• Jolbi

Tygblöjetråden 24

Hej & hallå,
    denna frågeställning har säkerligen kommit upp hundra ggr men jag tycker inte mig hitta något komprimerat svar.

vi väntar vårt första barn som väntas komma om ca en månad, vi har från början bestämt att vi ska använda tygblöjor & nu har jag börjat sätta mig in i detta myller av information. Jag vet inte om jag är helt dum men det känns så rörigt så jag kan inte ta till mig all information - vilka blöjor man ska använda, pocket, formsydda eller vik osv.

Har jag fått rätt för mig om man kan använda vikblöjor längst, att de kan anpassas storleksmässigt efter barnet för köper man storleksbestämda ex pocketblöjor måste man hela tiden uppgradera?
    Vad har ni använt er utav & under vilka perioder?

Min kusin tipsade om att köpa begagnade blöjor, vad är er erfarenhet av det, funderade mest för jag har läst att vissa tvättmedel förstör blöjorna & man vet ju inte vad begagnade blöjor har tvättats med.
    Många begagnade är av märket imse vimse, vad har ni för erfarenhet av detta märke?

Tackar ödmjukast för svar!

• Jolbi
    banansmoothie skrev 2010-04-01 02:44:15 följande:
    Tack snälla!

Bambublöjorna, är det one-size som håller hela perioden?
    Har jag fattat det rätt att det är blöjbyxorna man uppgraderar i strl & de sk inläggen kan man ha hela perioden, i princip? It's like a jungle!!!
Svar på tråden Tygblöjetråden 24