• Äldre 26 Mar 11:38
    13696 visningar
    8 svar
    8
    13696

    Hur är det att bo i Amsterdam?

    Hej,
    min mamma bor i Holland jag har bott där och åker dit emellanåt, då i Leiden vilket ligger kan man säga mellan Amsterdam & Rotterdam (de två största städerna).

    Jag personligen tycker Amsterdam inte är ett ställe för barn..lol, men det beror förstås på vart i Amsterdam ni ska flytta, som de flesta hör om staden så finns det mycket sex & droger tillgängligt, men folk är som sagt väldigt mycket öppnare och mycket trevligare än svenskar till exemple, det finns gott om god mat och kultur.

    det finns väl mer att göra på dagarna, aktiviteter och sånt speciellt i amsterdam men för barn vet jag inte,men det går att ta reda på, som sagt det beror på var du bor. Min tjejkompis bor i Purmerend det tycker jag verkar ett trevligt tyst område inte så långt ifrån.
    well vet inte vad mer man kan berätta men fråga annars kan alltid ta reda på mer har massor med vänner där. lycka till,
    kram

  • Äldre 4 Apr 01:50
    #5

    Jaha oki, oud zuid gamla syd

    Scheveningen är fint ja, mycket turister men åk neråt i landet också, Zeeland är vackert och annorlunda än det man ser där uppe i nord holland.
    Det är vackrare än scheveningen,enligt mig, det finns såna bungalows man kan hyra och vara på stranden osv..
    alltså om man vill ta en road trip i "sitt land" då:)

Svar på tråden Hur är det att bo i Amsterdam?