Inlägg från: Lady Dahmer |Visa alla inlägg
  • Lady Dahmer

Varför får barn konstiga namn?

TigerLily skrev 2010-03-11 23:23:32 följande:
    jo, jag vet precis vad fördomar är. Tycker inte att jag behöver förklara det för dig, googla vettja? Varför en porrbild är relevant? Tyckte du att det var en porrbild? Jag jämförde bara bilderna som först dök upp på bildsök... Hade inte en susning om innan vilka bilder som skulle dyka upp. Men som jag skrev..så ser ju den mer PORR ut än Tingeling..som du tyckte var ett HELKNASIGT namn. Vet ju vilka åsikter du har om kvinnor/porr och annat från andra trådar vi har råkats i... så för mig var det en mkt intressant vinkel. Jag tycker Ninja är ett superfint namn och skulel mkt väl kunna tänka mig det namnet på en blivande flicka.  Men jag kastar inte sten i glashus.
    1. då vill jag genast att du förklarar på vilket sätt min personliga åsikt om ett namn gör mig fördomsfull. *väntar med spänning*

2. Ja bilden är mer porrig. På vilket sätt har det med namnet Ninja att göra?
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • Lady Dahmer

är det bara jag som tycker det är skitmärkligt att googla upp en sexig bild på en kvinna klädd i en ninjakostym för att sen hävda att namnet Ninja är porrigare än Tingeling? Kan nån förklara relevansen?

• Lady Dahmer
    Leijne skrev 2010-03-11 23:31:44 följande:
    Absolut. Ville bara få fram att det borde inte spela någon roll.Jag själv tycker greta är ett jättegulligt namn, och hade valt det just därför. Sen tycker jag även om Millie, som är ganska långt bort från greta, i kategori. Så, bara för att man väljer ett namn som i andras ögon är helknasigt. Är kanske orsaken helt annan än vad dom tror.
    å min unge som heter både Ninja och Greta! Är jag månne lite klassförvirrad?
  • Lady Dahmer
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-03-11 23:33:52 följande:
    Jag skulle hellre ligga med ninjan än tingeling, hon är ju bara typ 25cm lång...
    å andra sidan så är ju Tingeling rätt så sexig själv.
  • Lady Dahmer
    TigerLily skrev 2010-03-11 23:34:48 följande:
    1: Det är helt enkelt min uppfattning jag fått av dig även från tidigare trådar här, att du verkar vara väldigt fördomsfull och har starka åsikter om mycket och JAG anser att dina åsikter inte riktigt håller. Men det är som sagt MIN uppfattning, och den behöver ju inte stämma överrens med min och andras uppfattning. Allting är ju relativt. Men som sagt, jag tycker personligen att namnen Ninja och Tingeling är snarlika.. fina och annorlunda, ja om vi ska bortse från bildsök då. 2: Jag GOOGLADE på namnet NINJA. Då är det ju mycket rimligt att bilden har med det namnet att göra?
    1. nu diskuterade vi namn. Att dra i en massa annat som inte har med saken att göra är bara korkat. Dessutom är du minst lika fördomsfull som jag. Alla har nämligen fördomar.

Men nu påstod du att jag var fördomsfull som tyckte Tingeling var knasigt. Jag väntar fortfarande på en förklaring.

2. Du tror inte att bilden dök upp för att hon hade på sig en ninjakostym? Och fortfarande ser jag ingen relevans. Jag skulle kunna hitta porr oavsett om jag sökte på Lisa. Anna, Tingeling eller vad fan det nu må vara för namn. Det har liksom ingen betydelse. Att hävda att ett namn är porrigt pga en bild man hittat på google är oerhört långsökt.
  • Lady Dahmer
    TigerLily skrev 2010-03-11 23:36:55 följande:
    jag googlade inte upp en sexig bild..jag googlade enbart på ninja... och att den sen var sexig är väl knappast mitt FEL?
    nej, men totalt irrelevant. Bilden har inget med namnet att göra.
  • Lady Dahmer
    Lady Dahmer skrev 2010-03-11 23:39:48 följande:
    nej, men totalt irrelevant. Bilden har inget med namnet att göra.
    och även om det nu finns en porrstjärna som klarar fem kukar i röven så är det likförbannat irrelevant.

vad försökte du säga egentligen med bilden?
  • Lady Dahmer
    Sencha skrev 2010-03-11 23:40:22 följande:
    Jag tycker inte det är märkligt att googla på namn. Däremot är det märkligt att dra några slutsatser av vad som råkade komma som förstaträffar. - Tycker jag.
    jo det är ju det jag menade.
  • Lady Dahmer
    TigerLily skrev 2010-03-11 23:48:24 följande:
    ja du har DINA åsikter, och jag MINA. Du får gärna tycka att mina åsikter är långsökta. Smaken är som baken, delad. Du läser in saker..som vanligt.. vilket gör det rätt jobbigt att diskutera med dig, men uppenbarligen tog du åt dig av bilden. Som jag tidigare sagt så googlade jag på NAMNET Ninja.. och den första bilden som dök upp var den jag kopierade.Jag sa inte att den var PORRIG... utan att den var MER porr än Tingeling. Ok, kanske ot, men då e jag hellre helknasig då en porrig om vi ska jämföra krasst? INte min mening alls att göra dig upprörd, var av ren nyfikenhet jag googlade på namnen som sagt. Men uppenbarligen så tog det hårt?
    nej jag tog inte alls åt mig av bilden. Varför skulle jag? Det vore lika troligt som att jag skulle ta åt mig av att du googlar en bild på en apa utklädd till Natassja Kinski och hävdar att Natashja är ett apnamn. 

Jag tyckte bara att det var helt irrelevant för diskussionen. Jag säger att jag tycker att Tingeling är ett knasigt namn och du kontrar med att googla sexiga bilder och hävdar sen att Ninja är mer porr än Tingeling. Wtf liksom? Hur tänker man då?
  • Lady Dahmer
    TigerLily skrev 2010-03-11 23:50:15 följande:
    VART FICK DU FEM KUKAR I RÖVEN IFRÅN? sorry capslock.
    det ramlade bort en del. Det skulle stå:

och även om det nu finns en porrstjärna som heter Ninja och klarar fem kukar i röven så är det likförbannat irrelevant.
  • Lady Dahmer

Och med det sagt - än en gång: En porrig kvinna utklädd till en ninja gör inte namnet Ninja mer porrigt än Lisa, Tingeling, Karin, Berit eller vad det nu må vara.

Ska man snacka porriga namn så kan man möjligtvis hänvisa till typiska strippnamn eller porrindustrinamn typ Candy eller Jenna. 

• Lady Dahmer
    vindil skrev 2010-03-12 08:44:22 följande:
    Jag tycker också det är konstigt! Som att google ska styra vad namnen betyder? Det enda hennes bildsökning bevisar är att det finns två personer som döpt sina bilder till ninja respektive tingeling.Dessutom kan man ju fråga sig vad hon har för slags freudiansk feltänk :) När jag tänker på ninja tänker jag på en krigare eller en ninja turtle :) Man kan ju undra vad hon tänker på om man säger "sjuksköterska", hon kan ju prova att googla det ordet - lär ju finnas fler sexutstyrslar med det temat än ninja... :DGoogla namnen är ett konstigt sätt att försvara sig på, anser jag!
    haha precis. en ninja är ju en japansk krigare.  Hur kan man INTE associera direkt till det först och främst?

ja sjuksköterska, jävla porr-yrke asså!
  • Lady Dahmer
    Movie Freak skrev 2010-03-12 11:51:14 följande:
    nej av alla riktiga namn som finns i så mång olika former så är det inget annat en att man måste vara udda o stå ut som gör att man väljer månstråle eller äpple eller ninja till sina barn.men det är mkt mkt enklare o det förstår jag att sitta o slänga ur sig ord som trångsynt en att inse att det faktiskt är så.det du inte ser är att jag lägger ingen värdering i att man vill vara udda men faktum är väljer man ett sådant namn TS säger så vill man vara udda, annorlunda, stå ut, märkas, synas osv
    "faktum är"? Kvalificerat skitsnack. Hade jag velat vara udda (eller mer än jag redan är) så hade jag behållt mitt eget efternamn och gett mitt barn det istället för att vi båda tog makens gamla svenniga.

Eller... jag vet ärligt talat inte. Jag tror nämligen inte att nån väljer namn eller kläder eller vad det nu må vara till sitt barn för att de vill vara udda. Jag tror snarare det handlar om att vissa människor faktiskt avviker från normen pga personlig smak. Inte för att de "vill".

Att det ska vara så fantastiskt svårt att förstå att alla människor har olika smak och olika preferenser.
  • Lady Dahmer
    Michisen skrev 2010-03-12 12:03:17 följande:
    Njae. Faktum är att DU då tycker att man vara udda, annorlunda, stå ut, märkas, synas och så vidare.Fast vedertaget fakta är det ju inte för att du tycker så.
    Precis. Hon projicerar sina egna fördomar på andra människor.

Jag tycker personligen inte att Ninja är ett dugg udda eller konstigt. Ovanligt absolut. Men det är mitt egna namn också (Natashja). Även min dotters andranamn är ovanligt: Greta.

Men udda? nej. Det är ett fint normalt namn.

Syns och märks gör jag nog ändå. Jag har en ganska färgstark personlighet och det gissar jag att min unge kommer ärva.
  • Lady Dahmer
    metallgem skrev 2010-03-12 13:43:58 följande:
    Korvas använder en bloggare som smeknamn till sin dotter. .. Gulligt tycker jag, som smeknamn då.Kallar själv min dotter för "pelan" för att det rimmar lite lite på hennes namn..
    Jag kallar min för Nöffen!
  • Lady Dahmer
    FrejaMariah skrev 2010-03-12 22:20:31 följande:
    Jag frågade min svärmor (52) vad hon tyckter om namnet Ninja och hon tyckte det var jättefint och frågade nästan längtansfullt om nästa dottern skulle få heta det..Nog för jag verkligen gillar namnet och gärna skulle ge det till en framtida dotter, men folk (och framförallt här på fl) skulle tro att jag bara vill apa efter en viss användare här (som för övrigt är en av mina största insperationskällor)..
    haha.

jag har inte mött en enda negativ reaktion på namnet, så jag fattar inte varför vissa på fl tror att det skulle skapa obehag för barnet. Och då har ninjan mött en hel del gamla människor. Eller så är det bara så att vi i stockholm är lite mer... eh.... "öppna".
  • Lady Dahmer
    Themis skrev 2010-03-12 22:26:32 följande:
    Tja, som biolog insyltad i medicinbranschen kan man ju komma på lite nytt:CaliciaCiliaHerperionColinaThoraxesPerineaAxillaRotaParvoetc
    ha. jag känner en tjej som hete Rota
  • Lady Dahmer
    FrejaMariah skrev 2010-03-12 22:39:51 följande:
    När jag första gången såg att Nöffen heter Ninja, så smälte jag vid första anblicken och undrade för mig själv om hon varit rörlig av sig i magen  Alltså tänkte jag på de japanska ninjorna..
    hon var förbannat rörlig. Ninjakickade åt alla håll. men vi hade helt andra namn i tankarna tills hon föddes. Och ba såg ut som en jävla Barbro. Men det kan man ju inte heta. {#lang_emotions_tongue_out}

Jag minns att karln bräkte nåt om att "ninja är ett fint namn" när jag syddes ihop. Och så var det med det. Barnmorskan tyckte det var skitfint och den spanska sjuksköterskan  tyckte likaså.
  • Lady Dahmer
    TyskMamma skrev 2010-08-15 16:01:08 följande:
    Nej, det uttalas som Sandra.
    Visserligen en ovanlig stavning, det måste man ju medge men under de åren som hon var liten, var det ingen som sa något om "hennes mamma är säkert ung, rökande,arbetslös"...o.s.v....som det låter om många kärringar och gubbar idag =)
    HON uttalar det som sandra, men enligt reglerna så är det Kandra.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! Den är skitbra! - ladydahmer.blogg.se/
  • Lady Dahmer
    qzectb skrev 2010-08-11 12:20:29 följande:
    Menar du alllvar? Varför inte översätta till svenska i så fall, Yrkesmördare? Lönnmördare?

Upprop i klassen. "Lönnmördare Svensson?"
    om vi ska översätta till svenska så betyder Ninja 'dold person'.

för övrigt är det ett namn som hängt med länge. Min dotter heter Ninja. När jag var liten så hade jag en klasskompis vars storasyster hette ninja. en svensk vanlig tjej. Detta var i början på 80-talet.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! Den är skitbra! - ladydahmer.blogg.se/
Svar på tråden Varför får barn konstiga namn?