• Anonym (Kaffedraken)

    Hur ser en påskgubbe ut?

    Det ska vara en liten påskfest på dagis, och i mejlet står det att barnen gärna får vara utklädda till påskgummor och påskgubbar.

    Hur ser en påskgubbe ut?? Vill gärna att sonen ska få klä ut sig, men det känns som att jag bara vet hur påskgummor ser ut. Ser dom kanske likadana ut?

    Nån som har erfarenhet?

  • Svar på tråden Hur ser en påskgubbe ut?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Röda kinder, målad svart mustasch och kanske skägg, hög svart hatt och mörk kostym. Ungefär så såg grabbarna ut på påsk när jag var liten i alla fall. Bildgoogla "påskgubbe" så får du lite olika exempel.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Ungefär som 4361 skriver skulle jag tro. Jag jobbar på förskola och förra året var inte så många pojkar utklädda, tråkigt nog! Men en kille var påskkärring och han var såååååå söt i kjol, förkläde och hela baletten!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Lite som en fågelskrämma =)

    Gammal hatt, lappade kläder i olika färger, gärna ritad mustach och träskor!
    och lite påskfjädrar i hatten också.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Oj, detta lät avancerat. Måste alltså försöka fixa hatt. Men vanliga svarta kläder borde väl funka va? Eller ska man ha lappade?

  • Anonym (Kaffedraken)

    jag tänker hatt med fjäder, nån väst kanske och så målade kinder precis som påskkärring. typ. ska bli spännande att se hur barnen på jobb klär ut sig på tisdag när vi ska ha påskfirande :)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Fräknar kan man också lägga till på påskgubbar om man vill. Min bror hade fräknar men inga röda kinder när vi var barn.

    En gubbväst kan funka bra också över stor skjorta (är ju modernt idag med väst för tjejer så det finns säkert någon som har hemma )

  • Anonym (Kaffedraken)

    Shit, vi har varken hatt eller väst hemma. Nu blev det knepigt.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Nu har jag hittat en hatt på second hand Så festen är kirrad. Tack för alla tips

Svar på tråden Hur ser en påskgubbe ut?