Fru U skrev 2010-04-05 18:07:15 följande:
Idag har jag stört mig på att barn, unga vuxna tycker att jag är moralkärring eftersom jag tycker det är bäst med utbildning, jobb o egen bostad innan man skaffar barn med vilje.Men jag är så gärna en moralkärring, det bjuder jag på . Jag vill inte att kvinnor ska hamna i en sådan sits att de inte kan lämna förhållandet om de vill för att de inte har råd att skaffa sig en egen bostad (jo soc finns, men nästan ingen hyr ut till någon som inte har en egen inkomst).Så om det gör mig till en moralkärring, fine.
jag håller med dej, men jag är inte en av de som lever som jag lär.

dock så hoppas jag att risken är liten att det tar slut mellan mej och sambon...
Fru U skrev 2010-04-05 18:04:29 följande:
Naw, gumman då. Inte ska du ta åt dig av din plastpappas kommentarer. Skönt att din sambo stöttar o förstår
det var ju inte meningen heller från hans sida att få det att låta så... han skrev nog bara ner hur han upplevde det... han hamnar ju liksom lite mitt emellan mej o mamma... han försöker bara hjälpa... det jag blev ledsen över var att risken fanns att det var så mamma såg det också... för det var absolut inte meningen från varken min eller sambons sida att försöka stänga henne ute... tror hon blir en bättre mormor än hon var som min mamma... utan för min del handlade mitt nej om besök redan dagen efter hemkomsten att jag ville få tid att landa hemma först... sen att jag varit hos hennes farmor o farfar (mina svärföräldrar alltså) är en annan sak... de bor nära oss och jag har gått dit... de har inte kommit till oss... så då blir det ju lättare att bryta upp när man inte orkar längre... plus att vi har en helt annan relation till dem än till mamma o min plastpappa... sambons föräldrar kan vi bara dyka upp hos o sitta o snacka lite skit... men mamma o plastpappa måste man ha bestämt en tid med innan... så det blir mycket krångligare då...
men i varje fall som helst så ville min plastpappa inget illa... han bara föreslog att jag åtminstone kunde ge min mamma ett datum så hon hade ngt att se fram emot... då visste hon att det datumet får hon träffa sin dotterdotter...