Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

Tygblöjetråden 24

Okej, min tjej kissar nog sådär lagomt, vi provar såhär då. Så skönt att ha många blöjor igen, våra har gått sönder en efter en så det var lite akut läge här.

• Barbabok

Då vi har IV AIO räcker de som de är, bara på natten kan vi ibland lägga i ett inlägg.

• Barbabok

Jag tycker nog det stinker om våra Öppen tvättkorg, alltid ur med iläggen, men ändå luktar det starkt av kiss. I hallen dessutom.. Ligger max 2 dagar.

• Barbabok
    emindy skrev 2011-03-20 00:01:51 följande:
    Tvättmedelsrester som ligger kvar i tyget om man doserat för mycket gör att blöjorna stinker snabbt och mycket.

Vi kör oftast med 2msk tvättmedel och 60grader plus extra skölj men jag luktar alltid på tvätten när den kommer ur maskinen och om jag tycker att de luktar sunkigt efter ett vanligt program kör jag min super-rutin med först 95 grader och 2msk tvättmedel och sedan ett program till; 60 grader utan tvättmedel. Har jag dessutom möjlighet att hänga dem ute i solen blir resultatet helt fantastiskt!
    Ja dom luktar alltså inte illa efter tvätt, bara innan. Men, jag misstänker att maken tvättar med mycket medel så jag ska säga åt honom.
    Ja soltorkat är så överlägset!
  • Barbabok

Babyland säljs ffa på E-bay, tillverkas och skickas från Kina. Jag har köpt en del, 3/10 går sönder men de som håller har hållt bra. Det är tryckknapparna som går sönder/lossnar och ibland har PULen släppt. Billiga dock, ca 35kr för 1 blöja och ett ilägg, men ett ilägg räcker verkligen inte. 2 minst, eller annat märke. Jag har sett att de säljs dyrt på Tradera och liknande, mittråd är att köp själv från Ebay, jag har aldrig fått extra avgifter som tull pålagt. Smidigt!

• Barbabok

Nygravid och har tygisar till dottern på 2½. Nu är hon i högträning med potta men det går sådär. Hur som helst, maken vill inte ha tygisar till nästa, pga stanken och tvätandet. Jag kan bara hålla med om att det är rätt äckligt men har fler positiva åsikter än negativa, jag vill ha dom! Frågan är, hur jämkar man? Vi har IV vikisar AIO, frotte, Fuzzi och lite blandat. Vet inte om jag borde ge med mig

• Barbabok
    Krake skrev 2011-09-28 21:34:56 följande:
    Han får la köra engångs och du tyg, då. Stanken måste ju gå att göra något åt, har ni en bra hink? Här stinker det inte, vi har en pedalhink med lock.  

Vi förvarar dom i källaren i en öppen tvätkorg. Det är inte stanken från korgen, det är när han ska ladda maskinen som han nästan kräks. Och när de ska tömmas på bajs. Rispapper funkar inte för oss. Har provat. Dessutom har hon dom på fsk och där verkar det vara si och så på tömning, en del vänder bara ur det hjälpligt och sen knölar ner dom i en plastpåse, massor av kletad bajs kvar däri.

Loreena, nä jag tror inte på att tvinga någon att betala för att slippa må illa. Vi är två om detta
    Får se, kanske ditt förslag om att jag tömmer och startar tvätten är en bra idé även här. Han kan ju hänga och boosta. Ska kolla med honom faktiskt.

Johlinn, vi hade en öppen liten platsback (typ 10L)  förut men ändå stank det i hela hallen och ut i vardagsrummet trots att den stod i köket och sen i badrummet. Kanske är det då vårt hus har självdrag?   

• Barbabok

Loreena, han är på jobbet så jag får fråga sen. Är själv hemma och vabbar. Vi har pengarna tillsammans här.

• Barbabok
    Palsternacka skrev 2011-09-29 11:44:39 följande:
    Å andra sidan luktar ju engångsblöjor pyton också, tycker jag. ett tag bytte jag dotterns pyjamas varje dag bara för att blöjorna lämnade sån äcklig lukt kvar i tyget. Vissa blöjor luktade, tro det eller ej, som rökt korv. Fast äckligt då.

Instämmer, lukar äckliga kemikalier. Vi har engångs på tjejen på nätterna för tygisarna gör inte jobbet, hon kissar ner sängen totalt.
  • Barbabok

Jag har i de flesta fall använt Weleda, bara i nödfall Inotyol men den är superbra för läkning om så krävs!

• Barbabok

Här är frågan ställd att om jag sköter fram tills att blöjorna är i maskinen och han efter så kan vi köra tyg till nästa men jag fick inget rakt svar. Då kom även att ja men det är jobbigt när man ska bort.... Så less på ointresset för vad som är bra för bebisen!

• Barbabok

Jo när vi åker bort som i övernattning gör vi det, men han menar fika hos andra, stan, utflykter.. Då är det inte mycket ide med tygisar då vi ofta haft engångs på natten. Hemma vaken tid kvar  bara  

• Barbabok

Nä precis. Jaja, det är jag som kommer att vara hemma första året så då bestämmer jag, bestämmer jag nu

• Barbabok
    johlinn skrev 2011-10-01 22:06:46 följande:
    bra plan barba Åh vad jag längtar efter att få en egen liten nying o planera blöjor för

ja det går fortare än man tror ibland. Märkligt det där, vi är lite tagna på sängen trots att syskonverkstan satte igång för 1½ år sen. Sakta börjar det sjunka in. Kanske är det pga J som tiden bara rusar iväg.
Svar på tråden Tygblöjetråden 24