• Lill Z

Cerclage?

Mischooo: Har både varit vaken och sövd, både vid snitt och cerklage. Föredrar vaken om jag får välja. Tycker att det är mycket lättare att återhämta sig efter och sen gillar jag att "vara med". Hoppas att dem lyssnar på dig på sjukhuset och att du får som vill. Tänker på dig!!

• Lill Z

Mischooo: hade pratat igenom precis vad som skulle hända med min läkare. Också vad som skulle ske om något gick fel, men enl honom så går det väldigt sällan fel under ett någorlunda planerat snitt. Litade helt på min läkare där och jag ska absolut vara vaken nästa gång också om det är möjligt. Att vara vaken gjorde att jag kännde att jag "födde" och var helt med när barnet kom ut och fick ha henne i famnen. Jag tror att om du bara kan få prata igenom din räddsla med ngn som du litar på så ska allt bli jätte bra och skulle du hellre vilja bli sövd så måste dem kunna fixa det. Hoppas bara att du slipper känna sådan räddsla och att du kan få uppleva hur fantastiskt det är när du får ut din bebis!!!

Ska på ul i morgon, kolla tapp och bebbe. Så hoppas att allt är bra. Hittar ju alltid ngt att oroa sig för.......     

• Lill Z

Casipoeia: Välkommen!! Hoppas på många veckor med bebbe i magen till!!

Mischooo: Vilken jobbig dag!! Ang. att ditt barn inte ska må bra när det kommer ut vid snittet så skulle jag säga att nu när du kommit så lång så finns det ju inget som säger att du inte skulle få en frisk liten bebis. Var också lite rädd för det med min dotter, men när det väl närmade sig snittdatum var jag så spännd på att äntligen få träffa denna individ som kämpat med mig alla dessa veckor. Genom att du tagit dig så långt som du gjort nu har du ju verkligen minimerat risken för att något ska vara fel. Dessutom kan jag känna att du som har gått igenom så mycket innan ska väl få ett helt underbart snitt med en helt underbar och frisk bebis.

Vad skönt att du fick flyttat snitt datumen lite iaf  !!!    

Mitt ul gick  bra och cerklaget satt bra och "långt upp". Så nu ska jag bara ta mig denna sega bit till v 28.  

• Lill Z

Hej allihop!!

Här har det varit en jobbig period. Har blivit sjukskriven nu. Var nere i lund akut på spec.mvc. och hade lite för mycket sd. Började när jag försökte jobba förra v i ett försök att vara "normal". Har nu insett att jag är som jag är och min grav. är så här...sjukskriven och vila. Men ingen påverkan på tapp el cerklage som tur var. Har väl också insett nu att jag faktiskt är gravid, något jag försökt förtränga för att slippa min ångest och oro. Men, men nu är det bättre igen.....

Mischooo: Lycka till i morgon. Tänker på dig. Skulle eg jobbat i morgon. Och frågan är om jag inte varit så nyfiken att jag hade smugit in på bb och kikat . Önskar dig all lycka i världen!!!!!      

• Lill Z

...och ser att mamma mys är i födar tagen också.Lycka till till henne också! Vilka julklappar!!!

• Lill Z

God jul allihopa! Hoppas att alla har haft en bra julaffton och att det fortsätter så nu under julveckan!

• Lill Z

Hej allihop!

Här var det lugnt! Ser att många närmar sig klipptid, har blivit "klippta" eller fått bebbe. Vad skönt att se att det går så bra.

Jag är i v  23+0 idag...nu börjar jakten på dagar. Nu börjar man väl iofs kunna rädda den lil* om den skulle komma men hade ju önskat gå lite längre iaf. Har fått en jätte seg hosta och har haft den nu i snart 2 v så ska till Dr i morgon. Man blir ju nervös att man ska hosta ut barnet.

Becka: vad skönt att allt var bra hos dr. Det är dem besöken jag hänger hela min vardag nu.

Jag har aldrig varit gravid längre än 36+0 så det problemet med sjukskrivning efter har jag aldrig kommit till. Men i mina sjukskrivningar står det mycket om "bad obstetrisk history" om det inte är hotande förtidsbörd. Det jag menar är att det måste ju finnas ngt sätt att bli fortsatt sjukskriven tycker man.

Mischooo: mjölk i datorn...ja,det är såna besvär det kan bli nu istället .      

• Lill Z

Violatricolor: min dotter (som är 4 år nu) var också tillväxthämmad. Gick lite upp och ner i % men tror att det slutade på 22%. Hon vägde 2130 när hon föddes i v 36. Har gått jätte bra, hon är fortf inget stort barn, men envis så det räcker ! Dem hittade aldrig ngt "fel" el anledning till varför hon var lite mindre....ibland är det ju bara så att vissa är mindre och vissa större. Men man blir ju sååå orolig när det är ngt som inte riktigt är som det ska.

Skall på koll hos min bm i morgon...hoppas att min tapp inte tagit skada av allt hostande. Har fått hostmedicin utskrivet idag på vårdcentralen och då tog dem ett crp som var lätt förhöjt, beror väl på hostan, men får nog ändå tjata till mig en urinodling ifall ifall.  

Svar på tråden Cerclage?