Inlägg från: aLttjolajban |Visa alla inlägg
  • aLttjolajban

Traderatråden nr 16

Oj vad bra auktionerna går trots avslut i mellandagarna.
    Några enstaka utan bud,men det är en vecka kvar till avslutGlad
    I veckan får det bli mer utlagt.

• aLttjolajban
    star67 skrev 2010-12-21 08:36:10 följande:
    en snabb fråga hoppas att någon svarar mig snabb.
    en tjej har vunnit en klänning av mig och hennes mamma en, och hennes mamma har mailat och hon vill att jag skickar klänningen till sin dotter som ska ha den till julafton. och de har redan betalat 36 för frakt för en klänningen o den andra 24. om jag packar tillsammans blir frakt 48kr. hur hade ni gjort?? skulle det påverka leveransen om jag packar tillsammans.??
    Jag skulle samfraktat och lagt i 12 kr med kläderna
  • aLttjolajban
    piiiinkcat skrev 2010-12-26 21:16:53 följande:
    Det verkar som om alltid den storlek man är ute efter är slutsåld... alla andra storlekar verkar det ju alltid finnas av... typiskt... men men.. 25 hade de flera av, men de är ju alldeles för stora för min lille herre... =(
    Så är det nästan alltid. var igår på Rean,de mesta kläderna är ju i stl 34 och 36. Alla väger ju inte 40-45 kg *suck*

I morse blev jag väckt av en köpare från T som hade tagit ett köp nuGlad.

Här går auktionerna kanonbra. Mycket bättre än förväntat. har en del på minneslistan.
  • aLttjolajban
    Merde skrev 2010-12-27 15:13:59 följande:
    Vilken affär handlar du då i? Dit vill jag!
    Tycker alltid att det bara finns kläder i storlek 42 och större kvar. Alla väger ju faktiskt inte 80 kilo eller mer ;).
    linköping/norrköping. Här finns det knappt inga kläder i stl 44/46.
    piiiinkcat skrev 2010-12-27 18:49:56 följande:
    Jag la ut min barnvagn för 2000 kr... fick ju bud direkt...
    Är det din snygga enkelvagn?
    Ang frakt så kostar den mellan 350-500 kr beroende på vikt och storleken på paketet.
  • aLttjolajban
    star67 skrev 2010-12-27 13:38:53 följande:
    nästa tradera faktura ca 1500 kr om inte blir mer. de tar ganska mycketFörvånad
    gisses. Min högsta har varit ca 700 kr.
    Har du sålt för över 10 000 kr ?
    om man säljer för runt 3-4000 kr så brukar räkningen hamna på mellan 3-400 kr ibland mer om det är reservations pris osv.
  • aLttjolajban
    piiiinkcat skrev 2010-12-27 19:48:26 följande:
    Hittade en sak på H&M idag som jag ville ha.. men den var ju så klart inte på rea... varför är det alltid så? Tror inte jag köpt något på rea på evigheter...

aLttjolajban... vart hittar du alla Lundby saker? Myrorna, kretsboden, röda korset, hjärta till hjärta?
    En del är köpt beg. Sen har jag hamstrat på mig för mycket saker genom åren. Så nu tömmer jag så mycket som möjligt.. Kläder osv har jag skänkt, men det mesta säljer jag. Bättre att få lite pengar än att slänga leksaker mm.

Jag tömmer och maken fyller igen tomhålet i källaren SkrattandeMän är bra roliga
  • aLttjolajban
    Viktorsmamma skrev 2010-12-27 18:49:48 följande:
    tänkte dra ut 4 gratis ikväll.

skalbyxor pop 86 - vad kan man ta i utrop?
    regn/galonbyxa lindex 80 nyskick (inte äns tvättade än)
    popjacka vår(tunnt foder) 86 namnad.
    villervalla tunn mössa 1-3år

ge mig tips på utrop och köpnu utom 1kr då de är gratis auktioner vill jag garantera mig en summa så man inte blir av med pengar.

hur lång auktion bör man ta? funderade på att ta 12dar så de avslutas 8januari, då har ju alla kommit hem då skolor osv börjar den 10:e, tänkte dessutom erbjuda att vänta tills 20:e för att få lite fler bud. =)
    Ta utrop på ca 20-25 % av nypriset så nappar nog många köpare
  • aLttjolajban
    piiiinkcat skrev 2010-12-27 19:48:26 följande:
    Hittade en sak på H&M idag som jag ville ha.. men den var ju så klart inte på rea... varför är det alltid så? Tror inte jag köpt något på rea på evigheter...

aLttjolajban... vart hittar du alla Lundby saker? Myrorna, kretsboden, röda korset, hjärta till hjärta?
    Jag såg en hel del fint på rean,men allt var ju i 4-6 stl för smått.
    På fredag/lördag får det bli ny shoppingtur på rean. Barnen har fyndat,själv är man tomhäntFörvånadSkrattande
  • aLttjolajban
    h80 skrev 2010-12-27 23:29:51 följande:
    hur går det för er andra? tycker inte alls det går bra Rynkar på näsan
    Vissa auktioner gick jättebra. dock slutade nästan alla auktioner utan ninjor i slutet.
    De som går ut ikväll går sakta uppåtGlad
    LitenBlomma skrev 2010-12-28 10:04:10 följande:
    Loggar ni bara in 10 ggr på en hel dag?! Då ligger ni i lä
    Skönt att fler kollar T många gånger per dag. Skrattande
Svar på tråden Traderatråden nr 16