• Anonym (snart morsa)

    Mycket erogena bröst - hur blev det efter graviditet och med amning?

    Jag söker er som liksom jag har mycket känsliga och erogena bröst.


    Ibland hör man ju att kvinnor inte gillar att bli berörda på brösten när de ammar, för att "de tillhör bebisen". Är det så för alla? Jag har så svårt att tänka mig att det ska bli så.
    Och i övrigt, förändrades er känsel i brösten på något vis?
    (Allt detta såklart bortsett från att bröstvårtorn kan bli såriga etc när man ammar, det fattar jag att det påverkar.)
  • Svar på tråden Mycket erogena bröst - hur blev det efter graviditet och med amning?
  • Anonym (tuttis!)

    Mina nipplar har alltid varit min "påknapp" väldigt känsliga och går igång på en gång. När jag ammade ville jag faktiskt inte att brösten skulle vara inblandade i något annat än just amning, för det kändes bara helt fel. Sedan var de ju inte lika känsliga då heller. Amning är rätt brutalt! Det gör ont som FAN de första dagarna. Sedan blir man härdad.

    Nu har jag slutat amma och ganska fort kom känsligheten tillbaka. Först var det så känsligt att det var jätteobehagligt att en nudda något. Jag hade tänkt att mitt barn skulle få snutta någon gång då och då om han kände sig ynklig, men jag var helt nollställd och fikc ont som fan igen, så den planen lades ner =)

    Nu är det väl 2 månader sedan jag slutade amma och de är som innan graviditeten, eller kanske lite känsligare.

    Måste tillägga at jag hade NOLL sexlust under hela amningen, så vet inte hur det påverkat.

  • Anonym

    måste nog tyvärr säga att min känslighet försvann efter graviditeten... *suck* vart sjukt känslig, ibland kunde det nästa gå för mig bara genom beröring av brösten.... *saknar*

  • redneck girl

    jag får underbara orgasmer av att bli smekt,sugen på brösten.det har inte blivit någon skillnad,trots att jag ammat åtta ungar.
    men jag blir INTE kåt när bäbisarna sugit.det är nått annat.karlar suger inte på samma vis som barn.

  • Anonym (snart morsa)

    Intressant. Kåt av när barnet suger är inget jag oroar mig för. 


    Redneck girl, hade du ett uppehåll i bröstvårtestimulans (låter hur skumt som helst) under de perioder du ammade?
  • redneck girl
    Anonym (snart morsa) skrev 2010-03-08 14:36:47 följande:
    Intressant. Kåt av när barnet suger är inget jag oroar mig för.  Redneck girl, hade du ett uppehåll i bröstvårtestimulans (låter hur skumt som helst) under de perioder du ammade?
    nej,har vi sex,så är brösten med på ett hörn;)
  • Nova03

    Jag har alltid älskat att bli smekt på brösten men under tiden jag ammade så tappade jag i princip känseln i dem. Uppskattade inte alls att min sambo rörde mig där. Lite trist! Jag tyckte definitivt att de tillhörde bebisen. Så tror jag nog att det är för de flesta nyblivna mammor.

    Som tur var så kom det tillbaka när jag slutade amma. Nu tycker jag det är jätteskönt igen.

  • Anonym (snart morsa)

    Tack för att ni delar med er! Det är tydligen, som det mesta, olika för alla förstår jag. Vi får väl se då...

  • SexyMann

    ts är en killesomälskar suga på brösten så för min del e det bara härligt att få höra om känsliga och ömmande bröst..Flört

Svar på tråden Mycket erogena bröst - hur blev det efter graviditet och med amning?