• pigglet

Jag tycker det känns som att jag liksom lyfter upp allt inuti kroppen när jag kniper rätt. Kniper man med skinkorna så kniper man mer ihop, jag tänker "upp" i stället. Svårt att förklara.

• pigglet

Åh, så avundsjuk jag blir! Har en dröm om att ha höns, men det lär förmodligen stanna vid just en dröm...
    Själv har jag fyndat vinbärsbuskar idag, nu när de kostade 30 kronor ska jag faktiskt prova att stamma upp ett par. Men inte ser de roliga ut efter att jag slitit bort alla löv och kvistar, snacka om bedrövliga små varelser. Får väl se om de överlever behandlingen.

• pigglet

Nja, det tar nog flera år innan de där uppstammade bär vinbär, jag tar ju bort allt utom stammen liksom. Så det är mer som ett långsiktigt projekt...
    Men de andra buskarna kanske kan ge en del bär redan nästa år, om vi har tur.

Dessvärre har jag nog mördat en av de gamla buskarna, då vi eldade bort en sten igår, den tyckte inte om hettan. Så nästa år kan bli riktigt bär-fattigt här hemma.

knip

• pigglet

Tack! Misstänker dock att det skulle bli väldigt dyra bär, om man räknar med resekostnader? Bor i Skellefteå...
    knip