Traderatråden nr 16

Jag tänkte lägga ut lite auktioner ikväll men vet inte om jag vågar
Jag har nämligen råkat få med min en penna från skolan idag och kanske hamnar i fängelse. Vad ska mina köpare göra då om deras varor ska skickas medans jag sitter häktad för detta hemska brott.
Nej seriöst, vet att många vill släppa denna diskussion men jag vill säga mitt. Återanvända frimärken=begdrägeri? Jag får det som mest till bedrägligt beteende men jag kanske tolkar lagen fel.
Sen att sänka någons portostapel om de använder frimärken som ni TROR är återanvända. I Sverige är man oskyldig tills motsatsen är bevisad men det gäller inte er eller, men frågan är då om det är moraliskt rätt att dömma folk utan bevis.
Jag har råkat skriva fel adress på kuvert efter att jag frankerat dem och då fått klippa bort frimärkena och sedan klistra på dem på ett annat kuvert, hade en köpare sänkt min stapel då hade jag spärrat dem för all framtid!
Alla tycker olika och så är det men tycker inte att någon ska sitta och ge andra pekpinnar. Vi alla är vuxna och fullt förmögna att förstå att våra handlingar kan få konsekvenser och alla får väl stå sitt kast om de gör något fel ngngång.
slut på ot för min del
"går tyvärr inte med avhämtning"
nej nej ringer ABSOLUT INTE några varningsklockor ![]()
jag har faktiskt ett par sådana att sälja men det är knappt så jag vågar iom att många lurats med dem
staffen assar, jag tycker att du var väldigt tålmodig i ditt mail och sjysst som öppnade ett payson konto.
Jag har hört flera som får betala 10 euro om de ska föra över från finland men det beror på vilken bank de har.
På nordea skulle jag få betala ca 80kr om den som förde över pengar inte kryssa i att de stod för alla kostnader. tjena men tack men nej tack för den.
Av ngn konstig anledning hade jag payson som alternativ i en auktion och avgifterna hamnade på ca 20kr tänk om man skulle få stå för alla kostnader hade man ju inte haft råd att sälja på tradera ju

Ja mycket mer spännande när man har 1 kr som utrop men INTE kul när man sitter o e suuuupernervis, som jag är nu över en sak som går ut ikväll men inte är uppe i halva nypriset ens :-/
maadicken. Hur mycket väger den?
Vet att såna sålts flitigt på tradera ett tag o har för mig de skickade med schenker då
. Mycket danskt Min funkade på direkten. Fick ut lite auktioner iaf.... borde dock varit fler.
Gå å lägg dig nu så du orkar imorgon!