• aglili

Traderatråden nr 16

Tandfen skrev 2011-06-19 19:58:56 följande:
    Hej!
    Vill ha ett råd ang.en auktion jag har haft(slut för ett par veckor sedan).Har mailat köparen två gånger,utan svar.Köparen har vunnit andra auktioner och betalt dem efter min auktion.Har ett par negativa ang.ingen kontakt och betalning.Jag tänkte skicka ett sista mail och undrar om min formulering,är den OK eller ska den ändras?

"Hej!
    Jag har ännu inte hört av dig så jag skickar ett sista mail till om de förra inte kommit fram.Tycker det är synd att affären inte kan få avslutas.Jag har sett att du vunnit annat efter min auktion och avslutat dem.Vill inte gärna lämna negativt och kontakta tradera,utan bara få en bra affär gjord mellan säljare och köpare."

Därefter kommer mitt vinnarmail.
    JAg hade lagt till något om när betalning skulle varit gjord enl objektbeskrivning, hur lång tid det gått och hur lång tid till du ger köparen att betala.
  • aglili
    Gul Katt skrev 2011-06-22 14:08:58 följande:

Jag har haft auktioner ute nu...Tänkte vänta till hösten, men chansade lite. Har inte fått något sålt nu tyvärr.

Och jag har vunnit märkesgrejer för istort sett ingenting!

Så vill man inte ha osåltavgifter eller "skänka" bort grejer ska man nog avvakta...

Varför går det så trögt?! Någon som har någon teori?

Rea överallt?
    Pengarna går till semester istället för shopping?
  • aglili
    Väntarochlängtar skrev 2011-06-25 19:50:15 följande:
    Till alla Traderatokiga där ute ( som jag själv är..). Har ni slutat titta på Tradera nu när det är sommar?? Själv tittar jag dagligen trots att det är sommar... Har inte gått på riktig semester än i och för sig...
    Jag kollar med. Fundera på att lägga ut. HAr en ICA-kass med grejer.... Ingen säljkampanj på G???
    Just nu kan ja gtänkta mig attköpa både vinter och sommarkläder
  • aglili

LA ut 31-kr annonser. Ångrar mig lite. Men det är sommarkläder så annars får jag vänta nästan ett helt år. Får se hur det går

Verkjar vara köplägepå T just nu.

• aglili
    Kristyr skrev 2011-07-16 10:39:12 följande:
    använder bara mailingbags
    me too
  • aglili
    Carmen1 skrev 2011-08-03 23:03:59 följande:
    Lägg upp upptill 100 annonser och slipp osåltavgiften finns ju nu! Gäller under aug månad.
    Var undrar jag också???
  • aglili
    maximum skrev 2011-08-16 09:38:07 följande:
    Har en servis som är "kunglige dansk blå blomster" nästan komplett 1 kopp saknas. Vilket är bäst? Tradera el blocket?   

blocket- verkar jobbigt att packa den...
  • aglili

Hur är det nu- överföring till Nordeaska man lägga till nån siffra för att det skafunka?????

• aglili

Kan man inte ta bort positiva omdömen längre? Har fått ett tråkigt + omdöme
    Trist när man inte får chans att rätta till saker. Man kan missa.....

• aglili

Har en ny pop WS som leagat ute flera dagar som ligger på 1 kr.

Svar på tråden Traderatråden nr 16