• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Ellan 76
    Ominte: Men oj så retligt. han hade missat att där redan låg nåt i maskinen?
  • Ellan 76

Gick in nu och kollade mina auktioner. En har budat på ett plagg och leder detta. Går in på hans sida och ser att han har ett negativt com lyder så här:
    Vara försiktig med denna man. Han fick min bank detaljer och försvann

Känns inte så kul att sälja till honom om han vinner plagget. Samtidigt så var detta 0711 så det är ju ett tag sedan... Men frågan är om jag ska spärra honom från att fortsätta buda? Hur gör man isf??

• Pink Muffin
    Ellan 76 skrev 2010-03-23 12:36:12 följande:
    Gick in nu och kollade mina auktioner. En har budat på ett plagg och leder detta. Går in på hans sida och ser att han har ett negativt com lyder så här:Vara försiktig med denna man. Han fick min bank detaljer och försvannKänns inte så kul att sälja till honom om han vinner plagget. Samtidigt så var detta 0711 så det är ju ett tag sedan... Men frågan är om jag ska spärra honom från att fortsätta buda? Hur gör man isf??
    Du kan väl spärra hnm nu så kan han inte lägga fler bud iaf!
    ♥♥♥ Signe 050204 ♥♥♥ Alfred 061108 ♥♥♥ Valter 080621 ♥♥♥
  • Viktorsmamma

Åh riktigt arg nu!

köpte ett par POP canvas i lördags.
    Objektbeskrivningen var:

Fina canvas byxor ifrån polarn & pyret. Bra kvalite´ .. hela & rena, beg. skick. Strl 86

det var 3-4stora fläckar på benet fram, väldigt synliga så hon har omöjligt missat de för isf är hon blind.

Hur gör man mer än att maila säljaren vilket jag redan gjort. skrev att jag var välidgt missnöjd med beskrivningen inte stämde och bifogade bilder på alla fläckar.

vad kan man begära?

Viktor 26/10-08
  • Smultronhjärta
    Gick in nu och kollade mina auktioner. En har budat på ett plagg och leder detta. Går in på hans sida och ser att han har ett negativt com lyder så här: Vara försiktig med denna man. Han fick min bank detaljer och försvann Känns inte så kul att sälja till honom om han vinner plagget. Samtidigt så var detta 0711 så det är ju ett tag sedan... Men frågan är om jag ska spärra honom från att fortsätta buda? Hur gör man isf??
    Har aliaset många omdömen så hade jag absolut inte brytt mig, det är ju länge sen!
  • StaffenAssar
    Gick in nu och kollade mina auktioner. En har budat på ett plagg och leder detta. Går in på hans sida och ser att han har ett negativt com lyder så här: Vara försiktig med denna man. Han fick min bank detaljer och försvann Känns inte så kul att sälja till honom om han vinner plagget. Samtidigt så var detta 0711 så det är ju ett tag sedan... Men frågan är om jag ska spärra honom från att fortsätta buda? Hur gör man isf??
    Men kanske det var en säljare som inte hade så bra koll? Jag menar, vad menar h*n med bankdetaljer? Man lämnar ju ut kontonr och bank för att de ska kunna betala... Fast såklart inte kul om köparen inte genomför köpet
  • Viktorsmamma

dessa fläckar missar väl ingen eller? :S
    Viktor 26/10-08
  • Ellan 76
    Smultronhjärta: 18 unika omdöme sedan start så det är jui nte jättemånga.
  • Smultronhjärta
    Viktorsmamma skrev 2010-03-23 12:38:44 följande:
    Åh riktigt arg nu! köpte ett par POP canvas i lördags. Objektbeskrivningen var: Fina canvas byxor ifrån polarn & pyret. Bra kvalite´ .. hela & rena, beg. skick. Strl 86 det var 3-4stora fläckar på benet fram, väldigt synliga så hon har omöjligt missat de för isf är hon blind. Hur gör man mer än att maila säljaren vilket jag redan gjort. skrev att jag var välidgt missnöjd med beskrivningen inte stämde och bifogade bilder på alla fläckar. vad kan man begära?
    Återköp eller en del av summan tillbaka
  • Mamma till Simon
    Gick in nu och kollade mina auktioner. En har budat på ett plagg och leder detta. Går in på hans sida och ser att han har ett negativt com lyder så här:Vara försiktig med denna man. Han fick min bank detaljer och försvannKänns inte så kul att sälja till honom om han vinner plagget. Samtidigt så var detta 0711 så det är ju ett tag sedan... Men frågan är om jag ska spärra honom från att fortsätta buda? Hur gör man isf??
    Han verkar ju ha många bra omdömen efter det...inget jag skulle bry mej om
    Simon-Ludvig-Molly
Svar på tråden Traderatråden nr 16