• MCT79

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ninninn skrev 2011-04-12 18:55:35 följande:
    25 mars så de är lite mer än 2 veckor sedan! fattar inte vad det är som hugger så ibland det gör verkligen skit ont! ja har också fått lite flytningar men ja gjorde 2 ägglossningstest och dom visade ingenting! kan väl inte vara ägglossning redan, de tror jag inte va??

Antar att man inte blir kallad på nytt besök nu när dom skrapat mig, då är dom väl säkra på att allt är ute och att det ser bra ut.

Jag har blivit lovad progesteron vid nästa graviditet och jag tänkte även ta Trombyl igen! man måste ju testa allt som sagt!

Har du skrapats tidigare??
    Jag gissar att "systemet" startar upp igen... jag hade som sagt så jkla ont i morse att jag tog citodon.. å nu känner jag inget längre. Tyvärr (?) undersökte hon mig inte idag ås jag vet inte om jag har äl för jag får inte heller utslag på ältesterna.. men hon sa att det inte var omöjligt med äl två veckor efter en skrapning om de fick ut allt.

Jag har aldrig skrapats tidigare nej... mitt utomkveds och de andra två tidiga missfallen klarade kroppen själv...
    livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • MCT79
    Ninninn skrev 2011-04-27 16:00:48 följande:

På fredag är det 5 veckor sedan jag skrapades och ingen mens i sikte! tror ni att bidrottninggele skulle kunna hjälpa systemet att sätta igång igen?? förra gången jag skrapades tog de som sagt 4 månader innan mensen kom och ja orkar inte vänta så länge!!

Usch vad jobbigt att vänt så länge! Jag har aldrig provat bidrottninggele så jag kan inte svara på din fråga. Provade rosenrot en gång och min cykel blev längre av det...

Äntligen dax, jag hade kört Trombyl.. det skadar inte så.. :)

Ego, var till läkaren idag och fick svar på mina blodprover. Allt ser jättefint ut, så... Hon vill ju göra en ultraljud/kontrastundersökning av livmodern på cykeldag 8-9 och hon var övertygad om att jag skulle fått min mens idag men icke... igår var det 4 veckor sen skrapning. Har haft lite molvärk bara. Fick lämna ett graviditetstest som var negativt...såklart.
    Bara vänta på mens... undersökninge.. sedan jaga plus! Hon vill iaf att jag medicineras med Trombyl under nästa graviditet.
    livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • MCT79

Yääähj jag har mens... å så vansinnigt oooont.... vill bara grååååååta... :((((

• MCT79
    Äntligen dax skrev 2011-04-29 09:32:31 följande:
    Grattis!!! . Antar att du också ser mens som något positivt? Att kroppen fungerar som vanligt?
    Preics.. första mensen efter MA och skrapning! Idag har jag inte så ont länge, det är bra!

Jagr ingde dock idag för att boka tid för kontrastundersökningen av livmodern som ska göras på dag 8-9 i cykeln... vilket blir fre eller lördag enligt dem...  då är läkaren ledig torsdag-fredag och måndag tyckte hon var för nära inpå ägglossning!! VAFAN! Nu får jag vänta en cykel?!
    Jag var skitsur... men nu har jag lugnat mig och tänker köra så det ryker denna äl istället. Jag tänker vara gravid nästa månad! Sådeså!
  • MCT79
    Äntligen dax skrev 2011-05-17 17:59:48 följande:
    Hej tjejer!

Det verkar som att jag plussat idag BIM - 6. Vet inte vad jag ska känna riktigt. Känner mig lite nollad på något sätt. Var så himla glad förra gången men nu känner jag mig mycket mer reserverad. Har inte ens orkat ringa och berätta för min man som är bortrest på konferens. Började iaf med Trombyl 75 mg i samband med ägglossning så förutsättningarna är ju lite annorlunda den här gången.

Håll tummarna för mig nu
    Wohoo! Grattis! Håller tummarna stenhårt nu!
  • MCT79
    Äntligen dax skrev 2011-05-23 08:43:44 följande:
    Nu måste jag slänga ut en fråga till missfallsexperterna här inne. Är på BIM idag och plussar lika starkt som kontrollstrecket så mina test ökar helt ok tycker jag. Det har tagit fart sista dagarna med HCG.

Dessvärre har jag en lite brun flytning hela tiden + molvärk i ryggslutet. Har haft den i 3-4 dagar d.v.s. den började före BIM men efter jag testat positivt. Vad tusan ska man tro? Känns ju som en ganska dålig kombination med både bruna flytningar och molvärk. Att hormonerna stiger kan ju innebära ytterligare ett MA kanske? Känner ingen större glädje över starkare test eftersom det aldrig har haft någon betydelse för utgången i mitt fall iaf.

Så säg vad ni tror helt ärligt.
    Molvärk hade jag också, utan brun flytning så det kan vara livmodern som växer dvs helt normalt. (ord vi inte tror på jag vet...) Den bruna flytningen kan mycket väl bero på att du "skulle" ha fått din mens idag men att kroppen inte helt förstått att du är gravid!
    Det går såklart inte att säga vad det beror på... men jag håller tummarna åt dig!
  • MCT79
    Äntligen dax skrev 2011-05-23 09:25:29 följande:
    Men hade du inte molvärk i livmodern, mer som mensvärk? Så hade jag vid graviditeten med sonen när livmodern växte men jag har aldrig haft den här värken i ryggen förr.
    Näe hade mest i svank och ljumskar..
  • MCT79
    Ninninn skrev 2011-06-27 08:44:04 följande:

Drömmen tog slut väldigt fort denna gången, missfall nr.6 e på väg ut, vaknade i morse med blod i hela trosan å när ja satte mig på toan så bara de forsade ut...

Har aldrig fått så här tidigt missfall innan va gör man? måste ja ringa gynmottagningen å få tabletter tro???

Fy fan va trött ja e på detta livet, de finns absolut ingen rättvisa någonstans. Vi kommer nog aldrig få ett barn för de verkar inte bättre....

Nej nej neeeeej!! Hur långt hann du denna gång?
    Jahajaaa....
  • MCT79

Beklagar såååå Ninnin.... jag har haft två tidiga mf i v 5 och det blev som en kraftig mens... det kom aldrig några klumpar alls, inte som jag såg iaf.
    Åk till gynakuten för koll om du är orolig tycker jag!

Jahajaaa....
  • MCT79
    Ninninn skrev 2011-06-27 09:56:07 följande:

Ok! behövde du aldrig gå på någon undersökning för att se att allt kommit ut??

Kommer ägglossningen igång snart igen nu då eller? räknas detta typ som mensens första dag?

Kan ni förstå hur mycker vi tjejer får gå igenom de e helt sjukt.... man måste ju kämpa på även fast man ibland bara vill åka till himlen för att man inte orkar mer, detta tar så himla mycket på mig all denna förtvivlan å ovisshet, har gråtit konstant i över 2 år nu känns de som.

Jag var på koll en av gångerna, men struntade i det den andra. (det var månaderna efter varann) Ägglossningen kom som vanligt efter två veckor...cykeln blev bara förskjuten några dagar om jag minns rätt!

Jag vet vad du menar... man vill bara lägga sig ner och dö ibland.. även om min sambo också blivit ledsen så har han ju sluppit det fysiska med att stoppa in tabletter överallt, skrapning, blödningar och symtom...
    Jahajaaa....
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14