Inlägg från: Väntarochlängtar |Visa alla inlägg
  • Väntarochlängtar
    kram059593 skrev 2011-03-03 10:04:56 följande:
    Åh, va trött jag blir! Köpte ett nytt meandi plagg till ett superbra köp-nu, väntade vinnarmail och fick nåt helt annat... "Tyvärr var ju mitt plagg förstört" oj, vilken överaskning :-O
    Varför sätta ett lågt köp-nu om man inte vill sälja till det priset??
    Hon har även en del nya barn-plagg som jag såg att hon sålt tidigare??
    Bland annat ett plagg som var sålt till en person som varit medlem några år och bara har omdömmen från "min" säljare....
    Säg att du vill ha plagget ändå och se vad hon svarar eller be henne ta ett kort på plagget
  • Väntarochlängtar

Varför är en del så himla aggresiva i sina mail om de är missnöjda med ett köp? Kan man inte vara vänlig till att börja med?
    Fick precis ett "syrligt" mail att jag hade missat fläckar på en tröja - naturligtvis så låter jag köpet gå tillbaka , men måste man vara på hugget med en gång?? Om man har närmare 3000 positiva omdömen så finns det väl en anledning till det??

• Väntarochlängtar

Jag har vunnit 5 t-shirts för 1 kr.... Nu vill säljaren ha 105 kr för dessa och då " har hon dragit av på frakten"...... ( 1 kr för t-shirt + 24 kr i frakt/ tröja..)
    Hur skulle ni gjort i detta fall?

• Väntarochlängtar

Nu har jag betalat 105 kr för 5 st t-shirts som jag vann för 1 kr /st...

Säljaren har redan packat paketet och har tagit betalt för frakt och emballage och tyckte att hon var schysst när jag fick betala 100 kr i frakt för 5 t-shirts för egentligen skulle det ju kostat 24 kr/styck per t-shirt  - men alla t-shirts ligger i samma paket. Märkligt va??

Ska bli intressant att se hur paktet är packat och vad det är för emballage och hur många frimärken som sitter på...

Nu har i alla fall JAG hållt min del av avtalet även om jag tycker att det är jävligt fult gjort att ta mer betalt om vad det kostar bara för att auktionerna gick dåligt...

• Väntarochlängtar
    Väntarochlängtar skrev 2011-03-04 11:11:05 följande:

Nu har jag betalat 105 kr för 5 st t-shirts som jag vann för 1 kr /st...

Säljaren har redan packat paketet och har tagit betalt för frakt och emballage och tyckte att hon var schysst när jag fick betala 100 kr i frakt för 5 t-shirts för egentligen skulle det ju kostat 24 kr/styck per t-shirt  - men alla t-shirts ligger i samma paket. Märkligt va??

Ska bli intressant att se hur paktet är packat och vad det är för emballage och hur många frimärken som sitter på...

Nu har i alla fall JAG hållt min del av avtalet även om jag tycker att det är jävligt fult gjort att ta mer betalt om vad det kostar bara för att auktionerna gick dåligt...

Vad skulle ni ha satt för omdöme i detta fall?
    Vinner 5 t-shirt för 1 kr / st ( dvs 5 kr) . Varje auktion kostar 24 kr enligt säljaren- men hon väljer ändå att skicka det i ett paket.. Vill han 105 kr för frakt och emballage för 5 t-shirts.....
  • Väntarochlängtar
    miljarden skrev 2011-03-04 19:17:34 följande:
    Skriv vänligt att det låter som ett högt porto för fem t-shirtar (kolla hur mycket något ska väga för att kräva så högt porto och nämn det) och be henne väga tröjorna när hon postar. Lägg fram det som ett tips och inte som en tillrättavisning.  
    Gjorde detta och fick då ett surt mail tillbaka att hade tagit betalt för frakt och emballge (guldpåse?) och dessutom "dragit av för frakten" dvs 10 kr "rabatt"....
  • Väntarochlängtar
    maggan75 skrev 2011-03-20 19:16:24 följande:
    Går in under detaljerad sökning som de har flyttat på  kolla under  "Vad letar du efter"  
    Tack!
Svar på tråden Traderatråden nr 16