Inlägg från: Emmelinan |Visa alla inlägg
  • Emmelinan

Tygblöjetråden 24

Jag vill anvanda tygblojor iaf som alternativ iaf i borjan och jag hoppas att det funkar sa pass att vi enbart anvander tygisar. Dels for miljons skull och dels for att jag vill ha mer naturligt material sa pass nara mitt barns hud.

Men sjalvklart ar det ett plus att det ar billigare an vanliga blojor. Ar det nagon som vet hur mycket man sparar egentligen?? Jag kan personlingen inte lista ut hur jag ska rakna ut det eftersom jag inte har nagot att ga efter, jag blir mamma forst i april...

• Emmelinan

Alltsa helt seriost... Jag fick for mig att jag skulle bestalla ett set med 6 st tygblojor och 160 st 100% biodegradable refills att ha och variera med. Hittade ett erbjudande som gar ut i slutet pa November... men nar jag skulle skriva in all min info sa kom jag att tanka pa det har med biodegradable... da borde de ju ha ett utgangsdatum? Eller ar jag helt ute och flummar (isf skyller jag pa att hjarnan krymper nar man blir gravid )?... Jag blir inte klok pa det har alltsa... Nagon som vet?

• Emmelinan

Jag hade tänkt käppar ett startpaket av g-diapers, där man får 6 st blöjbyxor och x antal inlägg. Jag har läst mycket gott om dessa blöjor men har oxå läst att man ska köpa några stycken av olika märken innan man bestämmer sig vilken man gillar bäst och så man vet vilka som passar bäst hos just oss och våran bebis. Jag försöker ju vara lite ekonomisk här innan lillan föds och planera inköpen lite.

Hur har ni gjort? Vad är era råd?

• Emmelinan

Ja, picketblöjor byter du hela blöjan. Det finns även all-in-2 (ai2) eller Hybridblöjor där du lägger i inläggen utanpå, med de kan du använda själva skalet (dvs ytterblöjan) direkt igen utan tvätt. Ja har spenderat timmar med undersökning och genomgång av tygblöjor så även o jag inte har någon att använda de på (jag är beräknad i april ) så har jag köpt några olika märken jag läst gott om och förhoppningsvis funkar iaf ngn av dem för oss (så jag slipper tänka om och börja med en helt annan sorts tygblöja från tygblöje-djungeln).

• Emmelinan

Jag tycker det ar klurigt att hitta nagon tygbloja som rekommenderas at nyfodda... nagot tips? (i mitt fall soker jag en enkel losning sa att varken jag eller maken ger upp innan vi riktigt fatt chansen att borja... )

• Emmelinan

Oooooo, idag kom tre av mina bestallda blojor. Som sagt har jag kollat upp recensioner osv och letat fram de som jag gissar pa bast och koper en av var (forutom BGs aio 3.0 for de hittade jag till utforsaljning och har i princip BARA hort/last gott om, sa jag kunde inte motsta! ) till att borja med for att se vilken som passar oss bast.

De som anlande idag ar Thirsties Duo Wrap med Thirsties Stay Dry inserts (de har dock knappning men jag ser ingen knappning pa duo wrapen...? Nagon som vet?

BGs flip (FUL gron farg!...)

WeeHuggers diaper cover

Av bara sjalva utseendet sa gillar jag de alla, men jag tycker att Thirsties och Flip ser STORA ut!

• Emmelinan

Forresten, nagon som har erfarenhet av Indian prefolds och Chinese prefolds? Jag bestallde nagra av varje idag, tankte att de kunde vara bra for riktigt sma bebisar (?)

• Emmelinan

Ni som vikit IKEAs små frotelappar till blöjor, funkar det även för nyfödda?

Fick hem några BG aio, storlek s och m (utförsäljning) och de är supersöta!!! Jag förvandlades till en shopoholic och va tvungen att beställa några fler så nu hoppas jag verkligen att de funkar! (när bebis är större än nyfödd då så klart med tanke åå storlekarna). Hittade även Fuzzy bunz på REA så köpte 2 av dem oxå. Så nu har jag så det "räcker" till jag hittat ngn som passar oss bäst! *känner mig nöjd!*

Svar på tråden Tygblöjetråden 24