• Äldre 22 Mar 09:18
    87421 visningar
    973 svar
    973
    87421

    Från PILF till MILF, del 12

    Här samlas alla de bästa mammorna från Göteborgsområdet som känner varandra sedan tidigare och under våren 2007 gick från pilf:ar till milf:ar!

    Vi pratar gärna och mycket och är inte rädda för att dela med oss av allsköns tips och råd eller att ställa alla dumma frågor man alltid undrat över, var skulle man annars få reda på facit?

    Välkomna godingar till världens bästa tråd, nu i version 12.0 - bättre än någonsin!

    Vår listtråd: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m50464213.html


    Världens Bästa Isabelle
  • Svar på tråden Från PILF till MILF, del 12
  • Äldre 22 Mar 11:01
    #1

    Hej nya tråden! Bra Jeanette!


    Lycklig mamma till Elisia och Siri
  • Noda
    Äldre 22 Mar 13:47
    #2

    Hej hej! Tack Jeanette!
    Här är det flyttkaos...återkommer

  • Äldre 22 Mar 14:39
    #3
    Anniina: fått ihop en förlossningsberättelse än? Malin: hojta om du behöver hjälp med något!

    De e mycke nu! Ska på utvecklingssamtal på fsk imorgon, intervju på onsdag, jobbcoach på torsdag och förhoppningsvis lekdate på fredag. Pust, när ska jag hinna med att plugga inför nästa inlämning????
    Världens Bästa Isabelle
  • Egensi­nnig
    Äldre 22 Mar 17:42
    #4

    Tack för ny tråd Jeanette!

    Hade en kanondag/kväll i lördags - allt klaffade och vi blev klippta o stylad, masserade, champagnade och fick antastisk god mat. Och frukosten på Heaven23 var nog den bästa jag fått.
    Söndagen blev slapp, lite utelek o fika i all stillhet.


    Matilda, Matilda........
  • Lillbu­lan
    Äldre 22 Mar 20:58
    #5

    Jeanette: Trist att Jensen-upplevelsen inte blev vad ni väntat er. :/
    Spännande med intervju i veckan. Vad är det för jobb du sökt?

    Nadia: Kul att er helg blev lyckad, låter underbart! :)

    Imorgon är sista dagen D är hemma med oss, sen börjar vardagslivet med två barn... :o
    E har varit hemma från fsk sen Elliot kom och det är tur det för både vattkoppor magsjuka har härjat där.
    Hon kommer numera att gå 3 dagar per vecka, 5 h/dag och det blir mån, tis och tors på fsk och ons o fre ledigt. Känns som ett bra upplägg, men får utvärdera det senare...

    Nu är det amningstajm... :)


    Emilia & Elliot - mammas älsklingar -
  • Äldre 22 Mar 21:04
    #6

    Hej
    Tröga jag fattade inte varför ingen skrivit sedan igåt

    Elliot= söta ungar med glimten i ögat och rätt mycket egen vilja så brukar de vara ialla fall alla jag har haft...

  • Lillbu­lan
    Äldre 22 Mar 23:08
    #7

    Helena: Hehe, din beskrivning låter som en kopia av Emilia, så då även troligt att brorsan följer mönstret! ;)


    Emilia & Elliot - mammas älsklingar -
  • bubele
    Äldre 23 Mar 14:07
    #8

    Hehe, jag fattade inte heller men tänkte att det ju har varit stiltje ibland . Tack Jeanette!

    Sofia
    Fint med Elliot!

    Jeanette
    Vad för intervju?

    Rs-viruset härjar tydligen med full kraft fick jag veta i går, både via läkaren på vc där jag var med sjuk Livia och via hennes fsk där något litet småsyskon har fått det. Obehagligt. Hoppas det ger med sig snart.

    Jag har (kanske för tidigt) berättat för L som är väldigt glad. Anledningen var främst att hon just nu fantiserar ihop en hel del historier som hon berätta för kända och okända och en av dem är bl a att hon skall få en bebis. När vi köpte en örontem i helgen berättade hon t ex för kvinnan på apoteket att "nu är jag stor tjej, så min bebis skall få min gamla rumptermometer". "Jaha, skall du få en bebis?" frågade hon och Livia berättade glatt att javisst och den skulle komma ut ur mammas snippa sen. Så då berättade jag faktiskt för L sen. Hon blev väldigt förvånad (trots sina långa berättelser ) och är nu lite bekymrad för att hon inte vet vad den skall heta eller vilket hår den skall ha

    På jobbet blev det blandade reaktioner men bra i det stora hela, även om min framtid där i nuläget är än mer oviss. Och jag börjar äntligen känna att jag har landat lite och kan glädjas mer och mer.

  • bubele
    Äldre 23 Mar 14:08
    #9

    Oj, föll visst bort lite bokstäver ser jag nu...

  • Äldre 23 Mar 15:21
    #10
    Fajga: att 3-årigar vill ha bebisar verkar vara ett spritt drag!
    Världens Bästa Isabelle
Svar på tråden Från PILF till MILF, del 12