Tygblöjetråden 24
Men jag är tacksam för era tips!
Väntar så på att liten ska komma ut nu (BF 13.10) så att jag kan börja prova med Fuzzina! Gjorde ni nåt speciellt för att undvika fläckar i fuzzina?
Tack så mycket för alla svar angående fuzzis och fläckar, är så himla ivrig att få börja prova
Denna tråd är verkligen guld värd!!!
Fortsätter med lite fläckfrågor! Köpte ett gäng billiga begagnade IV-flanellinnerblöjor och de har en del fläckar. Påverkar ju inte användingen, men funderar nu på följande
- Finns det nåt sätt att försöka få bort de gamla fläckarna, eller är de för ingrodda?
- För att undvika nya bajsfläckar, vad man man göra? Brukar ni "behandla" amningsbajsfläckar innan ni sätter blöjorna i tvätten??
- Minimundus har en "Fläcktvål" som innehåller kokos/sojaolja, tvättsoda och citronolja. Erfarenheter av denna? Kunde den funka på bajsfläckar?
- Finns det nån annan bra fläcktvål? Har hört att IV har en?
- Har också hört om galltvål, hur tycker ni att den funkar?
- Väldigt tacksam för era bästa anti-fläcktips (förutom solblekning, det känner jag till!
)
Ok, låter ju bra! Har ni på galltvålen direkt på fläckarna innan ni stoppar blöjorna i tvättmaskinen, eller hur ska man göra?
Intressant denna fläckdiskussion!! Kanske hon jag köpte de begagnade IV-blöjorna av har barn med extremt fläck-alstrande bajs 

Kommer med en kiss-fråga istället. Jag tänkte förvara kissblöjor i en nätpåse i väntan på tvätt och sedan slänga hela nätpåsen i tvättmaskinen, för att slippa plocka in kissiga blöjor en och en i tvättmaskinen. Men man måste kanske plocka ut inläggen ur pocketblöjorna för att dett det ska bli rent? Eller?