Inlägg från: Pearl22 |Visa alla inlägg
  • Pearl22

Traderatråden nr 16

Scruffy skrev 2010-05-19 15:04:52 följande:
    Hör ni vad ska jag göra. Den 2.5 hade jag avslut på en auktion. Den 6.5 får jag ett mail via Ställ en fråga till köparen där hon säger att hon inte har fått något vinnarmail. Jag svarar på det den 7.5 men ser ingen insättning. Den 11.5 mailar jag henne igen och frågar om hon har fått mitt mail och anger mina konto uppgifter och bank. Hon svarar den 12.5 att hon inte fått något mail, men att hon kommer att föra över pengarna samma dag. Det är det sista mailet jag har fått från henne. Idag den 19.5 har jag ännu inte fått några pengar insatta. Skickade ett mail till henne i måndags och sa att jag saknar betalning. Har inte hört ett ljud från henne. Hon har ca 260 omdömmen och alla positiva. Tel nr som finns angivet är ett fast nummer, inte mobilt. Vad ska jag göra?
    Ring henne! Telefonnummret finns ju där av en anledning och får man ingen vettig kontakt via mail så tycker jag man har all rätt att ringa.
  • Pearl22

Fy vad sur jag blir! Varför ska folk hålla på med budtrissning för!!??? Så himla fegt och elakt!! Blir så besviken då jag verkligen trodde att detta var en seriös säljare, men så var tydligen inte fallet.............. Hoppas min anmälan om granskning tas på allvar av Tradera!!

• Pearl22

Har också anmält......... upptäckte detta igår ikväll och blev så himla sur och besviken! Man tror ju att alla som hänger här i tråden är ärliga och seriösa, men så är tydligen inte fallet.... :/ Vore trevligt med en förklaring från personen i fråga...

• Pearl22
    AochJsMamma skrev 2010-05-22 20:32:45 följande:
    Nu har jag äntligen fått ut mina converse! Ska bli kul att se vart de slutar...är ju ovanliga, så det kan gå åt vilket håll som helst! Lite kul.
    Spännande! Jag är sugen på att köpa ett par converse, men dina var aningen för söta för min smak. Helsvarta är mer min stil
  • Pearl22
    Soltoa skrev 2010-05-23 14:02:35 följande:
    Det här kanske är väldigt pinsam fråga.. Men vad är "budtrissning" som ni skrivit om den del..? & hur vet man om man blir "utsatt" för det..? Nu känner jag mig verkligen heldum... Men hoppas på ett litet svar iaf.. =)
    Budtrissning är när en säljare har två användare eller har någon kompis/anhörig som lägger fejkbud på sina auktioner för att trissa upp priset. Ett klassiskt sätt att upptäcka detta är att man ofta ser samma budgivare på säljarens alla auktioner. Dessa budtrissare har ofta 0 i omdöme eller enbart/många omdömen från säljaren i fråga.
  • Pearl22
    Soltoa skrev 2010-05-23 17:25:20 följande:
    Tack så jättemycket för svaret =) Känner mig heldum som inte fattar men.. Jag antar att det är något som man "fixar" själv isf och inget man kan bli "utsatt för" av folk man inte vet vilka det är? =) Blev lite nervös när jag läste i tråden för det verkar som om det är "olagligt" att göra på tradera så ville gärna veta vad det var.. =)
    Mja, fast på sätt och vis blir man ju "utsatt" för budtrissare om man är en seriös köpare. Det är förbjudet att använda sig av budtrissning på tradera! Som köpare vill du ju inte att säljaren ska lägga fejkbud som gör att du får betala dyrt för något som du egentligen kunde ha fått billigt!?
  • Pearl22
    jenni82 skrev 2010-05-23 17:47:02 följande:
    Jag har en fråga, hur vet man om det handlar om att trissa upp buden? läste om det tidigare i tråden. har budat på en lur och en annan har budat massa småbud, plus att jag sett att han budat hos säljaren tidigare. Är antagligen ett sammanträffande, men vad tror ni? www.tradera.com/auction/auction_bids.aspx?aid...
    Ser tyvärr ut som budtrissning om man kollar på avslutade auktioner också...
  • Pearl22
    kalmar brud skrev 2010-05-24 17:30:14 följande:
    Ska göra detta och hoppas att du har rätt...
    Varför inte bara erkänna, be om ursäkt och gå vidare......? Du gör ju bara saken värre genom att neka...
  • Pearl22

Förstår inte de som lägger ut sitt kontonr i objektbeskrivningen, man är väl ändå "skyldig" att skicka vinnarmail inte sant? Om man inte använder det automatiska förstås.... Denna säljare verkar i och för sig ny så då är det väl inte så lätt... Lägg märke till den sista meningen i objektbeskrivningen www.tradera.com/Lundemyr-napphallare-gulllunge-auktion_341819_115709284

Svar på tråden Traderatråden nr 16