• gosen

Nyinflyttad i Olofstorp...

Gör ett försök med ny tråd ang. småbarnsföräldrar boende i eller i närheten av Olofstorp. Hittade en annan men den var från förra året...

Har en liten pojk på snart 2 månader och tänkte "ragga" lite kompisar till både honom och mig då vi inte känner någon här (förutom de närmsta grannarna men de är barnlösa)

Har luskat lite om öppen förskola och det skall tydligen finnas en vid brandstationen... är den bra? Tänkte ta mig en titt där när han blivit 3 månader plus.

Så finns det några snälla och intresserade mammor i krokarna får ni gärna höra av er... ( det där lät nästan som en kontaktannons.. å andra sidan är det ju typ det ;)

• Svar på tråden Nyinflyttad i Olofstorp...
  • gosen

Trevligt trevligt med nya Olofstorpsbor :) Eftersom jag även har 2 hundar så blir det en del promenader på dagarna :)

Och jag har min Bvc i Partille så där är jag också ibland och komer nog prova öppna förskolan där också ibland :)

• gosen

Ja det finn två öf vad jag förstått. dels kyrkans... och kommunala ska finnas vid brandstationen också. Har inte varit på endera än men när han blir 3 månader så kör vi, vilket är efter 18:e April typ ;)

• gosen

Snuttgurka: I köpte på Stora älsjövägen. vägen ner till sjön (om man tar bil) vart har ni?

• gosen

men men men... Snuttgurka! Jag träffade på Siv idag och hon frågade om jag kände någon som bodde neremot Iglatjärnet och hade en Hugo... och en bäbis i magen... om det är du, då bor vi en 5-10 minuters promenad emellan bara :)

• gosen

Titti1 - välkommen :) om det är dina barn allihopa vill jag bara säga: WOW! Jag hade aldrig klarat av så många men beundrar dem som har 2 eller fler! Jag håller på att slå knut på mig själv med bara 1 barn och 2 hundar :S som sagt! jag har två hundar, så jag är ute och traska varje dag (på både gott och ont) oavsett väder. Vart i Olofstorp bor du? nere i själva byn eller högre upp? själv bor jag på vägen ner mot sjön    mvh R

• gosen

Samma här :)  på onsdagar och torsdagar kan man ju om inte annat ta fikan på öppna förskolan som har öppet mellan 9-12. sångstund och fika runt kl. 10.  promenad är också skönt :) har ju en hund så jag är ute ett antal ggr om dagen och vill man så kan man ju gå ner till sjön från mej. det är jättefint där nere!! så kan man ta med fika dit :)

• gosen

Vi går också i Partille eftersom vi bodde där när lilleman blev till...  Men det är nog nästan närmre till Lerum om man skulle vilja gå där... Jag känner några som går i kärra och är mycket nöjda...

Svar på tråden Nyinflyttad i Olofstorp...