• Rabel

    Sova på liggunderlag inne på dagis?

    Hej!

    På våran sons dagis sover barnen tillsammans inomhus på två stora liggunderlag. Finns det fler barn på förskolan som sover på detta vis? Jag tycker det verkar hårt och inte alls mysigt.

    När barne sover utomhus kan jag förstå att de ligger på liggunderlag, men då har de ofta sovsäck eller något liknade.

  • Svar på tråden Sova på liggunderlag inne på dagis?
  • jamila2000

    På den föskola jag jobbar på har barnen madrasser
    Om jag vore du så skulle jag fråga varför barnen inte
    har madrasser
    Tycker oxå det verkar hårt att sova på liggunderlag

  • Rabel

    Har frågat och de säger att barn inte behöver sova på något mjukt.

  • Kristina30p

    Prata med andra föräldrar som har barn på samma avdelning och säg till föräldrarådet och förskolechefen. Föräldrapåverkan är stark men det underlättar om ni är flera.

  • Smultron ett

    Hade de inte lystnat hade jag köpt madrasser. Nej. inte ok att ligga på liggunderlag. Ok att barn kan sova varsomhelst (tom i matskålen) Men klart de ska ha madrasser!!!!


    The world's a better place when it's upside down!
  • Rabel

    Jag har aldrig själv hört talas om att barn bara sover på liggunderlag inne. Därför ville jag fråga här. Har frågat om det går bra att ta med något annat han kan ligga på men det verkar inte så populärt hus personalen. Jag tror inte att de andra föräldrarna har reagerat.

  • bebisinovember

    Klart barnen ska ha madrasser, e d frågan om??? På min dotters dagis, (underbart dagis, så inget illa) så har de madrasser, men de hade handdukar, och ni vet ju hur snuskiga handdukar blir, de va så där hårda som man nästan rev sig på de.. så jag tog dit en egen filt till min dotter... vilket ledde till att andra föräldrar också gjorde det. Dagiset tog till sig den kritiken och införskaffade vanliga fleece plädar, visserligen 9,90 styck, men ack så mycket , mjukare än en hård handduk.

    Det kallar jag ett possitivt svar på ett litet, kanske löjligt, missnöje.

  • smilez

    Jag har aldrig varit på en förskola som har något annat än madrasser. Eller jo, på en förskola där jag jobbade sov barnen ute i vagnar förstås. Men liggunderlag, hallå.. näe, det vet jag inte om jag skulle vilja att våra barn låg på. Känns väldigt hårt.

  • Hallonmos
    Rabel skrev 2010-03-08 16:32:11 följande:
    Har frågat och de säger att barn inte behöver sova på något mjukt.
    Vilket konstigt svar.
    Klart de ska ha madrasser, stackars barn.
Svar på tråden Sova på liggunderlag inne på dagis?