Tygblöjetråden 24
Jag känner mig mer o mer tveksam till tygisar. Behöver lite pushning tror jag allt. Min son är nu 4 veckor och vi har sagt att vi iaf skall ha tygis vid ett byte per dag för att så smått få in rutinen med det. De AIO jag köpt (kushies) sitter inte alls bra på honom. Han har för smala ben och för stor mage, så det finns inte en chans i världen att de håller tätt för nåt massivt. Så av den anledningen blir det mest vikisar (& nu börjar jag iaf få till vikningen så att de sitter bra), men de blir ju dyngsura! Idag hade han på sig den i 30 min sen var han genomblöt (blöjan) och superledsen. Att behöva byta så ofta funkar ju liksom inte! Och stackarn blir ju störd och får inte sova som han behöver och blir ledsen :( Jag vill verkligen att det skall funka, men till vilket pris liksom?
Tvätta kushiesarna och tumla gärna, många gånger, de blir bara bättre och bättre, suger bättre, efter många tvättar och tål tumling hur bra som helst!
. Vi får nog boosta, det är ändå dags att gå upp en storlek på blöjor av utrymmesskäl så då kan man ju få plats med mer. Jag har bara inte hunnit med riktigt, hade tänkt att sy nästa storlek själv och har bara hunnit med en enda. Får väl öka tempot helt enkelt.