• Purelyplatonic

    Tvillingföräldrar med BF okt/nov/dec 2009

    FÖDDA:
    24/8 (BF 9/12) - SandraLindholm - Filippa & Liam
    3/9 - SaJo81 - Tristan & Anakin
    15/9 - snuttanpluttan - Algot & Ellie
    15/9 - mirandatvillingstorasyster - Ceasar & Ludvig
    22/9 - Julia1234 - Alva & William
    23/9 - virreh2 - Nova & Kevin
    30/9 - AnnikaZ - Edith & Estrid
    13/10 - ISSA - Algot & Sixten
    13/10 - denförvirrade - Betty & Franka
    13/10 - katalina - Axel & Arvid
    15/10 - Bettan - Milton & Melvin
    16/10 - Mikamela - Ebba & Kasper
    27/10 - annsingen - Alva & Agnes
    28/10 - purelyplatonic - Lovisa & Elin
    29/10 - TheresaBeth - Morten & Vidar
    9/11 - Kladdkaka - 2 flickor
    27/11 - Meramat - Theodor & Rasmus
    29/11 - Ståscha - 2 flickor So och Se
    4/12 - Julklappen - Elin & Alicia
    7/12 - LindaJ - Oliver & Filippa
    28/12 - Filuur - Sigge & Arvid

  • Svar på tråden Tvillingföräldrar med BF okt/nov/dec 2009
  • Purelyplatonic

    Nu är dopet avklarat, och mycket fina presenter blev det, mest halsband och sparbössor.
    Tvillingarna skötte sig bra, inget skrik i kyrkan och Lovisa somnade tom när vi stod därframme och sen sov de båda genom hela dopfesten.

    SaJo: Stackars er, det är nog nackdela med tvillingar att om den ena blir sjuk så smittar den ner andra. Krya på er, det där låter inget roligt.

  • SaJo81

    ja shit detta har verkligen varit en jobbig helg
    nu har man för första gången satts på sjukdomsprov! det är inte kul med två sjuka barn, ni som har barn sen innan vet la det redan, men man känner sig så jäkla hjälplös!

    Nu har i alla fall inte Tristan spytt något på 30timmar och Anakin på 26timmar.... hoppas att det går bättre, Anakin har redan lagt av en riktigt "normal" bajs haha så det känns skönt...*håller tummarna*


    .❤¸¸.?*¨*?Tristan & Anakin?*¨*?.¸¸❤.
  • Superbia

    Varför envisas dom med att flytta på tråden hela tiden.. fan vad jobbiga dom är då.

    Purelyplatonic: Skönt att ha dopet avklarat antar jag. Det är allt lite spänt innan när man inte vet om ungarna kommer sköta sig eller inte


    Morten & Vidar - mina underbara små kottar
  • SaJo81

    *suck*
    Tyckte jag hade två griniga pojkar innan, men efter den här sjukveckan har jag kommit fram till att dom inte är speciellt griniga i vanliga fall!

    Tristan har nu varit sjuk sen i torsdags, spytt varje dag...(förutom idag men dan har precis börjat)
    Anakin blev med sjuk i lördags, fast han spydde bara två gånger och sen har det vart lugnt, men shit vilket helsike det är med två sjuka ungar!!!

    Var inne på Östra i lördags för att kolla så dom inte va för uttorkade eller så men allt såg lugnt ut...

    Längtar tills dom får äta normalt igen, nu skriker dom halvt ihjäl sig när jag tar flaskan ifrån dom efter bara 30-60ml eftersom dom fortfarande är hungriga! (brukar ju äta 200-240ml per mål)

    Är det normalt med magsjuka som sitter i i  så många dagar som Tristans gjort?


    .❤¸¸.?*¨*?Tristan & Anakin?*¨*?.¸¸❤.
  • Purelyplatonic

    Jag vet inte riktigt hur länge magsjuka kan sitta i men det är ju tur att de inte blir lika hängiga som vi blir. Men fy jobbigt det måste vara.

    Elin har också åkt på något. Hon bajsar löst flera flera gånger varje dag så hon är helt skinnflådd i baken. SOm tur är verkar hon inte ha ont så hon är inte alls gnällig eller grinig. Men jag tycker verkligen synd om henne varje gång jag byter blöja och ser såret.

  • LindaJ

    SaJo81 Fy, stackare som har fått kräksjukan. Hoppas de börjar må bättre nu!

    Purelyplatonic låter inte alls kul! Tur att Elin är pigg iaf.

    Här börjar förkyningarna äntligen bli bättre. Filippa åkte såklart på det också men nu börjar även hennes hosta minska. Hoppas att vi är helt friska snart så vi kan bli lite mer sociala igen. Borde ju försöka komma igång med träning också! Fy vilka tråkiga dagar det blir när barnen är sjuka. Det enda roliga är att vi har köpt hus =)

    Nu kommer snart en kompis hit och fikar.

  • SaJo81

    idag spydde grabbarna igen!!!
    Jag är såååå trött på detta, mina stackars pojkar=(

    Det tar aldrig slut!

    Trodde verkligen dom började bli bättre, Anakin hade inte spytt sen i lördags och Tristan sen i söndags....tji fick jag=(


    .❤¸¸.?*¨*?Tristan & Anakin?*¨*?.¸¸❤.
  • Purelyplatonic

    Här har Lovisa börjat bajsa nu. Elin har blivit bättre nu i alla fall fast det är inte helt borta.

    Shite va mycket sjukt det är överallt.

  • Purelyplatonic

    Har era bebbisar blivit så tunga nu så att ni inte orkar släpa på dem i sina bilbarnstolar?

    Jag får så satans onte i axlar och nacka med att släpa på dessa stolar till och från dagis. Vet dock inte hur jag ska underlätta för mig heller. För att plocka in och ur vagnen hela tiden är inte mycket bättre det heller och den tar jag mig inte fram med när det är så mycket snövallar.
    Har funderat på bärsele men oftas så sover de så gott så jag vill inte plocka med dem och att ha ena i bärsele och den andra i famnen och sen hjälpa två andra barn med vinterkläder etc funkar inte alls bra heller.
    Någon som har ett tips?
    När jag lämnar dem så brukar jag faktiskt lämna tvillingarna i bilen om de sover för att lämna går väldigt fort. De är alltid ute på fm så då behövs inga kläder tas av men att hämta tar en sådan tid så då är det absolut inget alternativ.

  • julklappen
    Purelyplatonic skrev 2010-03-16 16:14:19 följande:
    Har era bebbisar blivit så tunga nu så att ni inte orkar släpa på dem i sina bilbarnstolar?Jag får så satans onte i axlar och nacka med att släpa på dessa stolar till och från dagis. Vet dock inte hur jag ska underlätta för mig heller. För att plocka in och ur vagnen hela tiden är inte mycket bättre det heller och den tar jag mig inte fram med när det är så mycket snövallar.Har funderat på bärsele men oftas så sover de så gott så jag vill inte plocka med dem och att ha ena i bärsele och den andra i famnen och sen hjälpa två andra barn med vinterkläder etc funkar inte alls bra heller.Någon som har ett tips?När jag lämnar dem så brukar jag faktiskt lämna tvillingarna i bilen om de sover för att lämna går väldigt fort. De är alltid ute på fm så då behövs inga kläder tas av men att hämta tar en sådan tid så då är det absolut inget alternativ.
    Oj, förstår att du får ont i axlar och nacke av att kånka på dem så mycket. Det är sällan vi är iväg med dem och är vi det så är vi båda. Jag skulle aldrig orka bära båda på samma gång, en i taget är mer än nog. På torsdag ska jag dock köra till mitt jobb och hälsa på, vet inte hur det ska gå men det får nog bli så att sambon får hjälpa mig att lasta in vagnen i bilen kvällen innan och att någon från jobbet kommer ut och hjälper mig ta ut och sedan lasta in den igen. Försökte idag men det är verkligen bökigt. Den är ju så bred så jag kan inte hålla i båda sidor samtidigt och lyfta in den själv. På något sätt lyckades jag baxa in den med ena hjulparet först och sedan det andra. Får nog bli bussen i fortsättningen men den här gången ska jag ha med mig 3 tårtor också så behöver nog bilen för att få med mig allt.
Svar på tråden Tvillingföräldrar med BF okt/nov/dec 2009