen!? Skulle så fall vara suveränt på vintern!!!!