Jania skrev 2011-09-12 11:16:54 följande:
Hur tänker du kring detta med ljud vid toalettbesök? Jag har nämligen idag börjat prata lite med Pyttis när hon bajsar eller kissar. Typ ljud och när hon gjort ifrån sig säger jag att hon är duktig.
Nån som har braiga tips på hur man kan få det att funka med EC? Känner att jag kanske är lite mesig... Och det får inte bli för krångligt eftersom jag vill få med sambon på det hela.
Ok, kanske borde leta efter tråden på sjalbarn istället, men jag trivs ju så bra här med er *säger jag med tjuren Ferdinand-ton*

Jag tycker inte om tanken på att ett ljud kombineras med toalettbesök, det känns som manipulering och.. hmm hur förklarar jag det utan att det låter dumt? Jag vill inte att något ljud som sådant blir acosierat med det, men visst pratade vi när barnet var på toa ;)
Tack för en massa jätte bra råd. Jag skulle tro att det som ligger närmast just nu är att skaffa en massa vikisar och sedan några blöjyxor att ha med på flyg tex för att slippa krånglet på flygtoaletter ev, men går det så istället köra på vikisar. Sedan tvätta med olivtvål och torka på balkongen i den mån det går på mellanladningar. Men de som blir efter vi landat och ev börjar färdas med tåg lär få bo i en PULpåse helt enkelt. Låter det vettigt?