qatteriin skrev 2011-12-16 08:48:36 följande:
Jag kan inte svara på din fråga, men finns det bara en sort man kan ta?

Vad heter de isf? Jag köpte en burk härom dagen, Pharbio, hade ju varit dumt om man kastat bort alla de pengarna...
Det finns flera sorter men man ska se till att de är anpassade för
gravida.Javisst skrev 2011-12-16 06:13:04 följande:
Kan ni hjälpa mig?
Var hos apoteket för någon vecka sedan och köpte Omega-3, den enda sorten man kan ta när man är gravid enligt apotekaren. Läser nu att det står
"Äter du blodförtunnande medel i form av warfarin (Waran) bör du samråda med din läkare."
Jag tar fragmin, är de en typ av warfarin? Bör jag i sådanafall undvika omega-3 tabletterna?
Du bör inte kombinera de två nej. Fragmin är ett lågmolekylärt heparin (warfarin) Omega 3 är nämligen också blodförtunnande så det kan bli lite för mycket av det goda. Jag hann äta några dagar innan jag upptäckte det...
Så nu sparar jag mina till amningen!

Ninninn skrev 2011-12-09 22:17:28 följande:
Ja har hört att vaggisar ska vara mycket bättre än gelen men jag vet inte de e första gången jag testar detta så vi får se om de hjälper mig att få fostret att stanna kvar nästa plus!
Tar du fortfarande gelen eller va de bara till v.12??
Jag körde vaggisar förra grav... fick MA i v 12 (hade inget med vaggisarna att göra, det är inte det jag menar!)
Denna gången skrev en annan läkare ut progesteron för han hade fått för sig att den höll jämnade kvalitet än vaggisarna.
Crinone-gel tillverkas av ett läkemedelsföretag medan vagitorierna är ett sk beredningsläkemedel vilket betyder att apoteken tillverkar det själva. Det är därför det inte går att hitta i FASS eller har en bipacksedel bland annat.
Jag tog fram till 12+6 eller nått sånt... från att ta gelen 2 ggr per dag glesade jag lite på slutet för att få dem att räcka lite längre... vågade inte sluta cold-turkey...

Moderkakan tar ju över progesteronproduktionen runt v 9 så sen ska man ju inte behöva dem...
Vaggisarna är KLART BILLIGARE också. Crinonet är snordyrt....