Inlägg från: karamell |Visa alla inlägg
  • karamell

Tygblöjetråden 24

Igår gjorde jag nåt jag hoppas inte var dumt, jag spontanshoppade tygblöjor. Vi har egentligen aldrig tänkt tanken på att köra med det förut eftersom det verkat så opraktiskt, lite halväckligt och dyrt (iaf om man ser till engångskostnaden), men så såg jag ett vad jag tror var ett bra erbjudande, snabbgooglade lite i ämnet, blev övertygad och så slog jag till. Idag har jag ågren och nu behöver jag peppning - visst har vi inte slängt pengarna i sjön?

Eftersom jag alltså är en über-rookie vad gäller detta med tygblöjor behöver jag lite råd också. De blöjor vi har köpt är av märket typ babyland, pocketmodell. Är de bra? Räcker det inlägg som följer med, eller behöver man fler? Var köper man i så fall extra inlägg? Kan man köpa begagnade inlägg eller är det för "äckligt"? När man tvättar blöjorna, tar man ut inläggen först då så att de ligger separat i tvättmaskinen, eller slänger man bara in alltihop som det är?

Äldsta barnet i vår familj är drygt 2,5 och använder blöja men pottränar, det yngsta 10 månader. Visst borde det väl löna sig med tygblöjor fast vi börjar så "sent"?

Ursäkta om det är dumma frågor, men jag är som sagt nybörjare och hoppas att jag inte gjort nåt förhastat nu...

Svar på tråden Tygblöjetråden 24