Inlägg från: Dr Mupp |Visa alla inlägg
  • Dr Mupp

Skalkläder vs. fodrat regnställ.

Vi har skalkläder och så hängder det galonisar på dagis. Inga fodrade regnkläder.

• Dr Mupp
    Hanah skrev 2010-03-13 15:17:55 följande:
    Nä, om det är slask (regn eller regnpölar) så har han regnkläder med fleece under. Det är väl mer för att jag är mer rädd om skaljackan, men den är säkert lika hållbar så det går väl lika bra att leka i den. Men då blir ju den blöt (tex på dagis) o han behöver ju kläder att gå hem i också.
    Våra skalkläder blir inte våta på insidan och utsidan torkar på nolltid
  • Dr Mupp
    Hanah skrev 2010-03-14 09:28:03 följande:
    Nä, men om de är ute o leker när man kommer o hämtar så är ju jackan blöt (på utsidan) o då vill jag byta till en torr så det inte blir blött i bilen heller.
    jackan torkar ju på bara nån minut.
  • Dr Mupp
    Hanah skrev 2010-03-15 08:08:54 följande:
    Ja, fast det tar ju inte ens nån minut att gå från dagis till bilen. Och om den då är helt dyblöt så hinner den väl knappast torka? Eller om jackan har blivit smutsig av lera eller liknande, nåt kladdigt, så är det ju ingen nackdel att ha en torr och ren att byta till.
    Sant. Fast jag har aldrig varit med om att jackan varit våt. Lerig visst men det kan man torka bort.
  • Dr Mupp
    pysselpussar skrev 2010-03-15 10:08:05 följande:
    Hej! Förlåt TS om jag kapar din tråd, men ni verkar ha bra hum om PoP.. Tänkte bara fråga hur de är i storleken? Min kille ligger precis på stl 86 nu, så jag funderar lite på vilken storlek som passar bäst nu under våren... Blir 86/92 lagom eller är risken stor att jag kommer behöva köpa en uppsättning till senare i vår? Tack på förhand! /Ida
    92 blir lagom. 86 växer han ur och 98 blir i största laget. Men åk och priova och se hur de sitter.
Svar på tråden Skalkläder vs. fodrat regnställ.