• Eterna­l Psycho
    Äldre 28 Mar 01:38
    2058 visningar
    5 svar
    5
    2058

    Ett syskon till min Ängel

    Hej alla
    Jag har inte skrivit här på otroligt länge, då jag inte haft dator.
    Senast jag skrev berättade jag om mina fasor inför kommande barn, då jag var så rädd att inte kunna ta till mej den lilla.

    Den 3e februari, 2 veckor före bf kom han till världen. En frisk pojke som gavs namnet Felix.
    Han är nu 7½ vecka, har just lärt sej le och jollra litegrann.

    Nu i efterhand känner jag mej nästan dum.. Hur kunde jag tro att jag inte skulle älska honom? Jag kan aldrig få min ängel tillbaka, men jag har fått Felix istället. Kärleken till mina barn är gränslös och jag kan inte förstå vad jag gjort för rätt i livet som belönas med friska barn. Ett litet barn togs ifrån mej, men jag fick en ny chans. Jag gör allting "rätt" och jag vet inte om det är för att jag förlorat ett barn, som det känns som om jag har överdrivet mycket kärlek kvar till mina andra barn.

    Inte en enda gång har jag tappat orken när Felix skriker oavbrutet i 3 timmar, jag suckar inte ens när han vaknar efter endast 10 minuter och jag hade hoppats få vila min värkande rygg.. Han vaknar ju iallafall!!!

    Tack vem det än var som gav mej Felix. Jag fick tillbaka livsglädjen igen...

  • Svar på tråden Ett syskon till min Ängel
  • Äldre 28 Mar 11:16
    #1

    Åh vad fint du skriver.. är lycklig att ni berikats med en ny chans precis som vi, snart e det kanske min tur att få ett syskon till vår ängel. Vårt enda barn. Många kramar till er och önskar er all lycka i livet!

  • Sooli2
    Äldre 28 Mar 21:06
    #2

    Vad glad jag blir när jag läser din tråd. Du ger oss alla andra mammor här som förlorat barn och vill försöka igen hopp! Och hoppet sägs ju vara det sista som lämnar människan.

    Stor kram

  • Äldre 29 Mar 08:30
    #3

    Så fint skrivet...
    Grattis till Felix!

  • Eterna­l Psycho
    Äldre 29 Mar 10:51
    #4

    Tack så mycket!

    Naturligtvis finns rädslan att något ska hända.. Mycket starkare än innan jag förlorade min lille. Men det hindrar oss inte.. Jag är o kollar honom betydligt oftare än jag skulle gjort, drar lite i honom om jag blir osäker...

    I början tog jag det dag för dag, tordes inte planera, för tänk om det händer igen.. Då vill man ju inte ha planerat en massa med barnet...
    Nu, efter bara snart 8 veckor har jag köpt lite sommarkläder, planerat en semester med barnen och kan blicka framåt.

    Felix var inte planerad men att behålla mitt lilla änglasyskon var precis rätt!!

  • Äldre 29 Mar 11:30
    #5

    Ett stort grattis till dig! {#lang_emotions_flower} Så underbart att Felix kom till er!

Svar på tråden Ett syskon till min Ängel