• Blå Flygare

Tygblöjetråden 24

Det här är tråden för oss som använder tygblöjor, vill använda tygblöjor eller bara är nyfikna på tygblöjor.
    Alla frågor är välkomna!

Tråden är dock längre än ditt bredband, så det är OK att fråga utan att ha läst hela tråden först.

För att du som är nykomling inte ska känna dig utanför i diskussionerna har vi en förklaring till vad som menas med de olika benämningarna på tygblöjorna och materialen samt hur de används i trådens första inlägg.

Dit kommer du om du klickar på den lilla symbolen
    ...längst till vänster vid sidnumren.

Där finns också vår länklista som tar dig till tips och tricks med blöjanknytning, recensioner och betygssättning av modellerna, butiker där du kan köpa blöjor, mönster till blöjor att sy själv m.m.

Förkortningsförvirring? Här är en lathund för våra vanligaste förkortningar:

AIO=All-in-one * BBh=Baby Beehinds * Bbs=Blueberrys BG=Bum Genious

BH=Baby Heaven * Bhr=Bum Hugger * BM=Bambino Mio * FB=Fuzzi Bunz

GAD=Green Acre Designs * HH=Happy Heinys * HeH=Hemp Hour * IV=Imse Vimse

MA=Magic Alls * MOE=Mother Of Eden * MT=Mommys Touch * PP=Pea Pods

SWB=Swaddlebees * WO=Wonderoos

Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-269/m49335180.html

• Svar på tråden Tygblöjetråden 24
  • MammaEmilie

Ni som använder eller har provat baby heavens blöjor vad tycker ni om dom?

• gedansk
    Tygtiiger skrev 2011-01-03 20:22:55 följande:
    Det GÖR inget om man förköper sig, man kan alltid sälja vidare och vem vet, man kanske får fler barn? Säger jag som handlade som en tok och som kommer att glatt köpa fler sorter till nästa som tittar ut. Och det gör han (med största sannolikhet en kille) i mitten av maj så nu har jag börjat snoka igen! Någon som kan rekommendera en pocket med bra benresår - på engelska kallas det jag är ute efter gussets, ni vet en sådan där extraflärp som tex finns på Imses blöjbyxor? (Det blir en bunt nya imse soft till nya bebisen för övrigt, de var verkligen bra!) Jag gillade fuzzies men de var INTE bra till löst bajs.
    vem vet om det blir flera, det tog tre år att få våra barn (tvillingar på snart 8 månader)
  • Ronjas mamma
    gedansk skrev 2011-01-05 12:10:37 följande:
    vem vet om det blir flera, det tog tre år att få våra barn (tvillingar på snart 8 månader)
    man ska aldrig säga aldrig... har et vännepar som har 4 barn som inte trodde de kunde få utan hjälp,
    och de fick bara hjälp till första
  • gedansk
    Ronjas mamma skrev 2011-01-05 13:35:41 följande:
    man ska aldrig säga aldrig... har et vännepar som har 4 barn som inte trodde de kunde få utan hjälp,
    och de fick bara hjälp till första
    Min man kallar det fär ketchupefekten ; )

Just nu håller jag på att testa fram den bästa nattblöjan. Byter ni kissblöjor på natten ?
  • Tygtiiger
    gedansk skrev 2011-01-05 12:10:37 följande:
    Tja, det var inte så enkelt för oss att få en tvåa heller. Men det var liksom därför jag skrev kanske.
    Krupke, we've got problems of our own!
  • MammaEmilie

Ingen som kör med baby heaven eller juni blöjan?

• gedansk
    Tygtiiger skrev 2011-01-05 18:08:39 följande:
    Tja, det var inte så enkelt för oss att få en tvåa heller. Men det var liksom därför jag skrev kanske.
    Vi fick hjälp med den ena ( fick ett ägg återinsatt) och så lyckades vi pricka in ett själv.
    MammaEmilie skrev 2011-01-05 18:41:42 följande:
    kolla på sjalbarn. se där finns det blöjrecentioner.
  • emindy
    MammaEmilie skrev 2011-01-05 18:41:42 följande:
    har inte testat själv men hört mycket gott!
  • Ronjas mamma
    gedansk skrev 2011-01-05 17:22:54 följande:
    Min man kallar det fär ketchupefekten ; )

Just nu håller jag på att testa fram den bästa nattblöjan. Byter ni kissblöjor på natten ?
    Har aldrig bytat på natten när de var mindre körde jag blöjbyxa IV med gott om inlägg i. När de blev större blev det IV aio och nu BG organic nu kissar de nästan aldrig eller väldigt lite på natten.
Svar på tråden Tygblöjetråden 24