Inlägg från: Väntarochlängtar |Visa alla inlägg
  • Väntarochlängtar

Traderatråden nr 16

MejaKiZnic skrev 2011-09-19 07:04:45 följande:
    Har du provat att maila/ringa om att ett neg. omdöme kommer lämnas? Eller en extra påminnelse? Möjligen fråga vf hon betalt andra och ej din? ObestämdSå himla svårt när de ej svara min blir så *arg*.

Jag hade skrivit "Betalde aldrig, svarade ej på mail trots till försök till kontakt, ingen att rekommendera"
    Möjligen så hade de låtit, beroende på hur länge jag väntat på svar och inbetalning. Tycker alltid de är så svårt att handskas med dessa hopplösa fall på Tradera.
    Har mailat typ 5 ggr... Har gett henne flera chanser, har ju väntat 4 veckor... Mitt tålamod är slut! Om man är schysst och väntar på betalning för att köparen ber om det och sedan missköter sig köparen ändå, då är mitt tålamod slut.
  • Väntarochlängtar
    Väntarochlängtar skrev 2011-09-19 16:30:19 följande:
    Spärra  idawes92t om ni vill slippa problem!
    Det jag skrivit om innan.. Köpare som vann 2 auktioner 21/8 och ännu inte betalt , det har alltså gott 4 veckor. Hon svarar inte på mail heller - men har både budat och betalt andra auktioner som hon vunnit efter de som hon vann den 21/8.. Dålig stil!
  • Väntarochlängtar
    MejaKiZnic skrev 2011-09-19 16:46:19 följande:
    Tack för tipset! Så himla trist är folk ej kan sköta sig. Om de ej har tänkt slutföra affären kan de väl säga detta, när ska folk lära sig att bud är bindande och regler är till för att följa. Usch....
    Hade haft med respekt och förståelse om hon hade mailat och sagt att hon hade ångrat sig... Har mailat Tradera och hoppas att de ska göra ngt - men de gör de väl inte - som vanligt!
     Hoppas att det löser sig med din jacka och att du får dina pengar tillbaka..
  • Väntarochlängtar
    MejaKiZnic skrev 2011-09-22 22:45:22 följande:
    Jag ska faktiskt försöka få tag på de som råkat ut för samma sak, kan ju ej göra de värre. Måste tänka positivt :). Aktie hålt mig lugn och trevlig så de är jag glad för. Tack för tipsen alla!
    Polisanmäl henne.. Hon kanske verkar "cool" men om det kommer ett brev fr "Farbror Polisen" så kanske hon inte är lika kaxig längre.
    Hon har säkert få likande "hot" innan om polisanmälan , men ingen har vågat - så då tror hon att du inte heller vågar? Prata med Konsumentvägledaren där du bor och be hon/han hjälpa dig, kanske kan ringa till denna knäppa människa och berätta hur Konsumenttjänstlagen fungerar ?!
    Du kanske har rättshjälp via din hemförsäkring? Kolla det..
    Eller om du har ngn vän som är jurist så kanske du kan be om vägledning ?

Hoppas VERKLIGEN att Tradera stänger av denna säljare, Tradera är alldeles för flata när det gäller konflikter på Tradera , de borde ofta ta ställning emot oseriösa medlemmar på Tradera, vilket de sällan gör... Tradera vill ha pengar från sina medlemmar men frånsäger sig allt ansvar vid konflikter känns det som..

Lycka till! Du är alldeles för snäll
  • Väntarochlängtar
    Tessou skrev 2011-09-26 07:17:37 följande:
    För mig gick det över förväntan iaf - 13 av 15 sålda!
    Grattis! Jag hade en del 1 kronors auktioner igår och det gick för ... 1 kr och det trodde jag faktiskt inte. Men jag överlever! Jag är glad att sakerna kommer till nytta och jag kanske kan göra ngn annan glad
  • Väntarochlängtar

Jag misstänker budtriss men är inte säker...

Bjöd på märkeskläder av en och samma säljare och blev överbudat av en köpare - vi kan kalla denna person för nisseklara som alias... ( detta alias är alltså inte det riktiga!) .
    Jag budade över - och vann 3 auktioner fr säljaren.
    Sen när vinnarmailet så är epostadressen : nisseklara@hotmail.com.... Luktar inte det lite misstänkt? Fick hem kläderna som var jättefina och säljare var jättetrevlig - men blir ngt misstänksam ändå...

(aliaset är påhittat - men ni förstår vad jag menar?! Personen som budade över mig hade samma epostadress som den person som budade över mig..)

• Väntarochlängtar
    Ns mamma skrev 2011-10-06 22:15:09 följande:
    Väntarolängtar: jag har varit med om precis samma sak, en som budade mot mig i slutet, men jag vann auktionen och vinnarmailet skickades från en adress som innehöll aliaset på den som budade mot mig..kanske samma person, haha
    POP kläder?
  • Väntarochlängtar
    Ns mamma skrev 2011-10-06 22:15:09 följande:
    Väntarolängtar: jag har varit med om precis samma sak, en som budade mot mig i slutet, men jag vann auktionen och vinnarmailet skickades från en adress som innehöll aliaset på den som budade mot mig..kanske samma person, haha
    Vad det kläder fr Polarn?
  • Väntarochlängtar
    Ns mamma skrev 2011-10-07 23:04:06 följande:
    Väntarolängtar: nä det var villervalla men det var några månader sedan..
    var det först ett killnamn och sedan ett tjejnamn?
  • Väntarochlängtar

Kan någon påminna mig - NÄR gick det bra innan jul förra året? Tänker då mest på saker som kan bli "julklappar".. Tex beg barndvdfilmer osv..

• Väntarochlängtar
    Väntarochlängtar skrev 2011-11-05 16:46:19 följande:
    Kan någon påminna mig - NÄR gick det bra innan jul förra året? Tänker då mest på saker som kan bli "julklappar".. Tex beg barndvdfilmer osv..
    Någon med bra minne?
  • Väntarochlängtar
    ominte skrev 2011-11-06 17:52:07 följande:
    Jessika82 skrev 2011-11-06 17:42:01 följande:
    Vågar man sätta avslut på måndag eller tisdag?
    Jag hade nog väntat till lönen i november om jag var ni. Tror de flesta börjar handla julklappar då.
    Jag tänker iaf ladda en lista och sätta ut tills dess.
    Jag funderade på BB nu i nov...
  • Väntarochlängtar

Måste bara fråga en sak.. Varför är det så viktigt att det står att kläder är namnade? Gör det ngt om det står ett annat barns namn i ? Varför finns det sådant motstånd till namnade kläder? Förstår inte det riktigt... Skäms man då för att man köper begagnade kläder?

• Väntarochlängtar

Är denna tråd aktiv? Inga inlägg sedan 3/12?

Ang att lägga in auktioner, barnkläder... Tror ni att auktionsslut 6/1 eller 20/1 är bäst? Vågar man utrop på 1 kr?  

Svar på tråden Traderatråden nr 16