• MCT79

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ninninn skrev 2011-06-27 13:13:34 följande:
    Hur många dagar har ni blött som fått så här tidigt missfall?? de kommer små klumpar då och då så de e ju bra för då e de ju på väg ut!
    Jag blödde som en vanlig mens! 5-6 dagar!
    Jahajaaa....
  • MCT79
    miss nöjd skrev 2011-07-11 11:09:57 följande:
    jag bor i stockholm men det är inte prioriterat tror jag mitt fall eftersom jag inte har smärtor eller blödningar.... Så jag får nog snällt vänta till nästa veckas torsdag... En fördel med det är iaf att jag då är i v10 och kanske får en skrapning isf och slipper testa "missfalls"tabletter som aldrig fungerar. 
    Men heeey.. eller så är det ett levande foster!! :))
    Har du provat ringa Jakobsbergs sjukhus, gyn stockholm?? Dit har jag alltid fått komma FORT när jag har ringt!
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • MCT79
    BettanB skrev 2011-07-14 09:17:55 följande:
    acetylsalicylsyra (i trombyl bla)
    Precis som Bettan skriver... finns i Trombyl, magnecyl, treo, albyl minor osv... det är blodförunnande. :)
  • MCT79

missnöjd, GRATTIS!!!  Underbart!!

• MCT79
    Äntligen dax skrev 2011-07-24 13:33:23 följande:
    Grattis alla som fått glädjande besked. Har hängt med så gott jag kunnat nu under semestern men det har mest blivit via Iphone så jag har inte orkat skriva något. Har gjort KUB i måndags som gav jättefina siffror, men min största oro var nog om fostret levde eller inte. Var så nervös innan att jag nästan kräktes.

Ni som självmedicinerat med trombyl alternativt fått detta ordinerat, hur länge har ni fortsatt? Något man inte tänker på när man självmedicinerar är att man står helt ensam utan någon läkare att rådfråga. Jag har inte vågat berätta för min läkare eller barnmorska att jag tar trombyl. 
    Jag är tillsagd att trappa ner och sluta runt v 13... kör nog kanske lite lite längre... känns läskigt att sluta... om jag kommer till v 13..
  • MCT79
    Irma skrev 2011-08-10 08:09:07 följande:
    TT: Fortsätter hålla tummarna! 

nybliven fru: Vad är det för parametrar som har vobblat för dig? Jag slutade med fragminet v:36+0.

Javisst: Lågmolekylärt heparin (Innohep eller fragmin) och acetylsalitylsyra (trombyl eller albyl) verkar olika. Minns inte hur. Men vet att det är så, min läkare förklarade någongång... Bäst hade varit att ta både. men den ena är ju bättre än inget! 
    Väldigt förenklat kan man säga att Innohep/Fragmin löser proppar medan Trombyl/albyl förebygger dem. =)
  • MCT79
    petit skrev 2011-08-14 12:20:56 följande:
    Hej, slänger in en fråga till er som verkar ha självmedicinerat med acetylsalicylsyra: vad tar ni och hur mycket? Jag har efter 3 mf och över ett år av försök börjat en utredning och kurer med progesteron, men vill ju såklart testa fler alternativ. Så, några tips?
    Hej!

Du ska ta en tredjedels barnalbyl.... eller albyl minor som de heter på apoteket! Lite pilligt att dela på tre men det är ingen exakt vetenskap!
  • MCT79
    petit skrev 2011-08-14 12:51:48 följande:
    Ok, tack! Väntar mens eller plus vilken dag som helst, tänkte börja ta om det skulle visa plus. Men kände på tappen i morse när jag tog min progesteron, då var den hård som tusan. Inte ska den va det om mensen är påväg väl? Har beställt test, men de kommer på måndag. Orkar bara inte med ett plus, lycka i ca 2 veckor å sen mf igen, har tröttnat på det scenariot nu. 2 ggr nu i våras/somras, å en gång förra sommaren, det räcker... Hur ser era historier ut? Fattar inte så mycket av listor med en massa medicinförkortningar.....
    Jag har gett upp deet där med tappen... min är synnerligen lynnig och verkar skita högaktiningsfullt i hur den "borde" vara....

Förstår vad du menar... du KAN börja med albylen nu och sluta om mensen kommer.. jag tog Trombyl från äl denna gången.
    Min story är...
    1. utomkveds v 9 (blödde ut då men började småblöda redan i v 5.)
    2. tidigt mf v 5
    3. tidigt mf v 5
    4. Behandlades med progesteronvagitorier. Såg hjärta i 6+1 och 8+4 men i v12 upptäcktes ett MA. Grav avstannade bara nån dag efter VUL 8+4.
    5. Behandlas med Trombyl från äl+ crinonegel (också progesteron men gel istället för vagitorier), gick idag in i v13 (12+0) Såg hjärtat senast 10+4.

Tvillingar denna gången och jag hoppas såååå det går vägen nu! =)
  • MCT79
    Daniela01 skrev 2011-08-15 12:36:43 följande:
    MCT79: Denna gången måste det gå bra! Och vad kul med tvillingar :) När ska ni på nästa Vul/ul?
    Ja det måste det! :D  Vi har ett läkarbesök på torsdag och han pratade om ett UL då (12+4) se hoppas jag på NUPP/KUB med kort varsel men vi får se på torsdag. =)
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14