Inlägg från: Olivers Mamma |Visa alla inlägg
  • Olivers  Mamma

Traderatråden nr 16

Tonarslisa skrev 2010-10-05 21:55:57 följande:
    *puff Glad
    tejpa på hälften, så det ändå syns att de inte är återanvända
  • Olivers  Mamma
    Viktorsmamma skrev 2010-10-10 12:44:58 följande:
    www.tradera.com/item.mvc/viewitem/?auctionId=...

fick ja inte denna oerhört billigt? OK frakten va rätt dyr, men kunde bli mindre då hon packat och vägt på posten drygt. och en liten fläck på armen men funka ju som extra jacka på dagis iallafall
    men vad är det för fel på folk som skriver att det är nyskick, men en fläck på?!?!?!
    bara jag som e känslig eller?

För övrigt tycker jag att du gjorde ett fynd, bra pris och fiiiin färg
  • Olivers  Mamma

Jag tänkte lägga ut lite auktioner ikväll men vet inte om jag vågar Jag har nämligen råkat få med min en penna från skolan idag och kanske hamnar i fängelse. Vad ska mina köpare göra då om deras varor ska skickas medans jag sitter häktad för detta hemska brott.

Nej seriöst, vet att många vill släppa denna diskussion men jag vill säga mitt. Återanvända frimärken=begdrägeri? Jag får det som mest till bedrägligt beteende men jag kanske tolkar lagen fel.

Sen att sänka någons portostapel om de använder frimärken som ni TROR är återanvända. I Sverige är man oskyldig tills motsatsen är bevisad men det gäller inte er eller, men frågan är då om det är moraliskt rätt att dömma folk utan bevis.
     Jag har råkat skriva fel adress på kuvert efter att jag frankerat dem och då fått klippa bort frimärkena och sedan klistra på dem på ett annat kuvert, hade en köpare sänkt min stapel då hade jag spärrat dem för all framtid!

Alla tycker olika och så är det men tycker inte att någon ska sitta och ge andra pekpinnar. Vi alla är vuxna och fullt förmögna att förstå att våra handlingar kan få konsekvenser och alla får väl stå sitt kast om de gör något fel ngngång.

slut på ot för min del

• Olivers  Mamma
    7småtroll skrev 2010-10-14 08:43:38 följande:
    Vaddå gratishelg? Jag har inte fått ngt erbjudande.

Det var ett tag sedan jag fick röd stjärna och det var långt innan alla kampanjer osv. (har svans)
    jag har inte heller fått ngt mail men kolla lite längre upp
  • Olivers  Mamma
    anette 81 skrev 2010-10-14 20:47:25 följande:
    www.tradera.com/item.mvc/viewitem/?auctionId=...

dessa skorna igen

"går tyvärr inte med avhämtning"

nej nej ringer ABSOLUT INTE några varningsklockor

jag har faktiskt ett par sådana att sälja men det är knappt så jag vågar iom att många lurats med dem

• Olivers  Mamma

staffen assar, jag tycker att du var väldigt tålmodig i ditt mail och sjysst som öppnade ett payson konto.
    Jag har hört flera som får betala 10 euro om de ska föra över från finland men det beror på vilken bank de har.
    På nordea skulle jag få betala ca 80kr om den som förde över pengar inte kryssa i att de stod för alla kostnader. tjena men tack men nej tack för den.

Av ngn konstig anledning hade jag payson som alternativ i en auktion och avgifterna hamnade på ca 20kr tänk om man skulle få stå för alla kostnader hade man ju inte haft råd att sälja på tradera ju

• Olivers  Mamma
    Lingonflickan skrev 2010-10-15 10:10:42 följande:
    Då är det mer än 2 kr då.  Hur baseras den avgiften?
    tror det är ngn procent och ngn fast del, men har helt ärligt inte stenkoll på det, vet bara att det skiljer sig åt beroende på slutpriset
  • Olivers  Mamma
    Miew skrev 2010-10-17 22:16:24 följande:
    Jag har inte tagit reda på hennes nummer än, men ska nog göra det då och ringa.

Får se vad hon har att säga, det är ju så synd dock, hon hade ju jättebra omdömme på tradera och flera här på FL säger att hon är trevlig och hederlig.
    men ngt lär ju hänt, tror knappast hon bara skulle vägra sälja ngt när hon ändå satt ett utropspris som hon själv valt.

På tal om utropspris Ny urban jungle åkpåse, 1 kr eller det jag vill ha minst?
  • Olivers  Mamma
    Miew skrev 2010-10-17 22:21:44 följande:
    Jag har tagit reda på hennes nummer nu och kommer ringa henne imorrn. Har det hänt något så kan jag såklart vänta på overallen.
    bra
  • Olivers  Mamma
    Xgirl83 skrev 2010-10-19 13:55:22 följande:
    Vad många vars paket har försvunnit i posten nu, det verkar vara samma sak för mig. Jag köpte ett klädpaket av en säljare med bra omdömen fredag kväll den 8 okt. Hon skrev att hon skulle skicka paketet så fort hon såg betalningen, sen på tisdag kväll (en vecka sedan idag) fick jag omdöme "Snabb betalning". Men ännu inget paket. Som någon annan sa, det är nog någon eller några postanställda vars barn går runt i fina kläder... Jag tror faktiskt det. Eller också säljer de det på nytt på Tradera. Posten kan ju inte ha en aning, de tar ju inget som helst ansvar för brevförsändelser (trots att det är en tjänst de tar betalt för). Jag har mailat säljaren nu, väntar på svar.
    asså är det många?

Har en köpare som inte fått sitt paket, det är den andra på två veckor.

Vad ska man göra om posten ska hålla på såhär?
  • Olivers  Mamma
    StaffenAssar skrev 2010-10-19 22:18:33 följande:
    Alltså, min köpare mailade idag igen och skrev att paketet fortfarande inte kommit. Vi bor typ 3 minuter med bil från varandra... Att vi bor så nära tycker både hon och jag borde påverka så att det inte borde ta lång tid, men sedan tycker vi olika. Jag postade i onsdags kväll efter tömning, alltså gick det iväg på torsdagen och har ännu inte dykt upp. Köparen hävdar att visst är posten seg, men så här lång tid har hon aldrig varit med om att det tagit. Det är alltså 3 dagar som paketet skulle kunna ha dykt upp nu - fredag, måndag och idag. Hon vill att jag ska efterlysa det, det handlar om en tröja för ca 75 kr inkl frakt. Finns det någon tidsgräns för hur länge man ska vänta innan efterlysing? Har för mig att jag sett 14 dagar någonstans, men det kanske bara är inbillning? Jag känner att visst kan jag göra en efterlysning, men samtidigt tycker jag att tre dagar inte är så lång tid? Någon som har några tankar?
    Ja du, posten verkar ju vara jobbiga nu för tiden, jag tänkte efterlysa på fredag
  • Olivers  Mamma
    Olivers Mamma skrev 2010-10-19 22:23:55 följande:
    Ja du, posten verkar ju vara jobbiga nu för tiden, jag tänkte efterlysa på fredag
    för att uppmärksamma dem så snart som möjligt att de uppenbarligen har issues
  • Olivers  Mamma
    StaffenAssar skrev 2010-10-19 22:29:12 följande:
    Ja, då efterlyser jag väl då helt enkelt... Tur att skaljackan jag köpt skickas med dhl!
    Jag ska nog iofs ringa redan imorgon o kolla om det är ngt allmänt strul eller om ngt speciellt hänt så man vet om man inte bör skicka med dem.
    Jag föredrar spårbara alt. mer och mer
  • Olivers  Mamma
    StaffenAssar skrev 2010-10-20 12:08:34 följande:
    Yey! Mitt "försvunna" paket har kommit fram! Sååå skönt att slippa efterlysa och ha ångest Solig
    Mitt oxå!!!!!!!
  • Olivers  Mamma
    Hannah74 skrev 2010-10-26 08:27:51 följande:
    Usch, nu har jag fått en såndär betalning som jag inte vet var den kommer ifrån!

Ingen alias som stämmer och inte heller namnet...
    101kr.

Inget kvar som jag inte fått för heller så har ingen aning om vad det kan vara
    kan du inte ringa banken så kanske de kan hjälpa dig?
    kan ju vara allt möjligt, köp som gått tillbaka, avkastning av ngt (konstigt datum dock)
  • Olivers  Mamma

Ja mycket mer spännande när man har 1 kr som utrop men INTE kul när man sitter o e suuuupernervis, som jag är nu över en sak som går ut ikväll men inte är uppe i halva nypriset ens :-/

• Olivers  Mamma
    ominte skrev 2010-10-29 21:06:59 följande:
    Ingen som har en reima i bra skick (stl 104 el 110) som ska ut på tradden snart *blink blink*
    jooo, en blå, eller den kanske tar en vända på blocket först
  • Olivers  Mamma

maadicken. Hur mycket väger den?

Vet att såna sålts flitigt på tradera ett tag o har för mig de skickade med schenker då

• Olivers  Mamma
    Stormis skrev 2010-11-09 21:53:16 följande:
    Efter fyra omstarter funkade ÄNTLIGEN pro'n Skål. Mycket danskt . Puh!

Min funkade på direkten. Fick ut lite auktioner iaf.... borde dock varit fler.

Gå å lägg dig nu så du orkar imorgon!

Svar på tråden Traderatråden nr 16