• MCT79

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

ma86 skrev 2012-01-01 10:42:38 följande:
    Jag funderar på att självmedicinera med album minor. Men när ska man börja med det? Tror ja har äl nu nämligen men idag finns det ju inga apotek öppna :) och vad ska man tänka på när man tar det?
    Du tar en tredjedels tablett varje dag... inte mera. =) Inte så mycket annat att tänka på egentligen..

Om du har äl nu så räcker det om du börjar i morgon, inga problem. =) En del får ju rådet att börja från plus så!
    Väntar tvillingar! 31+5 idag!
  • MCT79
    ma86 skrev 2012-01-01 10:54:50 följande:
    Tack för svar! :) en fråga till, haha! Om ja nu lyckas bli gravid då man äter albyl. Hur länge ska man ta det då? Tror nämligen inte min gynläkare vill hjälpa mig med varken råd eller tips eller ge mig nån medicin så.. Ska försöka hitta en annan läkare. Men under tiden ja letar tänkte ja försöka lite själv :)
    Ja där blir det lurigare... en del äter fram till moderkakan tagit över helt.. säg v 12 ungefär... andra fram till v9... jag är i v 32 och äter fortfarande och ska göra fram till v 36...

Jag hoppas ni får tag i en vettigare läkare... hänvisa till Lennart Blomkvist studie (läkare i borås) om de ifrågasätter blodförtunnande.
    Väntar tvillingar! 31+5 idag!
  • MCT79
    Den lilla M skrev 2012-01-07 10:38:30 följande:
    jag fick ett blåmärke igår efter att jag tog mitt fragmin.. gjorde jag något fel? 
    Näe.. man kan få hemska blåmärken av Fragmin, helt normalt!
    Väntar tvillingar! 32+4 idag!
  • MCT79
    FruW skrev 2012-01-08 11:51:35 följande:
    Tack snälla!
    Jag har bibeln mimmi! Du kan få låna den!
    Väntar tvillingar! 32+5 idag!
  • MCT79
    Together90 skrev 2012-01-08 12:14:54 följande:
    Åhh kan jag få låna en efter Mimmie?
    Absolutely, men det tar nog ett tag för mimmi att ta sig igenom den. ;)
  • MCT79
    Together90 skrev 2012-01-08 12:41:01 följande:
    ahaa okeej 

Tack ändå :)

kram  
    Du FÅR låna den.. inte så jag menade... men den är inte jättetunn och den är på engelska... så det är lite traggel.
    Men jag tyckte den var hyffsat lättläst ändå! =)

Hon får skicka den vidare när hon är klar isf... så får du skicka den till mig sen. =)
  • MCT79
    Ninninn skrev 2012-01-11 10:07:47 följande:

Pratde precis med Sahlgrenska repro och min sambo får inte lämna sperma prov där utan vi får gå privat! man har inte rätt till de när man blir gravid sa hon till mig för får man missfall så beror de inte på simmarna!! tack för den då beror de alltså bara på mig!! jaja de va väl de ja tänkte misslyckad e man så man inte ens kan ge sin kille ett barn!

Därom tvistar ju en del... det finns ju n tjej här på FL där det visade sig att simmarna var orsaken till deras upprepade mf!!  Så sköterskan har feeeeeel!

Problemet är att det inte i förväg gick att säga vilka simmare som är friska eller inte.
    Ska se om jag ramlar över hennes inlägg...eller var det i den här tråden??
    Väntar tvillingar! 33+1 idag!
  • MCT79

Åhh Bling jag hoppas allt är som det ska. Det var en tjej i en annan tråd här som haft flera mf och fick samma information kring antalet kärl i navelsträngen. I hennes fall visade vidare undersökningar att allt var som det skulle! Jag hoppas så är fallet för er också!

75% chans att allt är toppen! Hjärta

Väntar tvillingar! 34+3 idag!
  • MCT79
    M I M M I skrev 2012-01-28 14:19:08 följande:
    Hej!

En kort fråga, Prednisolon är det för att sänka immunförsvaret? Och i så fall, har ni något tips på en läkare som brukar vara villig att testa det? Min är det inte tyvärr...

Kram från mig
    Om jag minns rätt tror jag strandkliniken i sthlm brukar erbjuda det. Men det kostar ju att gå dit....
    Väntar tvillingar! 35+4 idag!
  • MCT79
    M I M M I skrev 2012-01-28 14:43:11 följande:
    Tack! Vet du ungefär hur mycket? Behöver man göra någon ny utredning där då tror du? Vi har gjort vår mf-utredning på Borås lasarett, via dr blomqvists studie om trombyl. Inga fel har hittats...
    Hittade denna länken:
    www.strandkliniken.se/priser.asp
    Enligt den listan gissar jag 1900 kr... :S
  • MCT79
    M I M M I skrev 2012-01-28 16:01:36 följande:
    Tack mct!!! Som alltid är du en klippa på att hitta sånt jag inte fattar att jag kan ta reda på själv ;) pinsamt... ;)
    Det är lugnt! Jag har inget liv! ;)
  • MCT79
    M I M M I skrev 2012-01-28 16:12:38 följande:
    Haha MCT! Vänta bara, snart snart är twinsen ute o då får du fullt upp! Då lär vi inte se röken av dig varken här, på fb eller WF ;)
    Det är du i egenskap av min barnflicka som kommer försvinna från omvärlden! JAG kommer fortsätta (läs börja) glida på stureplan! ;)
  • MCT79
    TantTingeling skrev 2012-02-03 17:40:59 följande:
    Bara inne en kortis för att meddela att vi äntligen fått vårt barn! Det blev en ljuvlig liten tös. Överburen kom hon efter en mycket långdragen och plågsam latensfas - av vilken varken jag eller hon mådde bra av. Det blev därför ganska bråttom att få ut henne och som väl är gick den delen av förlossningen som en dans, och hon kom ut välmående! Vi är så lyckliga!!!
    Ohh stort grattis!! Hjärta
    Väntar tvillingar! 36+3 idag!
  • MCT79
    L Maria skrev 2012-04-16 15:51:05 följande:
    Varken min barnlöshetsutredning eller mf-utredning visade någonting alls - allt är bra... Och nu ville Dr LM inte skriva ut varken Trombyl eller Innohep eller någonting annat, det är TLC som gäller hos honom bara...
    Jag är så jäkla ledsen och uppgiven och trött på det här - jag är på precis samma ställe som jag var för mer än ett år sedan då vi fått första missfallet - inte ett dugg närmare ett barn, inte ett halmstrå i form av medicin av något slag...ingenting...
    Finns det någon annan läkare du kan få att skriva ut det?? Det finns barnalbyl på apoteket annars. 250 mg tabletter.. dela dem i  3 delar och ta en om dagen.
    Jag är utredd två ggr utan att man hittat något fel. Tillslut fick jag Trombyl utskrivet och med dem i kroppen gick det vägen. Slump? Ja kanske, eller så fyllde de någon funktion!
    ~ Hannes & Freja 120208 ~
  • MCT79

L Maria jag vet att det är svårt men nångång går det vägen... Det kan vara den här gången det blir bebis!

• MCT79

MariaL medicinerar du med något alls nu? Albyl minor? finns ju receptfritt...

• MCT79
    Karriis skrev 2012-08-21 17:33:23 följande:
    Nu har jag lite funderingar.

Jag och min pojkvän har fått 4 missfall (1 MA)
    Dom har bara tagit prover på mig, förutom ett prov som dom tog på honom också (kromosomprov)

Jag skrapades två gånger för MA i mars.
    I maj/juni upptäcktes en polyp, och dom är helt fast beslutade om att det är den som orsakat alla missfall.

Första missfallet fick jag i oktober.

Borde man inte upptäckt polypen tidigare? Borde den inte försvunnit när man skrapade mig TVÅ gånger?
    Borde dom inte ta mer prover på min partner?

Ni som haft utredning, har dom tagit prover på er partner?

Tack på förhand!
    Hej!
    Beklagar dina erfarenheter.. polyper kan vara luriga att upptäcka, de går inte att "skrapa" bort (eg suger de ju...) och man tittar inte med någon kamera under skrapningen så på det sättet kan de inte heller se den.

Jag och min sambo fick igenom 5 missfall allt som allt... varav ett var ett utomkvedeshavandeskap. Men i feb i år kom äntligen belöningen i form av tvillingar!

Vår utredning visade aldrig på något fel men under den lyckade graviditeten behandlades jag med trombyl fram till v 36 och progesteron gel till v 13.  Om det var det som avgjorde är det ingen som vet men jag tror ju på trombylen.
    Grav innan fick jag enbart progesteron och det slutade i ett MA i v 12.

Min sambo utreddes aldrig mer än med kromosomprover.

Ge inte upp!
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14