Inlägg från: miljarden |Visa alla inlägg
  • miljarden

Tygblöjetråden 24

Problemet för oss med blöjor på natten är att vår son inte gillar att ligga blöt, och även om blöjorna inte läcker så är de ju blöta, vilket ju inte engångsblöjorna blir på samma sätt. 
    Hur löser ni det? 

• miljarden
    johlinn skrev 2011-04-11 10:54:31 följande:
    ja du, E. har inte reagerat på blöta blöjor nånsin, så det är en icke-fråga för oss...
    He, jag förstår. Vår blir galen. Galen av vätan, och galen av att bli störd om man byter blöjan. 
    Skulle ju helst vilja slippa pappersblöjorna helt, men samtidigt tycker vi att det är bra dagtid att han märker när det är blött (pga EC). 
  • miljarden
    yrväder skrev 2011-04-11 11:18:23 följande:
    Har du blöjor med torrskikt i? Fleece, fuskmocka, coolmax? Tycker de två sistnämnda känns torrast.
    Vi har  imsevimse aio, det är fleece eller bomull och inget av det funkar alltså. Samtidigt vill vi helst ha naturmaterial. Funderar lite på att skippa blöja på natten och kissa honom istället. 
  • miljarden
    Ronjas mamma skrev 2011-04-11 13:55:08 följande:
    miljarden har du provat att lägga i rispapper om natten vi tycker det brukar hjälpa använder iv's rispapper
    Nej men vi kanske får testa det. Innan vi går till ytterligheter.
  • miljarden
    Krake skrev 2011-05-25 10:32:25 följande:
    Alla som gillar rispapper och har vägarna förbi Berlin kan meddela mig så får ni en STOOOR hög. Just det kände sig många manade att köpa åt oss som present, nämligen...
    Hehe, vi har också fått massor. Har dock aldrig funnit något bra användningsområde för det.
  • miljarden
    Krake skrev 2011-05-25 10:30:26 följande:
    Imse Vimse. Bara bra. T o m lättare att sätta på än engångs, suger kanon, torkar jättesnabbt.
    Det är den aion vi har. Vi är jättenöjda. Den läcker inte, torkar snabbt och är lätt att få på och är relativt billig.
    Men: Enda nackdelen är att den är något klumpig? Men då har vi inte testat någon annan aio och det klumpigheten kanske är en konsekvens av att den är så säker? Eller finns det någon annan, lika enkel och säker men nättare?
  • miljarden
    Krake skrev 2011-05-25 12:11:54 följande:
    Min svägerska doppar dem i vatten och har som "våtservett". Men de är ju rätt fina, man kanske kan göra något kreativt med dem, typ origami, klippa såna där snöflingor till fönstren, en lampskärm...?
    Hm, våtservett ska jag prova! Men jag misstänker att de är lite hårda?

Kalkeringspapper? (Jag brukade använda massor av bakplåtspapper när jag var liten för att rita av och studera bilder jag gillade i tidningar och böcker)

Färga och ha som brevpapper? (Skriver så få brev bara)

Undra vad som händer om man målar med akvarell på dem!
  • miljarden
    knytis skrev 2011-05-26 09:41:26 följande:
    Kushies aio, helt oslagbara, nättare än imsevimse och en passform som funkar längre per storlek. De är suuuupersvåra att få tag i begagnade i sverige, säljs nya av onetex,  men om man letar på amerikanska sidor så finns de till lägre pris, tom så det lönar sig med frakt :)
    de finns i tre utföranden, classics (inte fullt så läckagesäkra) ultra (helt outstanding) och ultra lite (aldrig testat, men skall vara ännu smidigare) Alla med 100% bomullsflanell mot kroppen.
    Dyker upp då och då på blocket el tradera och då hugger jag som en cobra Tungan ute
    Såg dem på onetex, men kunde inte med att de var så fula... Finns de i helvitt eller så?
    Har du någon särskild amerikansk nätblöjshop att rekommendera?
  • miljarden

En fråga om Bumgenius:

Bumgenius Organic, finns den endast som one size? Gillar inte one size med alla jäkla knappar, men bumgenius verkar bra bortsett från att jag vill ha naturligt material i blöjorna.

Svar på tråden Tygblöjetråden 24