• llinaa

Varför får barn konstiga namn?

Varför får barn konstiga namn? Tänker föräldrarna inte på barnen i framtiden utan bara på sig själva.
    här är några konstiga namn jag kommer på nu på rak arn Ninja, sol, månstråle, petter-niklas.

• Svar på tråden Varför får barn konstiga namn?
  • TigerLily
    siamusen skrev 2010-03-12 00:10:50 följande:
    Gaston uttalar jag pa svenska Gasstonn och hans  far pa franska Gasto (diftong o).Kungabilden är Clovis (Klåvis enligt mig, Klåviss enligt maken)Seriedjuret är Rufus.
    åh vilka vackra namn!!
  • Leijne
    siamusen skrev 2010-03-12 00:10:50 följande:
    Gaston uttalar jag pa svenska Gasstonn och hans  far pa franska Gasto (diftong o).Kungabilden är Clovis (Klåvis enligt mig, Klåviss enligt maken)Seriedjuret är Rufus.
    Och jag antar att ni valt namnen för att ni tycker de är fina, och inte för att de är ovanliga. Hur ovanliga de nu är vet jag inte. Men jag hör de sällan :). Därmed tycker jag inte illa om dom :)
  • siamusen
    Leijne skrev 2010-03-12 00:14:54 följande:
    Och jag antar att ni valt namnen för att ni tycker de är fina, och inte för att de är ovanliga. Hur ovanliga de nu är vet jag inte. Men jag hör de sällan :). Därmed tycker jag inte illa om dom :)
    Nej, de är nog inte sa vanliga i Sverige. Vi bor i Frankrike dock. Inte vanliga hâr heller iofs. Gaston är vanligt iofs men inte hos små  barn utan hos gamla gubbar. Tror dock det kommer komma tillbaka.
  • Lantismamman75an
    puss skrev 2010-03-10 14:05:45 följande:
    tindra är inte konstigt, bara fult.
    Och jag tycker det är bland dom vackraste namn som finns Min ena dotter heter Tindra och hon passar verkligen till att heta det. Hennes ögon Tindrar som stjärnor samt att hon alltid är så glad. Hon är bara helt enkelt en Tindra http://thelantismamma.blogg.se/images/2010/toffe-063_74385721.jpg
  • siamusen
    TigerLily skrev 2010-03-12 00:12:12 följande:
    åh vilka vackra namn!!
    Tack
  • Leijne
    siamusen skrev 2010-03-12 00:17:42 följande:
    Nej, de är nog inte sa vanliga i Sverige. Vi bor i Frankrike dock. Inte vanliga hâr heller iofs. Gaston är vanligt iofs men inte hos små  barn utan hos gamla gubbar. Tror dock det kommer komma tillbaka.
    Ja, jag tror alla namn kommer tillbaka om igen. Mer eller mindre. Dessutom tycker jag det är kul om man kan bevara de gamla namnen!
  • Ulf Harrys Farsa
    Lady Dahmer skrev 2010-03-11 23:35:12 följande:
    å andra sidan så är ju Tingeling rätt så sexig själv.
    men liten, henne måste man ju tejpa innan...
  • TigerLily
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-03-12 00:22:03 följande:
    men liten, henne måste man ju tejpa innan...
    ja om man inte är liten själv..
  • Lantismamman75an
    Lady Dahmer skrev 2010-03-11 23:18:44 följande:
    jag vet inte vad för slags människor du mött, men de jag känner som har barn med namn som engla eller tindra är vanliga jordnära människor som inte gör sig till. Jag känner inte alls igen din beskrivning.
    TACK! Jag är en mamma till en Tindra och mina vänner tycker jag är en jordnära tjej med båda fötterna på jorden. Jag döpte min dotter till Tindra bara för att jag tyckte hon passade till det. Jag inser så här snart 5 år senare att bättre namn kunde hon inte ha fått. Det tindrar om hela henne {#lang_emotions_heart} http://thelantismamma.blogg.se/images/2010/toffe-063_74385721.jpg
  • TigerLily
    Leijne skrev 2010-03-12 00:12:08 följande:
    Det kan inte höra till vanligheten i alla fall, med så många namn. Enda problemet jag kan se måste vara när alla namna ska ner på blanketter. Där kan t.o.m jag har problem, som bara har 3 namn. De får sällan plats :)
    Jo fast det är extremt sällan alla namnen ska skrivas. På pass osv så står bara första bokstaven eller enbart de första namnen. Kan tillägga att dottern kunde alla sina namn då hon var 2 år gammal.
Svar på tråden Varför får barn konstiga namn?