• JoKo

    Här hänger Nodejorna!

        {#lang_emotions_flower} Här kan vi fortsätta i iallafall 3 månader till {#lang_emotions_flower}

  • Svar på tråden Här hänger Nodejorna!
  • JoKo
    Jesster - Grattis till sömnen!!! Underbart! Jag tycker även att det är fantastiskt att Elliot "försvann" även om det är jobbigt när man inte är van o han inte är helt 100. *haha* Det där ser ju lite korkat ut, men du förstår säkert hur jag menar Winner - Jag har aldrig hört att barn inte skulle sova på resårmadrass. Tjejjerna har fått en våningssäng av våra grannar och då fick vi även med sprittans nya (tjocka) skummadrasser till dem, så vi kommer inte byta till resår förrän vi flyttar till hus o de får egna rum = nya sängar.

     Hmm, vad var det mer...?

    Här hemma lunkar vi på i väntan på våren. Idag har varit en totalt trots/bråkfri dag o det har varit så himla skönt! *peppar peppar* Nu ska jag kolla till pizzadegen o sen läsa lite för tjejjorna.
  • VIP

    bra joko!


    här hemma är jag så trött och vill bara sova. åkte och köpte massa godis för det ser så gott ut men när man sitter där och äter är det inte lika gott. jag vill ha lite god mat! som jag inte har lagat själv
    nä nu somnae jag nästan. seeeeeeess
  • MiIou
    Meria: Det ÄR synd om dig! Jag måddeinte så värst illa med Isak men fy fasen vad jag var trött!! Hade det inte varit för att mina värsta veckor införr under påsken då vi var lediga från skolan så tror jag inte att jag hade överlevt, jag sov dygnet runt, somnade utan att veta om det om jag satte mig ner. Visst mådde jag illa men jag har rätt kräktröskel och kundeoftast hålla mig även om det var riktigt jobbigt ibland, tror faktiskt inte jag kastade upp mer än 5 gånger allt som allt, men visst var det nära många gånger... Jag lider med dig i din utmattning!

    Här har det också varit en trots-fri dag. Helt underbart med tanke på att det varit rent åt helsicke tidigare i veckan. Vi har bakat (pepparkakor, haha!), lekt "humla" och "drake" (Isak klädde ut oss i sina maskerad-mössor), Isak har badat skumbad och efter att han sovit middag så åt vi pepparkakor och kramades i soffan. Nu är killarna ute i snön och bygger på Isaks koja .

    Och ja syr. Trodde att det skulle bli ett rent hel*ete att knåpa ihop en jacka, det som har tagit tid är egentligen att jag var tvungen att rita om mönstret och sen att klippa ut alla delar, nu har jag nästan sytt ihop alla delar, det tog 2 timmar! {#lang_emotions_surprised}. Jag hoppas verkligen att jackan blir bra för jag tycker att tyget är så fint,sen är det alltid kul att ha något som ingen annan går klädd i {#lang_emotions_tongue_out}
  • Trollet79

    Har också hittat hit. Har precis uppdaterat mig och läst alla inlägg i gammla tråden. Jag har inte varit inne på fl på evigheter men kände att jag var tvungen att kika in och kolla hur ni har det.

    Verkar som alla mer eller mindre har drabbats av kräksjukan, vi fick ocks en light sådan här hemma.

    Själv är jag solo med barnen i helgen. Tobbe åkte till Åland igår med sitt fotbollslag, träningsläger. Nadine har börjat vakna kl fem på morgonen då hon bajsat och efter det vill hon absolut inte somna om. Ikväll är jag sjukt trött så jag tänkte gå och lägga mig nu. Noel blev hämtad av sin farfar och hans sambo här i kväll, han ska sova där till i morgon. Lillplutten sa att han skulle sakna mig och frågade om jag skulle sakna honom{#lang_emotions_smile}.

    Just det, ställer mig också till skaran "normala men småhemska mammor".  Jag har inte heller tålamod och det är en av anledningarna till att jag valde att börja jobba ganska tidigt den här gången. Är jag hemma för mycket med två gnälliga barn tryter tålamodet och jag blir totaltråkig att umågs med. Jag skriker en hel del på Noel men försöker tänka mig för innan jag säger något dumt. Just nu tycker noel att allt och alla är dumma. Är det inte jag eller Tobbe som är dumma så kan det vara köttbullarna på tallriken eller nåt annat som får sig en känga. Gulligt är att han ibland säger "du är lite snäll och lite dum mamma".

    Nä, sängen. Trevlig helg på er allihopa!!!

  • Nåt annat

    Blä för denna natt. Sigge hade jättesvårt att falla i djupsömn och sov i 20 minutersintervaller. Inte skoj. Axel har drömt nåt konstigt och legat och skrikigt i sömnen. Jag är en trött mamma idag. Å inte kan jag få vara lycklig över att det är lördag och ledigt idag för idag är det hockeyslutspel. Blir nog en tidig kväll med de små trollen tror jag...

    Joko: Så du får bra saker av grannarna också Trollet: Hur trivs du på nya jobbet?

    Mini: Vi har också bakat pepparkakor, fast i play-dough =) Vi är liksom inte lika wild and crazy


    ♥ Axel -07 & Sigge -09 ♥
  • Cissi E

    Vi skippar magsjukan som vissa här haft och hoppar på vattkoppor istället. Ni vars barn som haft det har ni några bra tips om klådan blir för jobbig. Det tråkiga är att Ludden missar sin bästa kompis kalas idag. Han är även bjuden till ett nästa lördag och då hoppas vi att han kan gå.

  • Jesster
    Cissi: Ni ska ju alltid vara så märkvärdiga
    Nä, stackars Ludden. Man kan ju få medicin utskrivet.
    Den som söker han finner - www.google.se
  • Cissi E
    Jesster:  Än så länge är det inte så farligt så vi satsar på receptfritt till en början (om det sen kommer att behövas vet jag inte).
Svar på tråden Här hänger Nodejorna!