Inlägg från: t0va |Visa alla inlägg
  • t0va

För oss pladdriga.

Japp, det fungerar kanonbra med boendestöd, sambons har komit igång också fast det går lite trögare, men bägge personerna verkar fatta att det kan ta lite längre tid för honom och så. Men de verkar vara jättetrevliga personer som kan anpassa sig :) 

Vi vet inte vad det är för kön på kiwin, men ska på ett extra ultraljud nästa torsdag så då ska jag fråga om de kan se det, vi är rätt så nyfikna :D

Känner som du med smärtan, det är inte den i sig utan att inte göra förmycket. Mitt boendestöd har förstått hur ont jag har, så hon stoppar och säger ifrån när det verkar som om vi gjort tillräckligt. Idag höll vi på ca 40min med kartongerna och plockade upp böcker och sånt. Sen fick det vara nog, även om jag har 2 timmar. Så skönt faktiskt att bli stoppad.

Tror det är tur att jag har en jättekiwi i magen nu med, hjärnan vill göra så mycket. Jag hämtade sambon förut på jobbet och körde dit honom igen sen. De skulle ha sommaravslutning i kväll. Sen tog jag en tur till babyaffärerna i stan för att kolla lite. Kunde nog hållt på med massa sen hemma också om det inte vore för att en viss kiwi håller på att böka och sparka sönder mina revben. Så den säger till lite då och då, och jag måste sträcka ut då. Det börjar bli så trångt att jag inte kan sitta normalt längre. Inte lätt att ha en kort överkropp ;)

Lyckades sätta fast en träskiva brevid diskmaskinen nu, vi handlade igår. Det är en stor glipa mellan skåpet och diskmaskinen och jag vill inte ha en tuggande pälsboll där bakom igen. Är så grymt varmt på balkongen så stackarn behöver få vara i köket lite men jag litar inte på att hon inte smiter bakom. Kan ju vara kul att ha diskmaskinen en vecka innan hon tuggar sönder kablarna ;)  

• t0va

VÅTSERVETTER!!?? Är du helt galen kvinna?! Då kommer ju bebisens hud frätas bort  Tungan ute

Tackar, noterar alla bra tips. Fick höra att man inte behöver ha blöjor för man får i någon box, men sånt litar jag inte på. Tänker ta med våra ändå så hanen slipper ränna iväg det första han gör och fixa mer blöjor om det behövs. Sen tar jag med nappflaskan och ersättningen också. Vägrar stå och tjaffsa om sånt om de nu tänker göra det. Ska testa amning men vi är överens här om att vi inte ska lägga ner en massa tid och kamp på det, funkar det inte då kör vi ersättning. 

Om hanen så ska gå iväg i smyg och fixa till det ;)

Nu ska jag skämma bort min hane lite, han har ingen lunch med sig idag så jag har fixat. Tänkte ta med kaninen på en biltur och lämna mat åt honom, så han slipper skutta till statoil och köpa färdiglåda. Jag har nämligen hittat en jättesöt filt jag vill köpa åt bebis, men den är väl lite över budgeten för filt ;)  

• t0va

mm... vi tänkte göra det. Så vi har nedskrivet innan våra tankar kring amning, blir nog lättare att få fram det då. Sambon är ju väl medveten om vad jag tycker och mår jag skit och inte orkar så vet han att det är ok att ge ersättning. Så slipper han stå och fundera och känna dåligt samvete med en sån sak. Mår jag fruktansvärt så kanske jag inte ens orkar bry mig om den saken men nu har vi hunnit prata så vet vi bägge hur vi vill ha det :) Vi snackade igenom igår om förlossning, jag har rätt stor ångest över att inte orka och skada mig och bebis på köpet. Men han har lovat att om han ser att jag närmar mig gränsen för vad min kropp orkar så ska han bråka åt mig. Han har sett mer än en gång vart min gräns går även när jag är tjurskallig och kör på tills jag nästan svimmar. När all energi tar slut så hamnar jag lätt i min egna lilla bubbla, är väl lite autistisk på den punkten också, då är det svårt för andra att få bra svar. Men sånt ser han som tur är :D Planerar att hämta ut vagnen snart också, då är allt det stora fixat och det är inte kaos om den kommer.

• t0va

Nu fru U vet vi vad det är för sort där inne... Är en liten hanekiwi :D
    Var på ultraljudet idag och allt såg bra ut förutom att han är lite liten, men inom normalgränsen fast precis på gränsen för att kollas upp igen. Så vi ska tillbaka om 3 veckor och göra om det. Läkaren som fixade piller åt mig kom och kollade resultatet också, känns så tryggt att de kollar upp ordentligt även om vi inte är oroliga. Jag var liten när jag föddes, v.39 och 2700gr och sambon var tydligen liten han med.

Men nu får vi se vårt lilla mirakel igen om han nu inte tänker ploppa ut innan dess.
    han vägde 1700gr idag i v. 32+1 så det var -13% mot genomsnittet. Är bara så förvånad över att de tar allt på allvar och gärna gör en extra koll istället för att vifta undan det. Stor skillnad mot den vanliga vården.

Imorgon ska vi åka och hämta vagnen också, så då börjar allt bli klart. Är skönt för den här värmen tar livet av mig.

Lyckades nästan svimma på BB idag när vi väntade på våran tur till UL. Sambon hann få tag i mig innan det svartnade så jag inte föll i golvet. Var så grymt varmt i väntrummet. Hade varit underbart att svimma och dunka skallen i golvet. Fast inne på undersöknignen hade de AC så där var det svalt och skönt.

Börjar kännas på riktigt nu när vi fick se en liten människa på bilderna, var inte riktigt som förra gången när det mest var något som såg ut som en minimänniska men simmade runt där inne.

• t0va
    CuteElliz skrev 2010-08-08 00:36:57 följande:
    hallå vänner...!!!

jag saknar er...!!! ni pladdrar ju inte längre...!!!! Gråter

nåväl... lite uppdateringar... Isabelle är nu fyra månader gammal (lite mer) o är en riktig knubbis... haha... hon var 63 cm lång sist o vägde 7730 gram... =D  hon vänder sig från rygg till mage också o har hittat fötterna... dom är mumsiga... haha...

hon sover duktigt om nätterna också... =)  nattar henne vid 20-tiden... ibland så sent som vid 21 till o med... men sen sover hon så snällt till tidigast fyra o vill ha käk o sen somnar hon om efter mat o ny blöja... =)
    jo vi pladdrar men inte här, då ser ju du det Tungan ute

4 månader har det gått så fort? jösses... fast vi har 15 dagar kvar nu... så läskigt och jag har tokpanik. 
    Nya TUL visade att han växt lite i alla fall hur mycket vet vi inte för han vägrade sammarbeta med huvudet nu igen... verkar inte vara en väldresserad och lydig sak som vi beställde... *grrr*

Är typ lovad igångsättning den 23:e eller 24:e om det inte kommit igång innan dess, för nu knaprar jag massa piller mot smärtan. Varken vi eller läkaren tyckte det är nödvändigt att kiwin ska gå på övertid då om jag mår dåligt. Fast jag hoppas det kommer igång av sig själv när som helst.

I förrgår så ångrade jag mig och bestämde mig för att jag inte vill ha barnet, fast sen ångrade jag mig igen lite så jag tror jag vill ha honom men inte om 2 veckor.. hur ska jag hinna allt? *PANIK*

Tänkte på dig inatt faktiskt och undrade hur det gick, men FL funkar så dåligt på ipoden så jag orkade inte leta upp tråden och fråga, sen på morgonen (läs eftermiddagen) när jag vaknade till liv så hade jag ju glömt det...

Nu är det sovadax tjatar hanen om, han är så jobbig och tjatig, tror han vill att jag ska sova så han kan äta allt godis ifred. Ha det så bästast 
  • t0va

jo, idag är det skittufft. Ska prata med bm imorgon och se om vi kan få träffa läkaren igen, är så tveksm till om jag orkar så mycket mer nu. Psyket och kroppen är slut. Har slutat äta igen, ja inte helt men jag lever på te och smörgås, får knappt i mig något alls. Det hjälper ju inte att få energi heller. 

Min kropp är inte gjort för det här. Läkaren sa att de kunde tänka sig att testa att sätta igång 1 vecka innan så då är det om en vecka. Får se vad de säger. Fast jag vet inte hur jag ska kunna få energi att må bra tills en förlossning, men läkaren sa också att vi inte skulle utesluta snitt utan vara öppna även för det så hon kanske fattade ändå även om jag inte var såhär dålig när vi träffades sist.  

• t0va
    CuteElliz skrev 2010-08-08 20:35:13 följande:
    haha... jag känner igen det där med att knappt äta... när jag skulle in till förlossningen hade jag ätit ett pkt nudlar, typ fyra mackor o en klunk yoghurt på hela dagen... det var allt... yoghurten tog jag strax innan vi åkte eftersom dom sagt att det vore bra om jag åt ngt innan...

men vissa är inte skapta för att vara gravida men däremot för att föda barn... men hoppas att du får hjälpen du vill ha... glöm nu inte skriva allt som ni vill att de ska veta på förlossningen o bb...
    Japp, visade mitt brev för barnmorskan sist vi var där och hon skrev in i journalen att jag har ett brev med :D 
    Ska komplettera med att om något händer så vill jag att sambon ska fatta besluten, så de vet min vilja kring den frågan. Annars tror jag att jag fått med det som är viktigt, vi har snackat massor så han vet hur jag känner också.

Du som har bebis, babygym och babysitter är det något som de kan ha glädje av i början eller är det senare? Vi pratade om det i en annan tråd men ingen hade koll. Minns att mina föräldrar berättat att jag bodde i babysittern när jag var liten, men vet inte när de började använda den.

Har skaffat en myspöl åt oss, ja inte jag och hanen då för vi får knappt plats utan bebisen och inte sånt FL-mys utan vanligt mys ;)

Tyvärr verkar kaninen tro att just pöl betyder att man ska göra små pölar i den, så vi ska åka till ikea och köpa en grind så hon inte kan ta sig in i vardagsrummet utan att vi vill det och är med ;)

Hoppas att hon känner något, för hon har varit så på att få vara nära mig nu. Idag när jag mådde skit och stortjöt i 2 timmar så fick hon spel och slet bort kompostgallret för köksöppningen för att komma ut. Hjärta 
  • t0va
    Denebola skrev 2010-08-08 20:36:23 följande:
    Tittar in och säger hej =)

Känns inte som att jag har så mycket att bidra med just nu, men jag ville bara säga att jag inte har lämnat er

Skickar en kollektiv kram (gruppkram?) till er och en liten extra till t0va, kämpa på
    tackar, kram på dig med :D
  • t0va
    Diverse skrev 2010-08-09 00:42:21 följande:
    Med båda mina har jag haft enormt behov av babysittern från dag 1 fram tills de börjat röra sig, krypa.
    Babygymmet har varit intressant från ca 2 månader och Vera gillar det fortfarande (7 månader)
    ok, jag funderar på att fixa en babysitter men någon sa att man inte skulle ha det förrens barnet kan sitta själv, men det är väl som vanligt en massa tyckande på FL ;) 

Känns som om det kan vara mysigt om det är ett barn som gillar att skutta lite, och brås den på mig så får vi nog skaffa studsmatta snart också :D 
  • t0va
    Diverse skrev 2010-08-09 09:43:28 följande:
    På dom flesta babysitters nuförtiden så finns det ju faktiskt liggläge så varför man inte skulle ha det förrän barnet kunde sitta förstår jag inte riktigt. Obestämd Det är ju lika dumt som att säga att man inte kan ha en vagn som går att fälla upp i sittläge heller då?

Hoppgunga då? Användbart från den dag dom kan hålla upp huvudet stadigt. Mycket uppskattat.
    en hoppgunga skulle jag vilja ha, till mig själv alltså. Får bli en tur och kolla in babysitter. 

Var hos läkaren idag och det blir snitt på tisdag, 17:e, så om en vecka har vi bebis...  Läkaren var så vettig och förstående även om han började prata om att han rekomenderar igångsättning men efter att han kollade att tappen är stenhård så berättade han om riskerna och var ärlig med vad han tror. Att det finns stor risk att igångsättningen inte fungerar och blir långvarig så jag kommer bli så dålig av det och vi ändå måste ta snitt tillslut.

Så jag fick säga hur jag känner och läkaren höll med om att det nog är en onödig risk att testa igångsättning, så nu hoppas jag att kiwi håller sig lugn och det inte startar innan. Blir ändå en vecka innan BF nu.

Idag har jag haft så ont, tror ungen snott ett revben och vässat och ligger och trycker mot nödutgången med den. Förklarar både revbensontet och den huggande smärtan i mysområdet ;)

Läkaren sa han med att vi inte ska ha bråttom hem utan räkna med att det blir ett tag på sjukhuset, b000000ring! Fast vi har skaffat mobilt bredband nu så jag kan surfa :D

Svar på tråden För oss pladdriga.