petit skrev 2011-08-14 12:51:48 följande:
Ok, tack! Väntar mens eller plus vilken dag som helst, tänkte börja ta om det skulle visa plus. Men kände på tappen i morse när jag tog min progesteron, då var den hård som tusan. Inte ska den va det om mensen är påväg väl? Har beställt test, men de kommer på måndag. Orkar bara inte med ett plus, lycka i ca 2 veckor å sen mf igen, har tröttnat på det scenariot nu. 2 ggr nu i våras/somras, å en gång förra sommaren, det räcker... Hur ser era historier ut? Fattar inte så mycket av listor med en massa medicinförkortningar.....
Jag har gett upp deet där med tappen... min är synnerligen lynnig och verkar skita högaktiningsfullt i hur den "borde" vara....
Förstår vad du menar... du KAN börja med albylen nu och sluta om mensen kommer.. jag tog Trombyl från äl denna gången.
Min story är...
1. utomkveds v 9 (blödde ut då men började småblöda redan i v 5.)
2. tidigt mf v 5
3. tidigt mf v 5
4. Behandlades med progesteronvagitorier. Såg hjärta i 6+1 och 8+4 men i v12 upptäcktes ett MA. Grav avstannade bara nån dag efter VUL 8+4.
5. Behandlas med Trombyl från äl+ crinonegel (också progesteron men gel istället för vagitorier), gick idag in i v13 (12+0) Såg hjärtat senast 10+4.
Tvillingar denna gången och jag hoppas såååå det går vägen nu! =)