Inlägg från: TheStar |Visa alla inlägg
  • TheStar

Traderatråden nr 16

x karin76 skrev 2010-08-26 14:05:23 följande:
    Åhå vad skoj! Det måste vara toknytt, jag lämnade vid lunchtid och då fick man inte ge nåt sånt omdöme..
    Noterar även att alla nu har den nya layouten. Jag hade kvar den gamla nämligen men nu har de väl tagit bort den. Antar att det nya systemet med köparstaplar lades in samtidigt. Förändringens vind blåser!
  • TheStar

Huga - det är verkligen så, som flera skrivit i den här tråden förut, att man blir nervös när saker går upp i pris. Har en amningspump som snart har avslut och jag tvekade först om man ens kunde sälja sånt på T, men när jag kollade så hade det sålts en hel del så jag chansade. De flesta har sålts för typ 200, och min är lite "skavd" så jag trodde väl kanske på en hundring. Men nu är den uppe i 312 (!) - mer än vad helt nya gått för tidigare. Hoppas verkligen att budarna läst texten och sett bilderna där jag "beskrivit skavankerna"... Kul såklart med lite kosing, men...

• TheStar

Men... jag fattar inte... vad har jag missat?
    http://www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid=118259235

Ett presentkort värt 50 spänn för över det dubbla? OK, om man handlar något jättedyrt så kanske... men man måste ju ha medmerakort för att använda checken och om man har ett sånt så får man väl egna checkar? Mysko... Jag har mitt medmerakort kopplat till VISA så jag får poäng överallt och får flera checkar i månaden. Kanske skulle dunka ut dem på T?

• TheStar
    Krabbolina skrev 2010-09-14 13:29:52 följande:
    de är väl dessutom personliga?
    Nej, man kan "skriva över dem" på någon annan. Så det funkar nog. Men att betala 100 spänn för att få typ 10 % på kappahl? För alla kan väl inte vara på väg att köpa resa och vill utnyttja den till sån rabatt? Hm... Kollade nu dessutom på tidigare sålda och det verkar som om sådana här checkar ofta säljs för kring hundralappen. Vojne, vojne. Kanske skulle själv, som sagt...
  • TheStar
    Xgirl83 skrev 2010-09-14 15:35:41 följande:
    Och för övrigt tror jag inte det är alla som får "flera checkar i månaden". Vi får MAX en.
    haha - nej, hade vi inte haft poäng överallt, så... Och kanske borde man önska att man fick färre checkar, eftersom varje man får innebär att man handlat för 5000 den månadenSkäms

Ja, då kanske det är så att folk faktiskt lyckas tjäna på att köpa en check även om de får punga ut med en hundring. Själv brukar jag mest använda dem som "femtiolappar" eller nån enstaka gång får jag typ 60 kr för den om jag storhandlar på coop
  • TheStar
    mini2007 skrev 2010-09-16 21:59:46 följande:
    Ännu en fråga :) Kan man lägga in annonser, men vänta med att "publicera"? Hur gör ni som lägger ut flera stycken? Jag tycker att det är jättekrångligt, ser framför mig hur jag kommer sitta hela lördagen och bara skriva, skriva :)
    Jag lägger inte ut så många auktioner så jag har aldrig orkat sätta mig in i prolistern (orkar inte behövs göra om storlek på bilder heller). I stället förbereder jag så till vida att jag skriver all text till alla objekt i en vanlig wordfil. Dessutom väger jag grejorna och skriver in i filen vilket porto jag ska skriva in samt numren på de bilder som ska läggas upp och funderar ut vilka priser jag ska sätta. Sen på kvällen klistrar jag bara in rubrik och text, laddar upp de bilder jag angett och väljer rätt pris/fraktalternativ. Går rätt så snabbt, det blir ett par minuter mellan varje auktion.

Mycket jobb om man säljer mycket, men jag har väl bara haft kring 100 auktioner ute i år.
  • TheStar

Varför skriver folk uttryck som "måste ses!" i sina rubriker? Vad betyder detta egentligen? Det används ju ofta om typ bostäder och där kan jag förstå det - för att få folk att komma på visning även om bilderna på t.ex. hemnet ser trista ut. Men vid traderaauktioner? Tror inte att någon skulle uppskatta att jag kom förbi och kollade in en sak innan jag budade... om jag ens kunde, inte ofta man bor i närheten... Suck, floskler bara.

• TheStar

Ett omdöme kvar till röd stjärna - känner mig nästan som lite "stor" snart Ingen nybörjare längre liksom. Haha, fånigt att man hänger upp sig på nåt sånt...

• TheStar

Suck - är på väg mot ett bottennapp i mina auktioner. Knappt några bud alls och de som jag fått är på de som är i sämst skick (vilket jag skrivit). Konstigt. Nåja, hade inte direkt väntat mig superpriser på det jag lade ut denna gång (begagnat/inte alltid märkes/små storlekar), men när jag har POP-byxor som bara har en (1!) besökare så känns det surt. Tillfällig dipp på T just nu eller?

Svar på tråden Traderatråden nr 16