• lycklig man

förkyld hela tiden

Min son blir aldrig bra från denna förkylningen först var det feber nån dag sen snor i massor och hosta! sen blev han bra nu är han snorig igen efter bara 2 dagar och hosta igen
    denna gången ingen feber!
    hur länge ska man hålla de hemma från dagis vid förkylning?
    vad kan man göra för att han ska bli bättre...

• Svar på tråden förkyld hela tiden
  • Madzo

Vår dotter har varit nästan konstant förkyld sen i höstas. Snorig för jämnan känns det som, slemhosta på nätter ibland mer ibland mindre. Nyser mycket & är allmänt rosslig.

Vi är alltid noga med kläder när vi är ute för att hon inte ska bli kall osv, men hon har haft en riktigt förkyld höst & vinter trots att jag själv tycker att vi gör allt vi kan för att undvika det.

Va & träffade en läkare idag på bvc för att kolla upp ev. allergi då dessa symtom aldrig släpper! Hon har varit snorfri/slemfri kanske två tre dagar i månaden & det känns inte normalt.

Läkaren ville vi skulle avvakta tills våren & se vad som händer ifall det "bara är en vanlig återkommande förkylning". Barn kan ha upp till en infektion i månaden menade hon..

Jag känner precis som dej, när & hur länge ska jag ha henne hemma från dagis då hon i princip är snorig heeeela tiden. SKulle ju ha haft henne hemma sen i höstas i så fall :P

Nu blev det långt!

• lycklig man

tack! skönt att det finns flera jag har vart hemma med han mycket så blir han bra tillbaka till dagis så är han snorig igen! trött  på detta
    är du hemma med din dotter? vid förkylning

• Bobido

Vår son har varit förkyld väldigt mycket senaste tiden. Han började dagis nu i januari och jag antar att det kan vara en bidragande orsak men det känns inte som om han gör annat än hostar, nyser och är snorig. Nån gång har han lite feber också.

Jag ville i alla fall bara säga att jag frågade på vårt dagis hur man skulle göra om de var snoriga. När ska de stanna hemma och när ska de tillbaka till dagis?
    Fick svaret att så länge de är pigga och orkar vara på dagis och det bara är vanlig snuva, ingen feber och typ genomskinligt snor, så kan de komma.

Så sa de här i alla fall...

• sarsparis

Vi har varit hemma jättemycket sedan i oktober har väl i snitt 10 vab i månaden, vi har lämnat honom när vi tyckt att han varit så pigg att han kan orka med en hel dag på dagis. ett krav är också att han sovit bra på natten, för annars orkar han inte. Snorig är han typ jämt men lämnas ändå på dagis.

Nu har vi iallfall börjat se ljuset i denna hemska vabtunnel. Fick tips om att köpa något som heter imulix kids på hälsokost. det är ett preparat som hjälper till att stärka immunförsvaret. Sen vår son började äta det har vi inte haft en enda vabdag!!! Det vill säga att han varit på dagis i 3 v!!! Vet inte om det beror på imulix kids, men jag vill gärna tro det. kan vara värt att prova iallfall, det är helt ofarligt och hon berättade att i tyskland är det väldigt vanligt att ge det.

Svar på tråden förkyld hela tiden