• aglili

Traderatråden nr 16

Jag brukar ha ute ca 5 annonser åt gången, men nu har jag haft ute 25 st. Inser att jag inte fixar det. Har tyvärr gjort nån miss pga detta och då sjunker betygen snabbt. Känns trist.

Sålde en lindex vinterjacka vuxen som jag vet att jag använt sparsamt, till och från jobb under ca 1-2 månader förra vintern. Köpte den ny dec -10. Så får jag mail från köparen att den var välanvänd och att köparen kände sig besviken. Så jag fick bet. tillbaka 200 kr. Hade jag orkat hade jag bett henne skicka tillbaka istället.

Sen anmärkte köparen på att tvättrådslappen var blekt. Jag vet att jag bara tvättat jackan en gång, men jag kollade ju inte hur den lappen såg ut så jag kan inte säga emot.

Ibland känns T orättvist. Det är alltid köparen som har rätt, annars får man dåligt betyg

• aglili
    MejaKiZnic skrev 2011-08-24 09:01:54 följande:
    Phuuu vilken vecka Rynkar på näsan i söndag gick en nära till mig bort. De var väntat men man blir ändå så chockad och igår så åkte min katt akut in. Feber och inflamation i ett inre organ.

Har haft paket att skicka men såna här dagar så får de vänta för min del.....tyvärr kan man ej veta vad som händer och då hoppas man att sina köpare förstår.Skål
    En del saker ger en perspektiv på tillvaron. Trdera är bara Tradera.
  • aglili
    Jessika82 skrev 2011-08-31 19:13:44 följande:
    har de 5dagar på sig att betala, ska väl jag ha 5dagar på mig att skicka... ska man skriva ska ha betalt samma dag som auktionen går ut... :)

vi får nog ta och skicka brev till tradera om omdömmes sidan...
    Jag retar mig också lite på omdömessystemet. Känns som att det bara är till för köparna. Som säljare kan man bara förlora på det. Om man inte postar dagen innan pengarna kommer in får man en fyra.....
  • aglili
    aglili skrev 2011-09-01 17:02:14 följande:
    Jag retar mig också lite på omdömessystemet. Känns som att det bara är till för köparna. Som säljare kan man bara förlora på det. Om man inte postar dagen innan pengarna kommer in får man en fyra.....
    Och så retar jag mig på att jag retar mig
    Vad spelar det för roll egentligen
  • aglili
    Makka Pakka skrev 2011-09-07 10:27:45 följande:
    Behöver råd!

Sålde en tröja 25/8 men efter en vecka fick ingen betalning. Skickade påminnelsebrev så skrev hon att hon har betalat. Kollade kontot om och om igen men näpp ingen inbetalning. Bad henne kolla med banken och hon påstår att banken såg att överföringen är gjord. Så jag bad henne att ta fram kontoutdrag eller någon sorts betalningsbekräftelse. Om nu banken ser överföringen så borde det ju gå? Men detta ignorerade hon.

Nu är det massa fram och tillbaka med detta.. Hon kommer med massa ursäkter osv. (hon har 11 negativ pga just ingen inbet men hon kommenterar varje att hon har betalat osv..).
    Hon vill nu betala för hälften bara? men jag kan ju inte gå med å det.
     Så jag gav henne 3 alternativ: 1 betala nu 2 betala nästa lön 3 dra sig ur. Tycker ni det var rätt?
    Vad skulle ni ha gjort?        
    Helt rätt!!
  • aglili
    Nikhita skrev 2011-09-08 11:58:13 följande:
    Gör det? Då har dom väl ändrat.. förut tog de mer betalt om det var kortare än 2 dar eller längre än 14 dagar väl?
    Så tror jag också att det är....
  • aglili
    Jessika82 skrev 2011-09-26 21:30:12 följande:
    Jag tänkte pakitera så fort jag fått något bud på kläderna så allt är i prinsip klart när alla annonser går ut..
    Tänk på att det kanske är nån som köper mer än en sak av dig och då vill ha samfrakt.
  • aglili
    Gul Katt skrev 2011-10-09 20:39:12 följande:
    En säljare som har 4 omdömen, men varit medlem sen 2004...Vad tänker ni om en sån?

Har sett en jacka jag vill köpa. Men känner mig osäker på om jag vågar buda... Klart att alla är nya i början. Men har man varit medlem på Tradera i 7 år så borde man kunnat skaffa lite fler omdömen? 
    Men om man är lurendrejare reggar man väl sig inte och sen väntar 7 år??? Eller det kanske är jag som alltid tror gott om alla
  • aglili

Åh vad trött jag blir... Då har jag också fått ett neg. För att en jacka inte passade köparen. TROTS att jag skrev i annonsen att den var liten i storleken och skrev ut en massa mått. Så tråkigt. Hur kommenterar jag?

*Mått framgick tydligt i annonsen, tråkigt med XXX* eller vad? Och vad lämnar man för omdöme? Hon har 15 st varav ett neg för en liknande sak.

• aglili
    Cajsalisa14 skrev 2011-10-22 21:17:55 följande:
    Jag blir så less på en del köpares omdömen!
    Jag skickar ALLTID varan samma dag jag får in betalningen. Jag gör paketen så lätta och platta som möjligt och tar ALDRIG ut mer än postens (alt Schenkers) porto. 
    Ändå har jag bara 4,8 i omdöme på dessa båda staplar!!? Att man kan tycka olika om varans skick kan jag förstå, men inte att man sätter lägre betyg på fraktkostnad och leveranstid när det inte går att göra det snabbare och billigare....
    Ska jag skicka varan gratis innan betalning kommit in - eller vilka krav har köparna???
    Håller med. Omdömessysmtemet gynnar köparna känner jag. Som säljare ska man vara superperfekt och inte ens då är det säkert att man får 5or.
  • aglili

Nu ger jag nog snart upp T

Köpte ett ytterplagg som enligt beskrivningen är "som ny" "eftersom dottern ville ha en annan".
    Och så är den namnad med ett pojknamn, två små fläckar och knapparna skavda (färgen borta)

• aglili
    Novallie skrev 2011-11-14 21:34:21 följande:
    Namnad tycker jag man får räkna med om plagget har varit använd även om den är använd ett fåtal gånger. Men det andra är väl mindre okej
    Jo men om hon skrev knappt använd eftersom dottern ville ha en annan, och så är den namnad med pojknaman, då borde ju rimligtvis en pojke använt den?? Och då kvittar det ju om hennes flicka haft den eller inte för den är ju ändå använd.....

Aja, jag har släppt det där.
  • aglili
    star67 skrev 2011-12-14 19:00:08 följande:
    en köpare hade fel adress och jag har skickat paket till den adress, hon hade skickat ett medelande till mig att adressen var fel men jag såg inte det, kommer paketet till mig igen jag har skrivit avsändare.??
    hurlänge brukar ta innan jag får den då?? det har gått ca 2 veckor.
    Exakt samma har hänt mig. JAg fick tillbaka paketet efter ca 10 dagar.
  • aglili

Vågar man lägga ut nu på 14 dagar, lagom till BB i jan?

Svar på tråden Traderatråden nr 16