• rulltantulltan

    Västerås tjejer som vill bli gravida!!

    Hej!

    Bor själv i Västerås och vill bara kolla om det finns fler tjejer här som vill bli gravida.

    Tänkte att det vore skoj att kunna följas åt och sen kankse träffas i framtiden?

    Kram på er!

  • Svar på tråden Västerås tjejer som vill bli gravida!!
  • sweetsugarcandy

    Här finns en!:) Eller ja, jag är i från västerås i från början, men har på senare år flyttat till en mindre ort. Men vi är påväg tillbaka så fort som möjligt! Och vi vill gärna bli gravida nu, nu nu med barn nr 2 då :) 

  • rulltantulltan

    Härligt att jag inte e helt ensam! Ni är mer än välkomna tillbaka till gurornas stad hehe

  • Smyfröken

    Hej!
    Låter som nått för mig!
    Bor i Västerås och försöker skaffa barn, perfekt!

  • rulltantulltan

    Hej! Va roligt

    Välkommen hit =)

    Jag hade ÄL idag typ, hur ligger du till i den cykel??

    Jag kommer vara anomym här på familjeliv tills jag blivit gravid och berättat för chefen.... vill vare sig att det läcker ut att vi försöker bli gravida eller att jag är gravid (när jag nu är det) jag måste försöka vänta in en förlängning av mitt vikariat först... känns lite jobbigt faktiskt.

    Men skulle tycka att det var roligt och samla ihop ett skönt gäng från västerås att kunna prata med, så kanske man kan ses längre fram. tror att det kan vara skönt att träffa andra i samma situation!

    P.S. Såg att jag skrivit gurornas stad, men jag menade ju GURKORNAS staf =) D.S

  • Lakrits

    Hej, här är en till som vill bli gravid. Vi hoppas på en liten tjej/kille våren 2011. =)
    Roligt att följas åt! Vi tänkte sätta igång nästa månad.

    Hur går det för er andra?

  • rulltantulltan

    Hej Lakrits!

    Välkommen hit. Jag hade idag ännu starkare utslag på ÄL-stickorna {#lang_emotions_laughing} så nu hoppas jag på att en liten fäster, sambon och jag myser varje dag för att maximera våra chanser haha

    Kram

  • rulltantulltan

    jag slutade med p-piller för ca 2 år sen olch vi körde principen händer det så händer det. Men ingenting hände så för ca 6 månader sen kontaktade jag kvinnoläkarna som undersökte mig och konstaterade att jag har PCO och hon i första hand rekomenderade mig att gå ner i vikt, sagt och gjort gick jag ner 10 kg och lyckades bli gravid på egen hand, men det slutade tyvärr i missfall. Efter det kom min ägglossning inte igång av sig själv och jag har precis avslutat första kuren med pergotime, som verkar fungera =)

    vart e du i din cykel? Hur länge har ni försökt?

  • Lakrits

    Vi har inte börjat än, men det är barn nr 2 vi planerar. Vi kommer att sätta igång nästa månad, har också oregelbunden mens och lite si och så med ägglossningen så vi får väl se hur det går. Vi fick också ett MF innan vi lyckades få till första barnet. Det gick snabbt med andra men är lite skeptiskt nu med tanke på att min ÄL verkar komma och gå som den vill men vi får väl se. =)

    Håller tummarna för oss allihopa! Skönt att pergon verkar funka som den ska! Den gynekolog jag går till berättade att det fanns hjälp att få om det skulle visa sig att vi fick problem så det känns tryggt, kan tänka mig att det är pergon hon tänker på då.

Svar på tråden Västerås tjejer som vill bli gravida!!