• Blå Flygare

Tygblöjetråden 24

Det här är tråden för oss som använder tygblöjor, vill använda tygblöjor eller bara är nyfikna på tygblöjor.
    Alla frågor är välkomna!

Tråden är dock längre än ditt bredband, så det är OK att fråga utan att ha läst hela tråden först.

För att du som är nykomling inte ska känna dig utanför i diskussionerna har vi en förklaring till vad som menas med de olika benämningarna på tygblöjorna och materialen samt hur de används i trådens första inlägg.

Dit kommer du om du klickar på den lilla symbolen
    ...längst till vänster vid sidnumren.

Där finns också vår länklista som tar dig till tips och tricks med blöjanknytning, recensioner och betygssättning av modellerna, butiker där du kan köpa blöjor, mönster till blöjor att sy själv m.m.

Förkortningsförvirring? Här är en lathund för våra vanligaste förkortningar:

AIO=All-in-one * BBh=Baby Beehinds * Bbs=Blueberrys BG=Bum Genious

BH=Baby Heaven * Bhr=Bum Hugger * BM=Bambino Mio * FB=Fuzzi Bunz

GAD=Green Acre Designs * HH=Happy Heinys * HeH=Hemp Hour * IV=Imse Vimse

MA=Magic Alls * MOE=Mother Of Eden * MT=Mommys Touch * PP=Pea Pods

SWB=Swaddlebees * WO=Wonderoos

Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-269/m49335180.html

• Svar på tråden Tygblöjetråden 24
  • Nillan77

Candra: Jag kan tänka mig att skicka en eller ett par ImseVimse AIO till dig. Säg till om du är intresserad så kan vi komma överens om vad de kan vara värda... 

• Candra

Det tackar jag inte nej till
    Vad är det för storlek? Tror vi behöver från 11 kg.

• Nillan77

Det står att de räcker till 12 kg. Min son väger runt 11 nu och de går på. Storleken större är lite för stora för honom, men jag testar inatt om det funkar med de större. Det är storlek large som jag kan tänka mig att göra av med några... De är lite slitna, men de håller tätt och sitter uppe.

Storlekstabell All-in-one

• johlinn

candra - min 11 kg:s är smal, och på honom passar large jättebra! xlarge är alldeles för stora, fungerar inte ens nästan!

• Candra

I vanliga blöjor har hon från 13kg, men kanske inte kan gå efter samma i tyg då? Den mindre storleken som egentligen borde passa (från 10kg) är alldeles för små. Men tror ni att det passar så provar vi gärna

• Nillan77
    Candra skrev 2011-02-08 22:14:20 följande:
    I vanliga blöjor har hon från 13kg, men kanske inte kan gå efter samma i tyg då? Den mindre storleken som egentligen borde passa (från 10kg) är alldeles för små. Men tror ni att det passar så provar vi gärna
    Du kan ju mäta lite på henne och kolla vad tabellen säger...
  • Nillan77

Och så kan jag säga att jag tycker att de från Tradera är mindre runt benen än vad Imses är. Imses är inte lika höga i midjan som engångs. Magen hamnar som ovanför, i alla fall på Lukas.

• Candra

Meh, nu försvann mitt inlägg igen! Dumma ipad, ska skriva om strax, brb

• Candra

Det är inte midjan som är problemet, utan baktill, hon har en stor rumpa : P
    Ska ta och mäta på henne så får vi se
    Vad menas med "längd"? Hur lång blöjan är eller vad?

Svar på tråden Tygblöjetråden 24