• Lill Z

Cerclage?

Min dotter föddes med snitt...hon låg i säte. Dessutom så har hennes 2 änglabröder kommit via snitt så jag kan inte välja. Hostan är envis som synden....och nu har jag fått för mig att cerklaget har "lossnat" så det är tur att jag ska till bm i morgon. Hoppas att ditt tul går bra. Våra % gick ner lite hela tiden, har jag för mig.

• Lill Z

Hej på er!

Vad skönt att dina värden blivit bättre trassel! Jag tar ju cocillana nu för min hosta så då får man väl kanske hålla lite koll på sina värden.

Jag har kvar BHar sedan sist, annars har jag det så bra att min syster jobbar med underkläder så det är bara att "beställa" av henne.

Erat skrivande om packning o.s.v. gör den list glada människan inom mig sugen på att börja lista upp saker...hade inte varit för att jag fortf är för rädd hade vi haft postit lappar över allt på saker jag ska göra, handla och packa  ....men får vänta lite till. 24+0 i morgon.....        

• Lill Z

violatricolor: 24+0 är, förutom cerklage insättningen, mitt första mål ...nu finns det ju iaf en chans!

• Lill Z

Tycker att du ska vara glad!! 32 är också mitt "sista" mål! Ja, man måste lita på att läkarna gör rätt bedömning!
    Jag jobbar på neonatalavdelningen när jag inte är sjukskriven, och vi får ju in dem som är långt mer tillväxthämmade än din lilla bebbe och det går alltid bra för dem....det ända som kan vara är att dem är lite envisa och vet vad dem vill. Det var iallafall min lilla skrutta !! 

• Lill Z

Violatricolor: vad skönt att % minskat. Mina gick också upp och ner, men slutade på -16% såg jag i mina papper nu som jag lyckats gräva fram.

Ja, det där med smärtlindring är trixit...med vår första ängla son sökte jag också för en ganska stor blödning i v 23, men man hittade inget fel så jag blev hemskickad.Så när den förlossningen satte igång fattade jag först ingenting...hade inte så ont förrän krystvärkarna for på mig och då var det ju lite försent..

Andra änglasonen (v 25) låg jag inlaggd för mitt psykes skull....men då det visade sig att mitt psyke hade rätt var jag redn öppen 3 cm, Då (där jag bor ) blir man skickad till lund i ambulans och när jag väl kom dit blev det lustgas då allt annat var försent. Tyckte att det + en jäkligt bra barnmorska funkade bra. Tog ett litet tag innan min kropp var med på vad som hände, men när man sen jobbade med förlosningen (eller hur man ska förklara) gick det ändå ok.

Mitt lilla troll i magen älskar att ligga som en banan nere i magen och boxa mot cerklaget...kan ju göra rätt ont. Har era små också gjort det? Blir ju lite orolig att cerklaget ska bli påverkat.  

• Lill Z

Hej!

Trassel: vad skönt att klippet gick bra! Nu är det inte långt kvar..... 

Välkomna änglagossen och liten!  Jag har fått två ängla pojkar (Zander och Hannes), En i v 24+5 och en i v 25+2, båda utan cerklage. I min komun fick man "vänta"tills det hänt två gånger innan man fick cerklage !
    Har en dotter, som jag fick med hjälp av cerklage, i v 36, och är nu gravid 4 gången. Har även denna gång cerklage och är nu i v 25...läskigt!

Fick första cerklaget insatt under narkos, men valde denna gång ryggbedövning och tyckte det funkade bra. Förra grav var jag sjukskriven från cerklage insättningen och låg sedan inlaggd på sjukhus mellan v 22-32. Denna gång var jag sjukskriven 2 v efter cerklaget och blev sedan helt sjukskriven i v 22. Har båda gångerna gått på täta kontroller på spec.mvc. Går nu under mina "värsta" veckor 1 g/vecka. Men det blir ju inte mycket som man vågar ta sig för, har nu dessutom hostat i 4 veckor och lyckats få en spricka i ett revben så nu är det lugna gatan för mig.    

• Lill Z

blev avbruten i mitt skrivande...
    Jag har, efter 2 grav fått veta att det är en konicering som gjort mig så här. Har 9 mm tapp kvar av 4 cm......Så det har inte varit så konstigt att jag båda gånger helt plötsligt bara varit öppen ca 3 cm utan att känna ett smack! (utan cerklaget då) 

Hur som helst så är det beklagligt att ngn ska behöva drabbas av detta, känner verkligen för er och beklagar det som hänt! 

• Lill Z

Becka: precis som du skriver brukar jag tänka på dig också...att det faktiskt gick bra för er. Är idag i 25+2...huuu!

Är iofs så förkyld att jag inte riktigt hinner tänka på det...jädra förkylning, har sådan nästäppa nu att det där med 2-3 sprayningar med nässprayen är ett minne blott....

Håller på att skicka in papper nu till försäkringskassan, gud vilket jobb när man både har eget och är anställd....    

• Lill Z

Stort grattis till trassels snodd!!!!!!

Välkommen hit slapparen! Beklagar din förlust! Men här finns en hel massa som lyckats med hjälp av ett cerklage. Jag är i v 26+1 idag och bär på min andra "cerklage" baby. Skönt att tappen hade växt!

Viola: Har en sätes bebis i magen ännu så länge. Min dotter låg oxå i säte.....min bm har förklarat det med att min livmoder nog är som bekvämast när man håller sig på höger sida i säte . Jag vet ju att det blir ett planerat snitt för min del även om babyn skulle vända sig och sist jag fick det var det precis så som jag önskade. Visst nu hade jag ju två ur akuta snitt bakom mig så allt var väl en förbättring, men jag tyckte verkligen att det blev super bra.      

• Lill Z

Becka : då är det ju nära nu! Så spännande! Viola: vi hade också litet badrum när vi fick vår dotter. Men vi fick tag i ett smalt skötbord på hjul som gick att förflytta. Tex rulla in i duschen med badbaljan på vid bad och rulla bort när man skulle duscha själv. Skriver från mobilen om det blir lite konstigt....

Svar på tråden Cerclage?